zelená rusalka

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Spomienky na zlo – Prológ

Zlo. Každý z nás sa s ním stretol v niektorej z jeho skrytých, či celkom otvorených podôb.
Skúsila som na vlastnej koži (hoci si to odniesla skôr duša), čo je to žiť obklopená chápadlami koncentrovaného zla. Zla, v ktorom sú prítomné snáď všetky jeho podoby. Počnúc závisťou, pýchou, lakomstvom, nestriedmosťou, hnevom... až po tie oveľa prefíkanejšie, skrývajúce sa pod maskami cností.
Nebolo ľahké vymaniť sa z jeho moci. Ešte chvíľu a bolo by ma celkom zlomilo. Ešte chvíľu a možno by som už nebola nazbierala silu vzdorovať. Paralyzovalo by ma a pohltilo by celé moje ja.
Našťastie som si včas uvedomila, že mám schopnosť brániť sa mu. A hoci bojujúc i sama proti sebe, dokázala som sa mu vzpriečiť.
 
To zlo však vo mne zanechalo ťaživú stopu. Dlho ma prenasledovali mučivé spomienky, objavovali sa a vysmievali sa mi. Uvedomila som si, že pokiaľ sa mu nedokážem pozrieť priamo do očí, moc zla presiahne moju vôľu nepoddať sa mu. Nepomôže, ak si vytvorím obranný štít dúfajúc, že už ku mne ďalšie neprenikne. Zlo je zákerné. Neprestajne útočí. Ak nemôže zvonka, útočí z našich útrob v podobe prežitých spomienok.
Spomienok, ktoré som sa dlho snažila ukryť kdesi poriadne hlboko v nádeji, že zapadajú v tichosti prachom zabudnutia.
 
Našťastie som si včas uvedomila, že to nie je ten najlepší spôsob, ako sa vysporiadať s negatívnymi stopami v mojom ja. Spomienky nikdy nedokážeme natrvalo vymazať a žiadna z nich nedokáže prejsť bránou zabudnutia.
Uvedomila som si, že je nebezpečné, nechať tam vo vnútri čosi pálčivé a bolestivé len tak driemať. Čo keby sa obludnosť týchto spomienok zobudila práve v okamihu, keď to budem najmenej očakávať. Vo chvíľach  šťastia  a radosti, alebo v nestráženej chvíľke snenia.
 
Podarilo sa mi zbaviť strachu ukrytého v spomienkach naň. Podarilo sa mi to tým, že som všetky tie spomienky oprášila a pokúsila sa ich pochopiť ako neoddeliteľnú súčasť môjho života. A  keď tam tak stoja vo svojej nahote, strácajú pomaly svoju silu.
 
Rozhodla som sa, že ich tu vystavím na pranier. Nebudú už nikdy mátajúcimi strašidlami, ktoré majú snahu položiť človeka na kolená. Chcem zlomiť moc zla. Pokoriť ho. Odhalením všetkých jeho tvárí a masiek, ktoré poznám. Potom budem pokojne vnímať jeho nahotu.
 

