zelená rusalka

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Čo je to šťastie?

Skutočne len muška zlatá?
Šťastie je jeden z tých pojmov, do obsahu ktorého si každý z nás vkladá svoje vlastné predstavy.
Nie je to pojem univerzálny. U každého z nás ho spôsobuje čosi iné a každý si to svoje šťastie prežíva spôsobom sebe vlastným.
A tak je niekto šťastný, pretože žije v 21. storočí, iný preto, lebo našiel spriaznenosť a lásku, a ďalší preto, lebo sa mu darí v práci. Šťastie má mnohorakosť podôb a mnohorakosť dimenzií. Inak preciťuje šťastie matka, ktorej sa narodí dieťa, inak si prežíva svoje šťastie dievča, ktoré pocítilo prvý dotyk lásky a inak mladý muž, ktorý si kúpil svoje prvé auto.
Je celkom zrejmé, že šťastným môžu človeka robiť veci veľké (narodenie, láska) i celkom malicherné (nový bicykel).
A preto môžu byť šťastní  ľudia hĺbaví, povrchní i ľudia chudobní duchom.
 
Prišla mi na um taká otázka. Môže byť niekto šťastný aj nešťastný zároveň? Moja myseľ mi našepkáva, že nemožno. Ale potom sa čudujem tomu negatívnemu mysleniu všade naokolo.
 
Ak na mňa niekto jedným dychom vybafne, že je šťastný, lebo sa mu podarilo to, či ono a skoro v ten samý moment si začne na niečo sťažovať, asi nebude všetko celkom v poriadku.  Prečo je pocit šťastia u niekoho taký priam prchavý? Prečo ho o chvíľu dokážu vytesniť negatívne emócie?
Prečo, ak už raz v sebe pocit šťastia nájdeme, nedokážeme ho udržať vo svojom vnútri čo najdlhšie? Prečo si šťastie nepestujeme? Byť šťastným predsa nie je len tak. Prečo nedáme pocitu šťastia a radosti zelenú?
Naučme sa svoje šťastie predlžovať. Aj tú radosť, ktorá ho sprevádza. Vkladajme ich do myšlienok na zajtra i na pozajtra. Do myšlienok na našu budúcnosť.
 
Ako milujem ten pocit. Pocit šťastia.

moje radosti | stály odkaz

Komentáre

  1. .
    "Prečo si šťastie nepestujeme?"
    > Ako ? To je co stoji za rozvijanie...

    "Môže byť niekto šťastný aj nešťastný zároveň?"
    >ziadnu definiciu stastia si neuviedla, dokonca ani vlastnu, iba jej mnohorakost .. Tak je to s kazdou emociou mimochdom.
    z toho vyplyva aj vagnost tejto otazky

    "Prečo je pocit šťastia u niekoho taký priam prchavý? "
    > statsie je ako pocasie nie podnebie u vacsiny, je pricinne a trva kratko.
    Dokonca prichadzam na to, ze ani stastie neni ten stav v ktorom by clovek dokazal dlhodobo zotrvat a bol by pre neho prospesny . Myslim ze tym stavom je harmonia.Dusevna rovnovaha .

    Zaujimave je , ze ludia intelekcne zaostali sa javia stastni..;)
    publikované: 04.11.2007 16:42:10 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  2. bol ,som a budem šťastný
    a nielen ja i partnerka,rodičia,minipes,kamaráti,triedna učiteľka,prarodičia...okrem Fera z 1.A ;)
    publikované: 04.11.2007 16:54:36 | autor: teide (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. sygon,
    áno, šťastie stojí za rozvíjanie...a predsa ho v sebe nerozvíjame

    načo definícia šťasta. Naozaj si myslím, že žiadna z jestvujúcich nie je všeobecne platná:-) I tak však kladiem otázku, či je možné byť šťastný i nešťastný v živote zároveň. A zaujíma ma, čo si o tom druhí myslia, ako to pocuťujú. Mne sa to zdá nemožné...
    A máš pravdu, ľudia duchovne zaostalejší, akoby vedeli viac svoje šťastie prežívať. Možno preto, že ho nepodmieňujú čímsi následným.
    publikované: 04.11.2007 16:57:55 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  4. Teide :-)))))))
    Hurá... :-)))))))))))))))))))))))))
    publikované: 04.11.2007 16:58:41 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  5. sygon
    "tvoju" rovnováhu beriem. ale prečo by sme práve tú nemohli považovať za šťastie?
    prostejší ľudia, ak nie sú upätí na svoje ego a v rámci toho nadutí na hmotné statky alebo nejakú inú povrchnosť, sú relatívne jemní a preto aj pomerne spokojní. ale prostoduchí egáči sú prinajmenšom takou pohromou ako nafúkaný intelektuál. príklady toho i onoho si už asi stretla. nie je to teda s prostáčikmi také jednoznačné. pre pocit šťastia nie je dôležitý intelekt. ten je zaujímavý pri dobývaní slobody, nesmrteľnosti a čojaviem čoho ešte.
    publikované: 04.11.2007 17:04:17 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. hm, Labrys, Sygon
    vnútorná harmónia a šťastie...
    áno, tak akosi svoje šťastie pociťujem, ako harmonický stav mysle
    publikované: 04.11.2007 17:14:24 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  7. rusalke a tak
    ja poviem , aky mam pocit z poslednych debat...dlho trva kym sa debateri ujednotia na tom co pod nejakym pojmom myslia, miesto clanku dochadza k ujasnovaniu pojmov a tak...

    A ked si precitam nazov "co je stastie" po pravde viac ako citanie debaty ma laka precitat si v ucelenej forme obsah v clanku a prijat alebo odmietnut novy nazor.
    Asi to mi tu chyba. Ocakavam , ze autor mi prinesie nieco nove.
    Asi preto ze otazky si viem vygenerovat sama a realitu vidim, nemusim jej opis citat.

    A k tej otazke :
    Pre mna je nemozne pytat sa :
    "Moze byt hrncek lilavy a zaroven nelilavy", ked nevysvetlim co je lilavy.