podoby zla | stály odkaz

Komentáre

  1. ja to nazyvam batoh
    pekne som ho rozbalila, vsetkeho sa dotkla, preskumala, potazkala a potom, poznajuc obsah, odlozila ako nepotrebny. vyrovnala som sa s tym a uz som to nepotrebovala. batoh je odlozeny a davam pozor aby dalsi podobny ma netazil na chrbte. :)))
    publikované: 20.09.2007 06:53:27 | autor: kordelia (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. Áno Kordélia, to je presne to,
    dokázať to vytiahnuť a rozbaliť... A odložiť ako poznané
    publikované: 20.09.2007 06:56:29 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  3. toto je koncert slov..myšlienok..pocitoov..
    snimam klobuk..máš môj obdiv..
    publikované: 20.09.2007 07:49:28 | autor: vnimava (e-mail, web, autorizovaný)
  4. Ďakujem ME
    dúfam, že aj odkrývanie podôb zla, bude vnímané skôr pozitívne...
    publikované: 20.09.2007 07:55:22 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  5. Tak veru
    je to tak, az ked ich vystavime nahe a prestaneme sa ich bat az potom najdeme skutocny klud a oni stratia svoju silu,ktorou nas sputavaju a strasia
    publikované: 20.09.2007 11:27:11 | autor: Always (e-mail, web, autorizovaný)
  6. Always, len bohužiaľ je nahota
    v akomkoľvek chápaní pre mnohých ešte tabu, a monhí radi obnažujú len príjemné a príťažlivé... Aj mne to trvalo istý čas...
    publikované: 20.09.2007 11:29:44 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  7. Rusalka,
    mne velmi pomohlo vyrozpravat sa zo vsetkeho zleho. Dlho trvalo, kym som nabrala odvahu dostat to zo vsetkych bolavych "suflickov" von, ale ked som zacala...uzasne sa mi ulavilo. Kedze viem, ako to pomohlo mne, teraz robim butlavu vrbu inym.
    Aj silni muzi maju tazke dni... Som velmi rada, ze som ziskala vybornych kamaratov, ktori sa dokazali otvorit, vyrozpravat pocas dlhych hodin...
    Je dobre, ked clovek naberie odvahu a poupratuje si nielen v dusi, v spomienkach, ale i v byte, povyhadzuje vsetko, co ho spaja s -predtym - aby malo dostatok priestoru -teraz a potom -
    publikované: 20.09.2007 13:17:06 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. Áno Hanka, aj to môže pomôcť,
    vyrozprávať sa niekomu. Ale v prvom rade sa s minulosťou musí človek vysporiadať sám vo svojom ja. Vysporiadať sa s tým, že tie spomienky ostanú jeho súčasťou po zvyšok života. Nesmie ich vedome potláčťať a snažiť sa zabudnúť. Nemusia sa nám páčiť, ale ak ich prítomnosť dokážeme i tak vnímať, keď ich dokážeme samy v sebe obnažiť, nikdy nás nemilo neprekvapia...
    A mje fajn, že vieš počúvať... málo ľudí má čas a pochopenie pre druhých...
    publikované: 20.09.2007 13:32:47 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  9. Rusalka,
    mne sa prave aj vdaka rozpravaniu podarilo na mnohe zabudnut, skutocne. Nemataju ma uz zle spomienky, nevracia sa strach, neistota, opat mam chut naplno zit, usmievam sa takmer stale a nie je to nasilu, proste zase zijem svoj zivot. Samozrejme, musela som sa so vsetkym vysporiadat aj sama v sebe, ale " vyhodenim" spomienok von som sa vacsiny zbavila natrvalo. Nie su uz prizrakom, nepokazia mi znenazdajky pekny den...
    publikované: 20.09.2007 14:01:41 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. To je fajn Hanka,
    že zlé spomieky prestali byť pre Teba prízrakom. Že o nich vieš a dokážeš sa od nich odosobniť.
    Ale i tak by som nepoužila tie slová "zabudnúť" a "vyhodiť". Skôr si ich tak zmysluplne upratala, že nemátajú :-)
    A to, že si usmievavý človek, to som si všimla už dávno :-))))))
    publikované: 20.09.2007 14:25:13 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  11. Mne nioe je nahota cudzia
    skor ludia okolo mna nechapu,ze je to prirodzene a tak som nahy sam so svojimi myslienkami a spomienkami.
    publikované: 20.09.2007 21:05:21 | autor: Always (e-mail, web, autorizovaný)
  12. :-) Always
    To je pekná myšlienka "byť nahý so svojmi myšlienkami a spomienkami" :-) Hoci je jej obsah k obsahu môjho článočku kamsi posunutý, každopádne to stojí zazamyslenie :-)))
    publikované: 20.09.2007 21:42:03 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  13. Obe máte pravdu, rusalka i hanka
    a je radosť vás čítat :-)))) Rusalka, nikdy nie si sama, izolovaná, a či si to uvedomujes, či nie, udalosti a ľudia okolo Teba veľmi podstatne pôsobia aj na Tvoje vnútorné prežitky a môžu Ti pomôcť. Hanka, aj navonok, aj dovnútra do seba zároveň, asi to tak je najlepšie :-)) Tak to cítim.
    publikované: 21.09.2007 12:48:00 | autor: misolietavec (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. hmmm, rusalka, má úcta...
    to, čo popisuješ, je div že nie self-terapeutická práca s traumou... som fakt zvedavý, čo bude nasledovať...
    publikované: 21.09.2007 12:58:34 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. Miso :-)
    Máš pravdu... len si to naozaj v niektorých životných situáciách neuvedomujeme...
    publikované: 21.09.2007 13:40:32 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  16. hfw
    Musím priznať, že som tak trocha zvedavá i ja sama...
    publikované: 21.09.2007 13:41:16 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  17. rusalka, to je dobré znamenie...
    keď ani samotná budúca páchateľka textu nevie, čo z toho vylezie... som už nielen zvedavý, ale sa rovno teším :).
    publikované: 21.09.2007 13:44:02 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. .
    prejsť cestu bludiskom, uzrieť jeho východ a dokázať zachytiť všetky emócie , ktoré človeka pri takejto často bezcielnej ceste stretnú je ťažké ..ale nie pre teba
    publikované: 11.10.2007 17:36:34 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  19. zlo vyspelých spoločností aneb škrečky v kolieskach
    napriek tomu, myslím, že zlo , ktoré ťa postretlo je len malé zlo z toho ktoré postretlo moderné ľudské spoločenstvo ako celok , toto zlo je za systémom v ktorom žijeme a je rafinovane vymyslené. Každý škrečok má v ňom vlastné koliesko a ako to vidím ja , drvivá väčšina v ňom behá
    publikované: 11.10.2007 17:40:18 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  20. Sygon,
    práve som teraz v autobude začala písať pokračovanie zla... je to práve o tej neobyčajnej rafinovanosti, cez ktorú sa k nám dostáva...
    publikované: 11.10.2007 18:00:30 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  21. .
    ja mam celkom slušnú predstavu o ňom ale neviem kto je tvorca
    publikované: 11.10.2007 18:07:05 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  22. .
    každopádne som zvedavá na iný pohľad :J môj by s nezaujatosťou a poetickosťou nemal nič spoločné a ani by sa dobre nečítal
    publikované: 11.10.2007 18:07:58 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  23. Tvorca zla?
    Jednoznačne my... nevidím iného tvorcu, ktorý by mal okrem nás samých v rukách zlo
    publikované: 11.10.2007 18:10:35 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  24. RE: Rusalka zelena
    Ale to snad nie. Zlo z Tvojich ruk? To uz je naozaj volaaka umelecka nadsadzka.Ty len do tej hory. V sobotu. Aj sa vsetko vyriesi. Existuje nejaka azijska filozofia, neviem presne, treba trpezlivo cakat. Vsetko pride. Ja cakam uz dlhsi cas, ale stale tomu verim.Uz som niekde pisal, ze som iny.Zo zlom nerobte, je to nepekne. A este v rukach ho drzat. To je sila. Ahojko!
    publikované: 11.10.2007 18:23:06 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  25. Neboj Miťo :-)
    Ja idem na všetko opatrne :-))) Aj na zlo...
    publikované: 11.10.2007 18:25:18 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  26. .
    ako vravim mam na to celkom osobity pohlad a argumentacne pre seba celkom dobre podlozene
    publikované: 11.10.2007 18:42:35 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  27. zlo bolo predmetom môjho záujmu