    "áno, šťastie stojí za rozvíjanie...a predsa ho v sebe nerozvíjame "
    Toto je zase len fakt, spytala som sa "Ako to robit" a ziadna odpoved. Mna po pravde viac zaujima; tvoj nazov ako debaterov v prvom rade. Tym nehovorim, ze mas zmenit styl , len vravim, ze pre mna to nie je prinosne ( vraveli sme si, ze povieme veci narovinu ) , ak si necitam celu diskusiu.
    publikované: 04.11.2007 17:14:43 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  8. to labrys
    "tvoju" rovnováhu beriem. ale prečo by sme práve tú nemohli považovať za šťastie? ..
    jo mas uplne pravdu bez vymedzenia pojmov to moze tak byt isto slast .. dusa po ranu, po rande, a cokolvek ine ..
    publikované: 04.11.2007 17:16:05 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  9. Sygon
    napísala som, že šťastie vnímame každýiným sposôbom. Nebudem definovať šťastie, ak pre mňa vyjadruje stav vnútornej harmónie, ktorej prejavom je radosť, ako poučku ktorá platí pre každého, alebo hoci len väčšinu. Keď viem, že to tak nie je.
    Ľudia, žijúci v ilúziách môže pociťovať šťastie, ak má jú dostatok práve týchto ilúzií.
    Ľudia, ktorým najväčšiu radosť spôsobuje MAŤ by dali šťastiu tiež celkom inú definíciu.

    Pre mňa je dôležitou otázkou ale to, prečo aj keď si každý zažíva skoro denne nejaké to svoje šťastíčko, prečo si ho nevie udržať. I s tou radosťou, ktorú spôsobuje. Prečo tak často vidíme opak harmónie, alebo rovnováhy v ľudskom prejave? Prešo pocit šťastia, dokáže byť hneď vystriedaný pocitom nespokojnosti, nenaplnenia, nešťastia a pod...

    A ako rozvíjať šťastie? To som na záver krátkej úvahy napísala. Je treba si ten pocit vkladať i do myšlienok patriacich budúcnosti. Ak spomínaš pocit šťastia po návrate z rande, prečo by si nemohla pociťovať súčasne i šťastie z predstavy toho ďalšieho. A tým zaplniť šťastím, či radosťou čas medzi nimi. Naplniť si život myšlienkami spojenými so šťastím je podľa mňa prvý krok k pozitívnemu pohľadu na život. Myslím, že to nie je až také ťažké.
    publikované: 04.11.2007 17:29:10 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  10. to zelenarusalka
    mno....zacinam tomu rozumiet , tvojmu pohladu.
    Mas pravdu, definitoricky sa nikam nepohneme ..mozno to ani nie je spravna cesta. Dajme tomu, ze je to akakolvek libiva emocia :)

    Ten zaver skutocne pre mna bol skoncentrovany prilis v clanku ,po tvojom poslednom odstavci chapem , co myslis.
    Asi je to umenie predlzovat stastie..., a ten ludsky pesimizmus ... ze si mysli, ze vsetko dobre je kratkodobe alebo neopakovatelne alebo sa deje nahodou .

    To o com hovoris o predstavovani si stastia dopredneho je dolezity faktor formovania si zivota celeho.
    Naladenie mysle na uspech a radost ma dosledky neuveritelne ...
    najneuveritelnejsie je, ze zvacsa je pritom dosledkom prave len realizacia minulej myslienky.
    Dolezite je stastie dopredne sucasne a minule
    publikované: 04.11.2007 17:41:13 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  11. zelenarusalka
    ty sa nebojis si stastie vymyslat dopredu :) ?
    publikované: 04.11.2007 17:43:14 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  12. :-))) áno sygon
    to je presné...to naladenie mysle na radosť :-))) a dôsledky sú skutočne neuveriteľné...
    publikované: 04.11.2007 17:43:49 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  13. Čo je šťastie ?
    Človek môže byť šťastný aj nešťastný zároveň, pretože na kladné a záporné emócie sú v mozgu údajne dve odlišné centrá.
    Ľudia si často šťastie mýlia s pojmom spokojnosť. Odlíšil by som tieto pojmy asi tak, že spokojnosť je viac-menej neutrálna záležitosť, človek neni ani nešťastný, ale ani šťastný. Keďje človek šťastný, tak to cíti, čiže má to niečo s endorfínmi a s chémiou, lenže všetko je pre niečo a aj človek je pre niečo šťastný. Často odpovedám na otázku, že čo je šťastie nasledovne: ,,Šťastie je, keď má človek jedného alebo viac ľudí, ktorí ho majú radi takého akí je, so všetkými chybami, oceňujú ho, podporujú a navyše sa všetci spolu cítia dobre, nakoľko si dobre rozumejú, majú podobní humor a s takými ľuďmi sa ide ľahšie životom, nech už je akokoľvek strastiplný." To človek naozaj cíti, keď má niekoho takého. Dočasné radosti ako napr. vyhral som futbalový zápas sú síce pekné, ale keď sa nemáte o to s kým podeliť, kto vás pochváli a s kým sa ešte aj zasmejete a pod., tak to aj tak nestojí za veľa. A toto je určite šťastie pre každého, nech sme akokoľvek rozdielni, aj keď podľa mňa aj tak až takí rozdielni nie sme, ale to je nadlho :D
    publikované: 04.11.2007 17:45:15 | autor: r4wMUnt34q (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. .
    "Naplniť si život myšlienkami spojenými so šťastím je podľa mňa prvý krok k pozitívnemu pohľadu na život"
    to je co v tvojich clankoch ludia nachadzaju , myslienky spojene so stastim .
    publikované: 04.11.2007 17:45:32 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  15. sygon
    ad strach z vymýšľania...
    To nie je vymýšľanie. A kteraz pociťujem v svojom živote šťastie, jednoducho sa v mysli zaoberám i jeho podobou v budúcnosti. To nie je vymýšľanie si čohosi fiktívneho, to je jednoducho prenášanie si stavu mojej mysle dnes do myšlienok na budúcnosť. A tak sa teším :-)))
    Samozrejme, že ani u mňa nie je všetko biele. A že mám tiež svoje dni. Ale nikdy nezabúdam na tento svoj pocit. Aj keby som ho mala vyšťrachať až kdesi na dne pocitov v danej, nie veľmi pozitívnej chvíli.

    A som rada, že umňa čítaš myšlienky spojené so šťastím. Bola bysom rada, ak budú prítomné i v témach bolestivých, či spojených s čímsi negatívnym.
    publikované: 04.11.2007 17:52:15 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  16. nuz sduhs78v9879mn ;)
    jo , jadro stastia spolocne vsetkym, ktori nechcu umriet si napisal paradne ... paci sa mi to
    publikované: 04.11.2007 17:52:55 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  17. zelenarusalka
    ja pozitivistou rada , su pre mna po svete druhou najvacsou zahadou :)))
    a boliestky ...tam je tazke hlbat stastie .. ale je to vyzva ..nepochybne .
    Prevalovanie v boliestkach ma vsak velky vyznam a to odhalenie ich povodu, preto myslim, ze suzenie je neoddelitelnou sucastou vyvoja a ze bude chvilu bez pocitu stastia..nevadi .Ale to je moj postoj, mozno sa niekto vyseka z boliestok stastim a este to aj pochopi :)
    publikované: 04.11.2007 17:58:28 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  18. to r4wMUnt34q
    hmmm... lenže ak by pocit šťastia bol až tak veľmi zviazaný len s ľuďmi, ktorých máme okolo seba, nehrozilo by nám, že pri ich strate by sme už nedokázali pocit šťastia prežiť?
    Nehovorím, že by som nemala rada, ten pocit, byť milovaná. A ešte k tom taká, aká som :-)... ale môžem na tomto pocite zakladať svoje šťastie? Hmmm Neviem, zdá sa mi to priveľmi riskantné, obmedziť šťastie len na tento pocit.
    publikované: 04.11.2007 17:58:36 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  19. cela tato debata sa zvrhava do strasne komplikovanych filozofickych uvah
    ...a byt stastny je pritom tak jednonuche..

    Len si streba vazit aj malickosti (napr. dobre nacapovane pivo:) a neviem, co mate proti nestastiu. nez neho by sme si nevazili stastie, bez noci by sme si nevazili den, bez vojny mier......

    A ci sa da byt stastny aj nestastny zaroven? ale samozrejme! napr. posedenie s priatelkou (stastie) pri zlom pive (nestastie:)
    publikované: 04.11.2007 18:07:04 | autor: maxipes (e-mail, web, autorizovaný)
  20. to maxipes rex
    si na omyle, tato debata sa vytrhava prave zo sparov komplikovanosti , upustilo sa od toho pred par komentarmi ;)

    jj .. pivo :) a futbal, lahky sexik po ranu a mame stastneho muza :))))
    publikované: 04.11.2007 18:10:57 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  21. tak pozooooor.. take lake to zas nebude
    ..ale keby si vymenila futbal za hokej tak mozno aj ano:)
    publikované: 04.11.2007 18:12:40 | autor: maxipes (e-mail, web, autorizovaný)
  22. maxipes, alebo aj...
    posedenie s priatelkou (nestastie) pri dobrom pive (stastie) ;).
    publikované: 04.11.2007 18:13:14 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. sygon
    pojmy som už tu aj u teba vymedzil toľkokrát, že sa mi to zdá takmer zbytočné. ale toľko môžem povedať, že duševná rovnováha je stav zjednotenia, v indickej filozofii zvaný sájudžja, keď zanikne konflikt medzi ja a ja. keď emócie nemávajú tebou, ale ty nimi. vtedy človek nepotrebuje čakať na šťastie ako kurva na opel, lebo ho má stále poruke. prípadne ponohe.
    publikované: 04.11.2007 18:13:44 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. hfw
    to je nefér, práve som to chcela napísať :-( (som nešťastná) :-)))))
    publikované: 04.11.2007 18:14:18 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  25. hfw....pssssst
    chces aby nas tu ukamenovali?:)
    publikované: 04.11.2007 18:14:26 | autor: maxipes (e-mail, web, autorizovaný)
  26. ja- Muz a rad pozerat sport
    to je pravda su urcite specifika , hlavne ten sport podla vkusu treba volit velmi opatrne :))))
    publikované: 04.11.2007 18:15:37 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  27. rusalka, sorry...
    som (ne)šťastný :(:)
    publikované: 04.11.2007 18:16:43 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. labrys
    "keď zanikne konflikt medzi ja a ja. keď emócie nemávajú tebou, ale ty nimi" áno... to je stav mysle, ktorý by som nazvala hoc aj Sagoninou harmóniou. Rovnováha mysle...
    publikované: 04.11.2007 18:17:56 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  29. vážení...
    čo tak otvoriť tu krámeček, kde si bude môcť každý šťastia dle libosti nakúpiť, hm??? ;)
    publikované: 04.11.2007 18:19:32 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. r4wMUnt34q
    ako vidím, ty si to zobral úplne od povrchu. takéto šťastie je efemérne a môžeš ho naháňať každý deň :-)
    publikované: 04.11.2007 18:20:29 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. to labrys
    to si vymedzil uz vela krat pravda ( netreba hadzat perly sviniam,nezabudaj;) )
    Ale ty si zacal moje pojednanie rovnovahy (sucet vsetkych sil (energii, emocii ..) kladnych a zapornych na cloveka posobiacich a z cloveka vychadzajucich v dany moment je nulovy) nazyvat stastim nie ja.