    veľmi dlho, skúmala som jeho podstatu a snažila sa pochopiť, ako je možné ospravedlniť ho...moje spomienky si tiež stoja nahé, aj keď som ich neskúmala s vedomým cieľom, zámerom tak, ako to chceš urobiť ty...počula som však, že tvoj spôsob je vhodný na to, aby sme sa zbavili svojich strašidiel a dokázali sa skutočne tešiť zo života...verejne sa zo svojich spovedať nemôžem...zlo je súčasťou života, ani to zlé netreba popierať ako nehodné existencie, aj keď je ťažké zmieriť sa s ním...iní skôr navrhujú vzdorovať mu...vzdor je asi nutný pred vyrovnaním, tak smelo do toho ;)
    publikované: 11.10.2007 18:44:38 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  28. Dia
    ja som pôvodne myslela, že tu odkryjem všetky mnou prežité podoby zla. Ale mám pocit, že nato potrebuje trocha viac anonymity, než akú mám tu. Takže podkrývam len časť. Ku konkrétnym podobám zla, ktoré mi najviac ublížili sa vrátim niekedy inokedy... a niekde inde.
    A o spomienkach je môj príspevok Kam so strašidlami? Ale ten si asi čítala...
    publikované: 11.10.2007 18:59:29 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  29. jj :)
    tiež to nerobím kvôli tomu, že sa už necítim na tomto blogu anonymná a ak by si spomienky ľudia spájali so mnou, bolo by to príliš riskantné...
    publikované: 11.10.2007 19:07:55 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  30. dia
    je to tak...
    publikované: 11.10.2007 19:14:19 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  31. ;)
    aj ja som už čo to vyzradila, ale opatrne...ako sama hovoríš...to ostatné možno vyzradím ešte opatrnejšie, aj keď mne to v podstate nerobí problém...nech sa so spomienkami budeš vyrovnávať sama alebo (anonymno) verejne, držím palce :)
    publikované: 11.10.2007 19:24:43 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  32. .
    kapli ste na to .. anonymita . Stretavam sa aj u seba samej zo subojom, vyliezt z ulity a nechať sa identifikovať a vziať si možnosť opisovať udalosti ako boli , lebo sú v tom prítomný aj iný alebo v nej ostať a identifikovať čo bolo pre mňa v živote zaujímavé a čo stojí na osobnej skúsenost
    publikované: 11.10.2007 19:31:10 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  33. Sygon,
    mne by to v podstate až taký problém nerobilo - to odhalenie sa tu. Ale narazila som tu na istú formu nevraživosti zo strany niekoho, kto pozná moju skutočnú identitu. A to je potom riziko. Nikto z mojich najbližších a priateľov, nevynímajúc moje deti , ktorí vedia, že som tu nie sú pre mňa skutočnou prekážkou. Pretože sú to ľudia, ktorým dôverujem a ktorí dôverujú mne. Nepriateľ by však moju nahotu dokázal zneužiť...
    publikované: 11.10.2007 19:39:09 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  34. dia
    myslím, že s väčšinou spomienok som sa už sama v sebe vyrovnala... určite ešte niečo vypláva napovrch, o tom nepochybujem, ale to najhoršie som už zdolala...
    publikované: 11.10.2007 19:42:04 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  35. sygon, ak to dokážeš dať do príbehu,
    len ty sama vieš, do akej miery je pravdivý...ja som tak urobila...ale ľudia sa na to pozerajú úplne inak, napriek tomu vnímajú tragiku príbehu a sú citliví sa problémy, ktoré tie príbehy obsiahli...z ľudí na blogu nemám strach, nebojím sa ich reakcií, teda ani vašich...problém je v tom, že som už ľahko "vystopovateľná", moja profesia na mňa tlačí a nárokuje si bezúhonnosť, duševnú nepokrivensoť a iné veci...jednoducho nemôžem :( aj keby som veľmi rada...škoda, ale možno napíšem ďalší príbeh
    publikované: 11.10.2007 19:42:21 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  36. presne,
    zneužiť....
    publikované: 11.10.2007 19:44:36 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  37. dia to je presné
    "moja profesia na mňa tlačí a nárokuje si bezúhonnosť" to je aj môj prípad
    publikované: 11.10.2007 19:44:52 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  38. :))
    tiež mám pocit, že hovoríš aj za mňa ;)
    publikované: 11.10.2007 19:45:49 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  39. .
    hmmm, zaujimave .
    Ja myslim, ze to mam opacne. Ak nepisem svoje haluze, tak ma najviac zaujimaju na pisanie ludske osudy a vedela by som ich hodit na papier mojim vnimanim. Myslim, ze ak by som si dovolila napisat taketo osudy, coz nenapisem , tak by sa to nepacilo dotycnym ak by som bola identifikovana. Mozno hej, ktohovie ..