    publikované: 04.11.2007 18:26:14 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  32. Hogo :-)))))
    áno, chcem obchod so šťastím... :-) jeeeeej...
    to by sme mali asi stále plno, nemyslíš?
    publikované: 04.11.2007 19:18:13 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  33. rusalke
    jak som to spatne precitala , ze :
    "to by sme mali asi stále PORNO, nemyslíš?" ;))))
    publikované: 04.11.2007 19:19:46 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  34. sygooooooooooon
    :-))))))))))))))))))))))
    publikované: 04.11.2007 19:20:56 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  35. rusalka, stál by som u Teba prvý v rade...
    aj na šťastie, aj na PORNO... alebo predávaš dve v jednom??? ;)
    publikované: 04.11.2007 19:25:47 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  36. btw prosím všetkých majiteľov šťastie
    aby mi láskavo zaslali recept na šťastie na hogofogo@zoznam.sk.
    Zn.: súrne
    publikované: 04.11.2007 19:27:57 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  37. Hogo
    žiadne porno mi do obchodu so šťastím neťahajte :-)
    A akože by si stál prvý v rade??? Veď si napísal "vážení, čo tak otvoriť si tu krámeček"? To som nepochopilaa tak, že ja by som bola jediným akcionárom obchodíku na šťastie... som myslela, že by to bol taký spoločný "krám" :-))) niekto by dobre čapoval pivo, druhý by predával šťastie z iného súdku :-)
    publikované: 04.11.2007 19:30:16 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  38. nnno, mňa by ste asi do spolku nevzali...
    ja recept na šťastie nevlastním :( ale som si už dal inzerát, takže ktovie, snáď sa zadarí...
    publikované: 04.11.2007 19:32:24 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  39. predavam nedelu
    Jednoznacne by tam mal byt niekto , kto mi preda aspon este jednu nedelu, strasne by ma to spravilo stastnou :)))))
    publikované: 04.11.2007 19:33:18 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  40. hogo
    nuž, tak by si mohol stáť celkom blízko a pozerať sa, ako miešam :-))) tie svoje lektváre :-))) po ktorých sú tváre od uca k uchu. My povedz, že sa ani teraz neusmievaš??? A to o recepte zatiaľ len píšem :-)))))
    publikované: 04.11.2007 19:34:54 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  41. sygon, to poznám...
    najprv ju preflákam na blogu, potom by som kupoval z nefim jaké prachy, šak?
    publikované: 04.11.2007 19:35:22 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  42. hfw
    opäť si mi ukradol vetičku... :-)))
    aj mne by sa jedna šikla :-)
    publikované: 04.11.2007 19:36:07 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  43. Kto kupi vymenim pokec za noc?
    Ja by som ponukla sirokospektralne a noc pohlcujuce diskusie pri svieckach, dobrom vine a ledabolym zachytavanim myslienok poletujucich kade tade. Po pripade keby niekto mal problem zo spanim, tak by som ho naplnila stastnou unavou :))))
    publikované: 04.11.2007 19:36:12 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  44. rusalka, sa usmievam :)
    len ako labrys vraví, to je také efemérne šťastie, to sa nepočíta... :(
    publikované: 04.11.2007 19:36:25 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  45. rusalka, si nevedela, že...
    som taký kradoš??? no vidíš, už vieš...
    publikované: 04.11.2007 19:37:34 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  46. nuž, na začiatok
    hádam bude stačiť aj trocha efemérnosti :-)))
    veď pekne postupne...
    publikované: 04.11.2007 19:38:40 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  47. sygon, tú šťastnú únavu by som bral...
    len nefim, či si ju špatne nevysvetľujem... ale risknem to, oki?
    publikované: 04.11.2007 19:39:21 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  48. rusalka, no nefim...
    keď ja som taký nepodarený maximalista... buď šecko, alebo nyšt...
    publikované: 04.11.2007 19:41:06 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  49. rusalka
    Stastie sa vraj sklada z malickych kazdodennych stasti....a musime si vediet uvedomit ze prezivame stastie
    publikované: 04.11.2007 19:43:30 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  50. hfw kupim nedelu
    mno .. preflakam, momentalne sa citim,ze mam na hlave tolko povinnosti , ze ma neprekvapuje, ze som okrem blogovania nespravila nic..
    Ale ja z blogu vycucam co sa mi bude pacit a pojdem dalej , raz a ja myslim, ze sa mi cas na blogu krati :)
    Potom sa sem obcas vratim a budem si citat lahucke clanocky a budem zvedava len na individualitu ludi nie ich nazor v tazkych otazkach. To je mo ciel . Budem sem chodit pre formu viac ako pre obsah , a na ten cas sa tesim.
    publikované: 04.11.2007 19:46:46 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  51. hógofógo
    si volajaký frišký, nyje? jak mám temu rozumiét, že druhých klunne neháš desat rokof čakať, kýn sa oskúšajú, ale ty bi si scel hotové štastyje naflaku, ancijáša ci nahánam? a nesceš to aj ze zárukú?
    publikované: 04.11.2007 19:48:09 | autor: balfaszjancsi (e-mail, web, neautorizovaný)
  52. believer
    áno šťastie si je potrebné uvedomovať...
    a určite sú príjemné i tie každodenné maličkosti, hoci tie nás asi skutočne šťastými nedokážu urobiť...
    publikované: 04.11.2007 19:48:30 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  53. sygon, o akom krátení to Ty vravíš, hm?
    a že chodiť budeš pre formu viac než pre obsah? čo bude potom s naším filozozúfaním? na to si nepomyslela, há???
    publikované: 04.11.2007 19:49:11 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  54. balfasz, dobre si to pochopil...
    ze záruku, no né s takú obyčajnú, ale s tú onú, že prachy naspátek, víš? ináč žánne ščascí nescem, ani čut...
    publikované: 04.11.2007 19:51:15 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  55. hmmm sygon
    od Teba by som veru nečakala také niečo ako záujem o prázdne formy...
    publikované: 04.11.2007 19:51:26 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  56. mno forma
    ne prazdne formy rusalka :)
    Mojim cielom je urovnat si myslienky na pre mna dolezite temy.
    Ujasnit si co je pre mna vagne ..laska, smutok, celibat, co chciet, sloboda..zaujat postoj.
    Tento proces je pre mna teraz vycerpavajuci, velky suboj ako labrys rad mi vyklada, ze nemam nadhlad :) . No nemam .
    Ale ja si ho vykutim, povyberam co sa mi kde paci, ukradnem, vytvorim, stransformujem a robim to vytrvalo .
    A ked bude kazda taka myslienka jemna a stabilna budem potom len jej interpretaciu co najkrajsiu hladat . To bude forma, vzhlad mojej myslienky. Nikdy nie finalny ale relativne stabiliny. A budem ju odievat a hyckat .
    Teraz moje myslienky sa skrucaju a tancuju a menia formy a takk.
    A ja tesim na ustatie vetra :) velmi tesiiim ...
    publikované: 04.11.2007 19:59:31 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  57. :-)) to si vysvetlila pekne
    to Ťa možno aj Labrys konečne pochváli :-)
    publikované: 04.11.2007 20:01:16 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  58. to hfw
    s nasim filozufanim ak sa nam podari dostat do podobneho stadia sa stane iba jedna jedina vec, na spolocnom a poznanom terene mozme budovat myslienky nove a krajsie ..
    transformovat filozofovania do kreovania , kreovanie do realizacie a realizaciu prijat a osvojit si trebars ;)
    publikované: 04.11.2007 20:02:06 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  59. hogo, že maximalista
    to ako, že by si vykúpil celý obchod so šťastím naraz? :-)))
    publikované: 04.11.2007 20:02:42 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  60. hm, sygon...
    pekný plán a cieľ :) Ti palčoky silno-silno držím a viem, že čo si si zaumienila, aj vykonáš :)
    publikované: 04.11.2007 20:03:56 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  61. rusalka, maximalista áno, ale egoista až taký nieee!
    nie že by som vykúpil celý obchod... len by som iba pre seba plnú dávku neefemérneho šťastia kúpil, a ak také na sklade nemáš, radšej nekúpim nyšt, tak!
    publikované: 04.11.2007 20:07:02 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  62. sygon, to sa mi pozdáva, že...
    "na spolocnom a poznanom terene mozme budovat myslienky nove a krajsie", do takého join-venture s Tebou idem hneď! :)
    publikované: 04.11.2007 20:08:54 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  63. hf
    u nás temu hovoríme monejbak gvaranté. any si neny náročný, šak čil je to šade mormálné. kazové bi som ešte aj volakomu otriéskal o tú jeho sprostú gebulu.
    publikované: 04.11.2007 20:10:07 | autor: balfaszjancsi (e-mail, web, neautorizovaný)
  64. to hfw
    ta dufam, ze ma f tom nenechas samu :))))
    btw : s tym stastim, hogo, vies ty vlastne co by to malo byt ?
    Ako to vyzera ked si stastni ? Co ta vobec tesi ?
    publikované: 04.11.2007 20:11:23 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  65. to-to-to, sem si spomenút nevedel...
    monejbak gvaranté, presne to scem... a už kemu ti kazové o sprostú gebulu otriéskaš, to už bude tvoja starosc, co mja je do teho, no né?
    publikované: 04.11.2007 20:13:12 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  66. sygon, jasné, že viem...
    ako to vyzerá, keď som šťastný! je to vtedy, keď sa dotýkam duše ľudí, ktorých mám rád, a oni mojej... nestačí?
    publikované: 04.11.2007 20:15:19 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  67. ... a nenechám Ťa v tom ani náhodou, si píš! :)
    publikované: 04.11.2007 20:16:23 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  68. to hfw
    Nestaci, ako vravis , tvoje stastie je teda zavisle na niekom .

    rusalka a labrys pisali o tom... ze stastie clovek musi mat aj nezavisle uplne od posobenia a existencie niekoho ineho ...
    precitaj este raz :) !
    publikované: 04.11.2007 20:17:53 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  69. ... čítal som, ale tomu ja neverím
    publikované: 04.11.2007 20:18:38 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  70. to je ako keby si povedala, že...
    vajíčko a spermia si musia vystačiť samy osebe...
    publikované: 04.11.2007 20:19:57 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  71. hfw
    :-(
    neprirovnávaš vari ľudské bytosti k vajíčku a spermii?
    Skutočne si nikdy nepocítil v sebe radosť nezávislú na neikom inom a na ničom inom?
    publikované: 04.11.2007 20:23:07 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  72. naozajstné šťastie...
    podľa mňa vzniká spojením komplementárnych prvkov, milovaného a milujúceho človeka s človekom milujúcim a milovaným.
    publikované: 04.11.2007 20:24:02 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  73. juj, hógo,
    to už je mi prirovnánie!
    publikované: 04.11.2007 20:24:34 | autor: balfaszjancsi (e-mail, web, neautorizovaný)
  74. rusalka, prirovnávam v metaforickom zmysle...
    chcem tým povedať, že nová kvalita, naozajstné šťastie vznikne až spojením dvoch (viacerých) nezávislých prvkov.
    šťastie človeka samo osebe je polovičné šťastie, a možno ani to nie.
    publikované: 04.11.2007 20:26:13 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  75. hfw
    ako chceš dať druhému dobrý pocit zo svojej prítomnosti, keď ho v sebe nemáš?
    publikované: 04.11.2007 20:26:37 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  76. balfasz, jaké je také je...
    šak som nepovedal, že je to s manejbak gvaranté, alebo si neco také očul, há?
    publikované: 04.11.2007 20:27:49 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  77. hfw :)))) klinec po hlavicke
    mno , tvoje stastie existuje a zanika z posobenim niekoho ineho.
    To je ekvivalentne tomu, co som pisala o laske, ak som ocakavala, ze ju budem citit od niekoho ineho.
    Ani tam si nesuhlasil, ze lasku moze clovek citit nezavisle na tom druhom ... svoju lasku .