    Rodina , hm , nic z mojich clankov necitali. Snad akurat sesterka sfingu
    A verejnost , verejnost...verejnost mi zatial otvorenost neoplatila v zlom ani jednotlivci .
    Nevrazivost ...prekvapuje ma hlavne u teba, pises velmi jemne, ked si to porovnam s ostatnymi .
    Moze ti ublizit taka nevrazivost ?
    publikované: 11.10.2007 19:49:12 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  40. Dia , rusalka : profesia
    Netusim ake zamestnanie to mate, ale neviem o ziadnej profesii , ktora by neumoznovala otvorene o sebe pisat.
    Nie o praci, o sebe ...
    publikované: 11.10.2007 19:53:29 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  41. .
    dusevna nepokrivenost... bezuhonnost , idealy tejto spolocnosti , ktore nikto nesplna , ktore nutia prezentovat sa ludi inych ako su ..
    o com to je ? strach z konfrontacie sa s idealistickymi murmi tejto spolocnosti ?
    publikované: 11.10.2007 19:58:42 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  42. sygon,
    som učiteľka (aspoň tento rok)...už len to, čo na blogu mám, je kompromitujúce...trošku
    publikované: 11.10.2007 19:58:52 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  43. .
    ja som tusila Dius :) , nemam zmapovany tvoj blog natolko aby som mohla v teme otvorenosti neotvorenosti pokracovat, ale mi nas diskur pripomenul znameho , ktory je psycholog . Dumal co ma dat na svoju stranku .
    A tak bojoval s tym dat tam nieco osobne a napisat o sebe nieco.
    Paradoxne ja ked som si hladala psychologa liezla som len do polozky osobne a ak tam finalne nieco osobnejsie bolo len som to ocenila . Predsudky
    Ale nepochybne to maju ucitelia tazke ...
    publikované: 11.10.2007 20:03:27 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  44. sygon, možno
    by moje moje spomienky nemuseli byť pre niekoho až také bezúhonné:-)
    publikované: 11.10.2007 20:03:56 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  45. .
    ach , neviem presne vyznam slova bezuhonny ..
    Bezuhonnost v zmysle zakonov ?
    Kradez, vrazda , znasilnenie, zavadzanie, umyselne poskodzovanie ...? to je co ma napada pri tomto slove
    publikované: 11.10.2007 20:06:28 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  46. nie v zmysle zákonov
    možno v zmysle konvencií... a tak :-)
    publikované: 11.10.2007 20:08:55 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  47. .
    a sme spat pri asertivite
    publikované: 11.10.2007 20:19:54 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  48. Neviem sygon
    či je to práve o asertivite... prečo myslíš, že áno?
    publikované: 11.10.2007 20:27:17 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  49. .
    "možno by moje moje spomienky nemuseli byť pre niekoho až také bezúhonné:-)" pre asertivneho jedinca nezaujimave, je vysporiadani zo svojimi skutkami a dokaze si ich slobodne a bez strachu obhajit
    "v zmysle konvencií..." konvencia - explicitne vyzadovanie si spravania u jedinca
    publikované: 11.10.2007 20:36:57 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  50. Sygon
    jednoducho sú profesie, akou je napríklad i Diou spomínané učiteľstvo, kedy sa nie je možné celkom obnažiť...
    publikované: 11.10.2007 20:58:35 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  51. .
    preco nie ? je by som rada aspon jeden priklad, co by sa napriklad nemalo...som zvedava nieze by som rypala
    publikované: 11.10.2007 21:21:49 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  52. Sygon,
    jednoducho si neviem predstaviť, že by si študenti čítali zápisky z intímneho života svojej učiteľky... Nie pre tie zážitky samotné. ktoré sú prirodzené a súčasťou života. Ale jednoducho by to mohlo narušiť vzťah študent učiteľ.
    publikované: 11.10.2007 21:26:35 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  53. A co vlastne mate na ucitelov?