    Neni jednoduchsie najst stastie nezavsile od posobenia inych ?
    Ktore bude konstantne a budes ho mat na dosah podla potreby ?
    Chapes len tvoje stastie.
    publikované: 04.11.2007 20:27:51 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  78. hfw,
    keď hovoríme o nezávislom šťastí, vytrhávam z kontextu. na inom mieste som však hovoril o človeku ako o spoločenskej bytosti a o potrebe sily komunity, nie?
    publikované: 04.11.2007 20:29:04 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  79. labrys, ako vieš, že ho v sebe nemám?
    a keby som aj nemal, stačí, že mám k nemu dispozíciu a tú vo mne prebudí práve milovaný a milujúci človek.
    publikované: 04.11.2007 20:29:13 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  80. hf
    prebudí druhý? čiže závislosť. teda nesloboda :-)
    publikované: 04.11.2007 20:31:03 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  81. hfw
    možno to, čo si pomenoval svojou dispozíciou je práve to Tvoje nezávislé šťastie...
    publikované: 04.11.2007 20:31:54 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  82. hf
    ako viem? prečo inak by si zháňal šťastie?
    publikované: 04.11.2007 20:31:56 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  83. sygon...
    v šťastie nezávislé od pôsobenia iných príliš neverím, alebo presnejšie, považujem ho za menej hodnotné šťastie.
    metaforicky: muž je stelesnením spermie, žena stelesnením vajíčka.
    až keď sa spoja, vzníká niečo nové: v prípade spermie a vajíčka život, v prípade muža a ženy šťastie a čuduj sa svete, tiež život.
    publikované: 04.11.2007 20:32:44 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  84. hf
    vieš si predstaviť vzájomnú lásku dvoch a viacerých nezávislých, slobodných tvorov?
    publikované: 04.11.2007 20:33:16 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  85. labrys, že som zháňal?
    nnno, trochu som skúšal, kto príde s akou ponukou ;)
    publikované: 04.11.2007 20:34:10 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  86. hf
    dochádza ku vzájomnému prieniku, ktorý je príjemný pre všetkých zúčastnených. ale neupadnú, ak jeden z nich odíde.
    publikované: 04.11.2007 20:34:56 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  87. labrys, áno, viem si (nielen) predstaviť
    publikované: 04.11.2007 20:35:09 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  88. rusalka, možno je dispozícia k šťastiu tým...
    čo ste pomenovali nezávislé šťastie... no podľa mňa to ním nekončí, ale len začína.
    publikované: 04.11.2007 20:36:27 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  89. labrys, koment z 20:34 je konštatovanie?
    publikované: 04.11.2007 20:37:31 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  90. hfw
    vôbec si nemyslím, že tým niečo končí... kdeže :-))))) hogo :-))))
    publikované: 04.11.2007 20:37:34 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  91. to hfw
    ja sa ta ale vobec zatial nepytam , ci veris alebo ne .
    Moja otazka je jednoducha:

    Je pre teba jednoduchsie skusit si zadovazit si ( nejak ) stastie ( svoje nezavisle od inych ) alebo je pre teba jednoduchsie po nom celozivotne tuzit a hladat obchod so stastim ?
    publikované: 04.11.2007 20:37:58 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  92. hf
    teraz si ma fakt rozosmial. čo tu stále básniš o vajíčku a spermii? to už sa môžeme rovno baviť o sexe ako o láske.
    takže dobrý pocit (šťastie) zo seba samého je menej hodnotný? nerobíme náhodou všetci všetko pre vlastný dobrý pocit? :-)
    publikované: 04.11.2007 20:39:02 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  93. rusalka, zišlo mi na um, že...
    medzi dispozíciou a nezávislým šťastím je predsa len rozdiel, a to podstatný: dispozíciu môže mať aj človek, ktorý nie je v danej chvíli šťastný.
    publikované: 04.11.2007 20:39:43 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  94. hf
    koment z 20:34 je pokračovaním komentu z 20:33
    publikované: 04.11.2007 20:40:40 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  95. labrys, neviem ako ty...
    no ja nerobím ani náhodou všetko LEN pre vlastný dobrý pocit.
    publikované: 04.11.2007 20:40:57 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  96. labrys, aj tak neviem, kam koment z 20:34 smeruje
    publikované: 04.11.2007 20:43:28 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  97. hf
    tak potom si pokrytec, lebo dobrý pocit z prejavu je zmyslom života :-)
    publikované: 04.11.2007 20:43:58 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  98. sygon...
    šťastie alebo jeho hľadanie pre mňa nie je otázkou jednoduchosti, ale hodnoty... radšej budem dlhšie hľadať hodnotnejšie šťastie než by som zobral skraja to, ktoré je po ruke, ale je neúplné, polotovarové.
    publikované: 04.11.2007 20:45:26 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  99. že som pokrytec? možno...
    no pociťujem silné presvedčenie/ilúziu, že nie som, a som s tým vcelku spokojný.
    publikované: 04.11.2007 20:46:43 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  100. hfw
    možno je to len tým, že si tú svoju dispozíciu neuvedomuje... že ostala neprebudená. Neviem, ako by som to vyvetlila.
    Ale prežila som obdobie, kedy som sa cítila nešťastná, lebo som sa cítila sama a zúfalo som dychtila po láske. Až som z tej dychtivosti urobila čosi veľmi neuvedomelé. A moje utrpenie bolo potom oveľa horšie. Až keď som sa oslobodila od čohosi, čo mi malo priniesť šťastie a začala si uvedomovať, že to, čo prichádza zvonka môže byť len ilúziou šťastia, lásky a pod... keď som si pretrpela prežité, uvedomila som si, že kým sa nevysporiadam sama so sebou, kým si neurobím poriadok sama v sebe, kým duem za kžadú cenu očakávať, že moje šťastie príde s bielym princom, nemôžem nadobudnúť vnútorný pokoj... Saygon to nazvala rovnováhou, môžme to nazvať i harmóniou, nemusí to byť šťastie. A po tomto uvedomení (ku ktorému som sa dopracovala sama, pracovaním so svojimi spomienkami) som našla vnútorný pocit šťastia. Teraz som otvorená aj láske, ktorá prichádza zvonka.
    publikované: 04.11.2007 20:47:02 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  101. a že dobrý pocit z prejavu je zmyslom života ...
    hovorí kto?
    publikované: 04.11.2007 20:47:39 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  102. hf
    ten koment chcel povedať, že aj pre nezávislé bytosti je prienik s im podobnými žiadúci a príjemný. chcel povedať, že nezávislosť neznamená byť odľudom. chcel povedať aj to, že nezávislosť neznamená, že sa budeme hoci aj množiť sexuálne, kým je to v miestnych podmienkach normálne.
    publikované: 04.11.2007 20:47:42 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  103. rusalka...
    to, čo popisuješ, vnímam ako Tvoju osobnú skúsenosť, nie ako univerzálne platný vzrorec. fajn, že to u Teba tak zafungovalo, no prečo si mám myslieť, že takto to funguje u každého a za každých okolností?
    publikované: 04.11.2007 20:50:04 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  104. hfw
    tak ty žiješ v ilúzii... a čože si to chcel? šťastie? možno aj slobodu? zabudni :-)
    zmysel života: skús byť chvíľu k sebe úplne úprimný a analyzuj si pohnútky akéhokoľvek svojho konania. výsledok mi nemusíš hovoriť, stačí, keď si ho uvedomíš ty sám.
    publikované: 04.11.2007 20:51:36 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  105. labrys, veď ja proti nezávislosti nič nemám...
    len vravím, že veci dávajú väčší zmysel a pridanú hodnotu pri spájaní... aj v prípade šťastia.
    publikované: 04.11.2007 20:52:06 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  106. labrys ad koment z 20:51
    sorry, ale mám neblahý pocit, že sa tu niekto začína hrať na pánaboha...
    publikované: 04.11.2007 20:53:40 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  107. konat pre dobro druhych ....
    "no ja nerobím ani náhodou všetko LEN pre vlastný dobrý pocit."
    kazdy robi vsetko pre vlastny egoisticky dobry pocit, je jedno jak hlboke emocie a motivy sa javia za tym konanim.
    Ak chces aby mal niekto iny dobry pocit , tak je to LEN preto ,ze TI to robi dobre, ze TY SI ten dobry pocit DRUHEMU navodil (a zvacsa ,ze TEN druhy SI TO uvedomuje. )
    Preto velke obetave ciny a charitativne ukony maju svoje mena zvacsa ...:)
    Vidte, hla co som spravil...
    Biologicky je to upne dane pudom sebazachovy a ten nas nuti k tomu mat sa LEN dobre a najlepsie a ak k tomu patri partnerka vo forme tak to nejak vramci moznosti zariadit.
    A aj memeticky ...
    publikované: 04.11.2007 20:54:21 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  108. sygon, asi vieš, že...
    na striktnú memetickú účelovosť neverím.
    publikované: 04.11.2007 20:56:58 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  109. sygon, myšlienková konštrukcia
    "Ak chces aby mal niekto iny dobry pocit , tak je to LEN preto ,ze TI to robi dobre, ze TY SI ten dobry pocit DRUHEMU navodil (a zvacsa ,ze TEN druhy SI TO uvedomuje. )"
    je pre mňa príliš sofistikovaná a tento spôsob uvažovania o sebe aj o iných je mi cudzí. aj keď presvedčení neodarwinisti by zaň dali ruku do ohňa.
    publikované: 04.11.2007 20:59:57 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  110. jedno zo šťastí
    Pre mňa je šťastie poznať rusalku, úsmev od priateľky, nepremrhaný bežný deň, pokoj pri zaspávaní. Každá dobre vykonaná drobnosť, to sú moje podoby šťastia. Je to aj byť na ceste za naším životným cieľom.
    publikované: 04.11.2007 21:00:48 | autor: masy (e-mail, web, neautorizovaný)
  111. hfw
    snažím sa vychádzať pri argumentácii z prežitých skúseností... alebo z pocitov, ktoré sú mi vlastné. Nehovorím, že to, čo som si overila ja na mne, musí byť platným vzorcom i pre všetkých. Ani, že to funguje u všetkých. Len to ponúkam ako jedno z možných riešení.
    Nikdy by som si nedovolila absolutizovať akúkoľvek svoju myšlienku. Nech by som si bola svojou pravdou akokoľvek istá. Najmä, ak sa jedná o také abstraktné pojmy ako šťastie, láska, radosť, zlo, strach a iné...
    publikované: 04.11.2007 21:01:41 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  112. hfw
    súhlasím, že keď sa spoja dvaja, môžu svoje pocity umocniť. ak sa však zídu dvaja "veční čakatelia na šťastie", dobrý pocit z ich spojenia bude povrchný a taký vzťah bude ohrozený rozpadom, ak sa nenájde prienik v ich egách.
    publikované: 04.11.2007 21:02:06 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  113. boty , najlepsie najkvalitnejsie a najlepsie len tie co su dobre odskusane
    "šťastie alebo jeho hľadanie pre mňa nie je otázkou jednoduchosti, ale hodnoty... radšej budem dlhšie hľadať hodnotnejšie šťastie než by som zobral skraja to, ktoré je po ruke, ale je neúplné, polotovarové."

    to je mi znamy postup (parktikovala som dlhuuu dobu ), bohuzial ma niekolko dosledkov.

    Ak polotovar neskusas dost dlho nemozes objavit jeho kvality- nedostatky .(Aj u cinana mozno sakra dobre nakupit) .
    Ak prilis dlho chodis v podla teba znackovych a kvalitnych topankach , dost tazko sa ti od nej bude chciet upustit, pretoze si si na nich zvykol...