    Naucili vas pisat, niektorych aj citat. Aj ruky umyvat na WC. Aj trenky menit na telocvik. Aj o tych prutoch, aj Maxwelovich transformacnych rovniciach. Aj teoriu nuloveho bodu. Aj co su cierne diery.Aj to, ze to s nami nevyzera najsamlepsie.Vari im nezavidite prazdniny?
    publikované: 11.10.2007 21:27:29 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  54. Mito
    ak si pozorne prečítaš o čom píšeme, zistíš, že na učiteľov nemáme vôbec nič :-)
    publikované: 11.10.2007 21:30:18 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  55. rusalke, dii
    Vidím, že si vieš predstaviť . A viem že samozrejme toho čoho sa ľudia obávajú je narušenie vzťahov. Ja sa pýtam na jeden príklad . By to mohlo nie je odpoveďov na moju otázku.
    Je to záver a ja by som rada vedela ako si k nemu došla.
    A Dia tiež .
    publikované: 12.10.2007 00:36:54 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  56. Učitelia sú ľudia ako všetci ostatní,
    ja učím tiež. Myslím si, že učiteľ neprestane byť pre študenta autoritou len preto, že je úprimný. Hlavne ak to tomu študentovi môže pomôcť vyvarovať sa chýb, ktorých sme sa dopustili my. Či už v profesionálnej oblasti, ale aj v súkromnom živote. Problém je asi v "hromadnosti" internetových diskusií. Keď treba, radšej sa s každým študentom porozprávam z očí do očí. Keď to nie je cielené, tak síce štatisticky môžem byť spokojný, ako veľa ľudí si ma prečítalo, viac ako na prednáške :-) ale do veľa duší som možno zasiahol negatívne, pretože v okamihu keď ma čítali, hoci aj povrchne, potrebovali počuť niečo úplne iné. A ovplyvniť pozitívne môžem hlavne tých, ktorých mám vo svojom okolí, vari to nestačí? To sú vlastne dôvody, prečo sa na blogoch neobjavujem častejšie. komentároch. Som skôr za série dialógov, ako za multikonferencie... Hoci, aj tie bývajú podnetné a zaujímavé, hlavne tu u teba, rusalka :-)
    publikované: 12.10.2007 16:26:07 | autor: misolietavec (e-mail, web, neautorizovaný)
  57. Ďakujem misolietavec
    Aj zato, že si sa zastavil, ale hlavne, že si pripojil svoj názor :-))) Aspoň občas Ťa tu rada privítam :-)
    publikované: 12.10.2007 16:38:56 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  58. misolietavec
    takemu nazoru rozumiem .
    Ja sice ucitelske ambicie mam , ale na blogu nepotrebujem na nikoho nejak extremne vplyvat. Ak chcem niekoho pozitivne ovplyvnit tak seba vdaka konfrontacii.
    Ci by som si to uprela kvoli strate anonymity a studentom., ktory to potencialne mohli citat neviem.
    Myslim, ze sposob rozmyslania , ktory prezentujem v humannych oblastiach na realnych veciach je casom pochopitelny a ak by ho niekto poznal , lahsie by sa mi ho urcite ucilo aj nehumanne veci .
    A neviem ci by mi uskodilo, keby niekto vedel ako fungujem vo vztahoch , aky mam postoj k rodine alebo ze aj sex mi obcas nekalapal. Mne to u ziakov vobec nevadilo vediet.
    publikované: 12.10.2007 17:33:39 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  59. .
    oprava : mne by to..
    publikované: 12.10.2007 17:34:34 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  60. konkrétny príklad sygon?
    už len to, že píšem o svojich erotických fantáziách, svojom destsve, tom, čo ma trápi(lo), sú dosť intímne veci, ktoré (by) vo vzťahoch so študentami asi skôr škodia (škodili), ako pomáhajú (li) ;)
    je to (bol by to) podľa mňa nevyvážený vzťah, pretože kým by mi oni po prečítaní mojich myšlienok videli do duše, do najtajnejších a najschovávanejších hĺbok, zákutí mojich boliestok, ja by som rovnakú šancu nemala a cítila sa pred nimi nepríjemne, nahá...odhalená a zneužiteľná...je to o pocitoch, ak by som si s každým z nich mohla vyhovoriť to, čo som sem napísala, možno by to bolo iné...ale to by som aj tak nikdy nechcela a nemohla...dokonca aj včera som svojim hodnotením (známkou) zaskočila jedno dievča na kraji dospelosti...neviem si ani len predstaviť, čo by s informáciami o mne v stave hnevu (v akom sa nachádzala), urobila...za niektoré veci z minulosti nenesiem zodpovednosť, no aj tak by mi vadilo, keby bola skloňovaná verejne...