    Zaver : mozno zbytocne platis za Nike 20 rokov, ked si za ten cas mohol mat inu znacku a tych topanok mohol mat do bludu :))) a tych zazitkov ! A mozno zistit , ze take obdbie chces len Nike a ine len cinana.

    ps: moj ilustrativny priklad je spatny , ale snad content ostal
    publikované: 04.11.2007 21:02:12 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  114. masy :-)
    je pre mňa česť, že som jedno z Tvojich malých šťastí :-))))
    publikované: 04.11.2007 21:03:28 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  115. hfw
    netušil som, že si nábožensky založený :-)
    publikované: 04.11.2007 21:03:39 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  116. add robim dobre nezistne
    ok , je to moj nazor a mam svoje pohnutky zmapovane.
    Ja nedavam milodary lebo som dobra ani sa nerozdavam , pretoze mi je luto tych druhych ...
    Ale mzno mas skutocne ine pohnutky a potom by ma zaujimalo ake ?
    publikované: 04.11.2007 21:05:27 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  117. sygon...
    myslím si, že Tvoj príklad nevystihuje podstatu toho, čo mám na mysli.
    vráťme sa ku šťastiu: ak viem, že spoločné šťastie s milovaným a milujúcim človekom je ďaleko hodnotnejšie než moje izlolované, individuálne, nezávislé šťastie, tak si aj nohy zoderiem, aby som toho milovaného a milujúceho človeka hľadal a našiel.
    také prosté to je, žiadny číňan, žiadna Niké.
    publikované: 04.11.2007 21:06:18 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  118. labrys, nie som nábožensky založený...
    publikované: 04.11.2007 21:08:07 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  119. sygon...
    zaujíma Ťa, aké pohnútky mám... to je ale veľmi široké vymedzenie. spresni pls. pohnútky k čomu? vo vzťahu ku komu??
    publikované: 04.11.2007 21:10:39 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  120. hógo
    tak už viéš, čo je panvica? ešte furt po nej túžíš? alebo je lepšié zakrývat si oči jak takí strachoput, kerý sa nekukne ani na seba, lebo sa bojí, že by mu od zdesenia sánki palli?
    publikované: 04.11.2007 21:12:17 | autor: balfaszjancsi (e-mail, web, neautorizovaný)
  121. balfasz, ešču furt s tú panvicu strašíš?
    šak s ňu už buď plesni ale si ju skovaj pre svoju starú, šak víš, že sa tu na teba stažuvala...
    publikované: 04.11.2007 21:14:50 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  122. cinan a Nike
    Ale ved sme sa zhodli , ze nevies co je individualne stastie ..
    (Ak by si vedel nebolo by zavisle na nikom okrem teba )
    Teda ja o tom nepochybujem z tvojich komentarov.
    Tym padom si myslim, ze si nemohol a nie si schopni sudit :
    "že spoločné šťastie s milovaným a milujúcim človekom je ďaleko hodnotnejšie než moje izlolované,"
    Zaver: potrebujes cinana a polavit od Nike , lebo furt na Nike fachas :) a to je energeticky drahe a teda casto financne nedostupne
    Ja myslim, ze ti tu dookola hovorime o tom istom.
    Mozno ked si to precitas s odstupom par dni , sa ti to bude citat inak ...
    publikované: 04.11.2007 21:16:58 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  123. hfw
    myslím, že som nezačala z dobrého konca... :-)
    hm, mám otázku
    musí byť šťastie vždy spájané s láskou?
    bez lásky si šťastie nevieš predstaviť?
    čo potm ľudia, ktorí sú na život bez lásky odkázaní? musia byť bezpodmienečne nešťastní?
    publikované: 04.11.2007 21:18:03 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  124. hfw pohnutky
    Ake mas pohnutky svojho konania ak nie egoisticke ?
    publikované: 04.11.2007 21:18:51 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  125. vážení...
    navrhujem ukončiť debatu s tým, že vy si ponechávate svoje presvedčenie o výhodnosti nezávislého šťastia (číňan) a ja svoje o vyššej hodnote závislého šťastia (Niké). súhlas?
    publikované: 04.11.2007 21:19:58 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  126. ok hfw
    asi by sme spoločnú reč v tejto diskusii nevedeli nájsť...
    tak ja zas skúsim niečo ľahšie a k šťastiu a láske sa raz vrátim z iného konca :-))))
    publikované: 04.11.2007 21:21:39 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  127. hfw
    šak ty si any nezbadal, že už pliéskam :-) ale končím račéj. volajako sa z teho života vysomár sám. alebo ze sajgónú. tá má velmi dobrého dzetka :-)
    publikované: 04.11.2007 21:23:44 | autor: balfaszjancsi (e-mail, web, neautorizovaný)
  128. ok, ja balim
    ak prijmes toto :
    my nielenze mame (cinan, ked na Nike neni ) ale mame aj Nike
    a ty mas abo Nike abo nic ;))))
    publikované: 04.11.2007 21:23:50 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  129. sygon, približne môže byť
    publikované: 04.11.2007 21:25:20 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  130. to balfaszjancs
    uprimne ta neznasam ;)
    publikované: 04.11.2007 21:25:30 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  131. sygon
    ty...ty... no ty...ty si... ty si bomba!
    publikované: 04.11.2007 21:26:50 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  132. sajgón
    šak já son to tušil :-) any sa ci nedzivím
    publikované: 04.11.2007 21:29:07 | autor: balfaszjancsi (e-mail, web, neautorizovaný)
  133. to balfaszjancs
    tak to potom secko jak ma byt :) hlavne ze ti nehovorim novinu - uz som sa bala , ze ti nieco uslo ;)
    publikované: 04.11.2007 21:31:51 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  134. sajgón
    ket už ma neznášaš, tak ci móžem smelo povedat, že s tým čínanem a tak si udrela klinec po hlave :-)))
    publikované: 04.11.2007 21:35:38 | autor: balfaszjancsi (e-mail, web, neautorizovaný)
  135. balfaszjancs
    ta smelo si mohol aj pred tym , moj vztah sa k tebe nezmeni ;) furt pises ironicky ta nemyslim, ze sa daco zmeni od teraz :)))
    publikované: 04.11.2007 21:42:05 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  136. sajgón
    tak to si úplne vella, že furt ironicky :-)
    publikované: 04.11.2007 21:58:36 | autor: balfaszjancsi (e-mail, web, neautorizovaný)
  137. to balfaszjancs
    sak si mi snad neuveril , za ja ta neznasat ;)
    publikované: 04.11.2007 21:59:36 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  138. sygon
    nyje ;-)
    publikované: 04.11.2007 22:02:20 | autor: balfaszjancsi (e-mail, web, neautorizovaný)
  139. balfaszjancs
    vcul dobje ;)
    publikované: 04.11.2007 22:09:03 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014