    mojim zámerom nie je na niekoho vplývať pozitívne, či negatívne (aspoň to nerobím vedome)...skôr tu ide o riziko jednostranného zásahu mojich najzraniteľnejších miest...takejto konfrontácii by som sa chcela vyhnúť...a predpokladám, že by sa to odrazilo aj na ich výkonoch...

    hmmm, konkrétny príklad...napríklad by mohli tvrdiť, že moje hodnotenie je ovplyvnené mojim súčasným psych. stavom...alebo, že nie som dosť vyrovnaná na to, aby som toto povolanie mohla robiť a pritom by to mohla byť aj lož...ublížilo by mi to tak, či tak, čo ty na to?

    máme problém zverovať sa svojmu okoliu, nieto ešte niekoľko stonýsobne väčšej mase ľudí, ktorý si zatiaľ neosvojili korektné spôsoby správania sa...nehovorím, že všetci ;)

    zatiaľ toľko :) prajem pekný večer
    publikované: 12.10.2007 18:10:49 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  61. dianke
    budem o tom rozmyslat, presne taky komentar mi chybal, potom napisem .
    publikované: 12.10.2007 18:13:15 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  62. Dia
    Ďakujem, že si to tu tak obšírne vysvetlila. Je to presne o pocitoch, ktoré mám aj ja :-)
    publikované: 12.10.2007 18:24:32 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  63. :)
    publikované: 12.10.2007 18:26:53 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  64. dia spomenula študentku v stave hnevu...
    viete si predstaviť, čo by dokázali proti blogujúcej učiteľke vytiahnuť a použiť nahnevaní a ukrivdení rodičia???
    publikované: 12.10.2007 18:30:58 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  65. .
    Viem si predstavit .
    len narychlo co ma napada :
    to ze nasa spolocnost maskuje chyby rodicov pred detmi a snazi sa oddelit osobnost od pracovneho vykonu mi pride chybne.
    publikované: 12.10.2007 18:37:15 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  66. sygon...
    čo presne znamená "oddelit osobnost od pracovneho vykonu"?
    publikované: 12.10.2007 18:41:23 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  67. .
    hm som taka unavena ze uz asi nevladzem to sfromulovat, zla veta
    malo to byt zobecnenie toho : ze ak je ucitel homosexual a bude si pisat ako ho to vzrusuje s neviem kym, tak je to jeho osobna vec. Ucitelia v nasich skolach nemusia byt prototypom spravnych ludi .
    Vsetci by si to priali aby skola ucila zit ale ona uci segmentovane neprelinajuce sa celky .
    Ja nepisem veci, ktore by niekto proti mne mohol zneuzit.
    Mozno by mohol, ale ja si stojim za tym,co pisem a ak sa mi to nepodari vysvetlit, je to problem komunikacie a intepretacie. Ale to je normalny problem , ludsky.
    Berem si zodpovednost za to co poviem a pisem a som pripravena byt so svojim nazorom kedykolvek konfrontovana.
    Samozrejme kym nemenim zakony, budem korigovat svoje nazory so sucasnymi pravidlami.
    Tak isto je mi sumak ci ma prezident stvrtu manzelku .
    Nechcem od psychologa aby mal poriadok v zivote.
    Nechcem od policajta aby nikdy nepresvihol zakon.
    Je mi totalne suma fuk, ale bola som k tomu vedena v rodine , nie v skole . A vdaka tomu viem ocenin pracu ktoru ten clovek vykonava a tak isto viem ze je clovek a ma milion nedostatkov. Ak ich bude premietat do prace a mojou ulohou je dozerat na to, tak to budem riesit.
    Ak ho budem chciet sudit, tak si za nim zajdem a necham si to vysvetlit a ak to bude porusovat normy, ktore uznavam tak ich proti nemu pouzijem .
    publikované: 12.10.2007 19:08:57 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  68. .
    mam obavu , ze ako ucitel by som mohla dopadnut ako mnou opisani ucitel , ktory nas ucil nielen pisat ale aj mysliet.
    Jeho ucenie bolo presiaknute jeho skusenostami.
    Dali sa z toho dedukovat sexualne experimtny, myslim, ze drogy mu neboli cudzie, bol scitany , poznal ludi a toto vsetko pouzival k tomu aby nas naucil divat sa na temy z roznych stran a zbierat argumenty kade tade.
    Bol z tej skoly vyhodeny ..
    Kafral do politiky riaditela .
    Malokto o nom povedal, ze bol normalni z mojich spoluziakov ale vsetci sme ho zrali , sudne zrali s jeho naladami prejavmi myslenim aj vykladom.
    publikované: 12.10.2007 19:23:40 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  69. sygon, vďaka za objasnenie...
    ak by to, čo si napísala, bola petícia, bez mihnutia oka by som sa pod ňu podpísal :)
    publikované: 12.10.2007 20:00:17 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  70. Vďaka za názor Saygon
    To čo je šumafuk Tebe, je šumafuk v podstate aj mne. Ale bohužiaľ nie mnohým. Preto zárovaň súhlasím s Diou, že úplné odhalenie sa možné nie je. Bohužiaľ...
    Vďaka za koment a pekný víkend :-)
    publikované: 12.10.2007 20:33:03 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014