zelená rusalka

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Smrť

Niektorí sa jej boja, niektorým je ľahostajná, pre niekoho je len prechodom kamsi ďalej.
Smrť. Patrí nezvratne k životu. Je koncom života každého z nás. Smrť nebolí a preto sa jej nebojím.
Bolieť môže čosi, čo jej predchádza. Môže, ale nemusí. Nie každý zomiera v utrpení bolesti. Mnohí však zomierajú v utrpení strachu.
V strachu zo samotnej smrti. Menej sa jej boja tí šťastnejší. Tí, ktorí veria vo vzkriesenie, v reinkarnáciu, alebo v iné formy pretrvávania života.
 
Čoho sa báť, keď ona sama hrozivá nie je? Je prirodzeným koncom.
 
Predstavujem si ju. Ten okamžik – lebo nikdy to netrvá dlhšie ako okamžik – kedy si budeme hľadieť z očí do očí. Kedy pocítim jej chladivý dych.
Áno, keď si predstavujem stretnutie s ňou, cítim chlad toho okamžiku. Celá ma tým chladom zahalí. Možno bude ten chladivý pocit celkom príjemný. To zatiaľ netuším.
 
A ja v tom okamžiku opustím svoje telo. Oslobodím svoju myseľ od telesnej schránky. Akoby som vyzliekala starý kabát.
Predstavujem si pocit nekonečna, ktorého sa stanem takto slobodná súčasťou. Ak je vôbec možné si to predstaviť. Tú ľahkosť a schopnosť prelínania a prenikania rôznymi podobami hmoty. Predstavujem si to vznášanie a kĺzanie mysle, či ducha (je jedno, ako pomenujem tú neumierajúcu podstatu života) neobmedzenú telesnosťou. Predstavujem si ju v nekonečných podobách náhodných kombinácií tvarov a konzistencií.
 
Rada by som potom aspoň na chvíľu spojila svoju novú entitu so živlom vody. Vychutnala si ten pocit.
Neviem, prečo sa o dušiach vždy píše tak, akoby neboli ničím iným, len časťami vzduchu. Ako akési lietajúce dušičky v povetrí.
Myslím, že je možné splynúť aj s ohňom, alebo sa na chvíľu precítiť i v prachu zeme.
 
Bojíme sa smrti. Lipneme na živote, držiac sa ho zubami nechtami. Snažíme sa život všemožnými spôsobmi predlžovať. A pritom veľakrát nežijeme. Koľko živých mŕtvol denne stretáme. Obživlé telá bez ducha. Nežijúce a necítiace roboty.   
 
Žime teda. Až do stretnutia s ňou - so smrťou - vychutnávajme život.
 

slová... | stály odkaz

Komentáre

  1. rusalka
    Smrt si predstavujem ako vyzlecenie kostymu. Ako ked herec dohra svoju rolu, ktoru dostal, skonci predstavenie - zivot a my cakame na dalsiu rolu. Oblecieme kostym, mozno tentoraz zensky a ideme naspat na podium, aby sme zahrali rolu, ktoru nam pridelili. Ak nezahrame svoju postavu tak ako sa ocakava, predstavenia sa mnozia. Dovtedy kym svoju ulohu pridelenu zahrame tak ako sme mali a my uz neoblecieme dalsi kostym tu v tomto divadle, ale postupime do ineho divadla, viachviezdickoveho...a ako to vyzera v nom, to uz neviem...
    publikované: 20.11.2007 23:54:30 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  2. :-) Páči sa mi Tvoja predsta smrti Believer
    Predsta zmnožených predstavení :-)
    Veľm sa mi páči, ako to cítiš :-)
    publikované: 20.11.2007 23:57:06 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  3. rusalka
    Ano, aj mne sa to paci, mozno ked v to verime, nebude to cakanie tmy, posledneho bliknutia...len si tak este spomenut na svoj scenar...
    publikované: 21.11.2007 00:01:37 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  4. Believer
    Myslím, že nebudeme potrebovať šepkárov... že všetko bude také prirodzené, hoci teraz možno nepredstaviteľné...
    publikované: 21.11.2007 00:04:28 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  5. rusalka
    Su ludia ktori vyhladavaju sepkarov, aby sa dozvedeli aku rolu dostali a ako maju hrat, aby ju dohrali ako maju...ale to sa im asi nerata taka hra, lebo svindlovali :)...alebo sa pytaju sepkarov, ake kostymi mali v predoslych vystupeniach...
    publikované: 21.11.2007 00:08:08 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  6. hm, stará dobrá smrť...
    jediná dokáže človeka vyliečiť z beznádejí, bolestí a smútkov.. raz prevždy, s absolútnou, konečnou platnosťou...
    áno, patrí k životu...
    no čo je život v porovnaní s majestátom smrti? len biedny, slabulinký, kratučký záblesk v priestore a čase...
    nemám smrť rád, no mám pred ňou rešpekt.. svojím zvláštnym, nekompromisným spôsobom je spravodlivá...
    v smrti sme si všetci rovní.. nerovní sme si len v žití a zomieraní...
    strach zo smrti?
    odmalička som sa bál smrti.. bál som sa smrti svojich blízkych a tento strach mi zostal dodnes.
    z vlastnej smrti už strach nemám, vnímam ju ako návrat domov, do večnej tmy, ako spočinutie vo večnosti.
    viac než smrti sa bojím bolesti a zomierania.. lebo zomieranie je unfér, je to podplatený a vopred prehratý zápas...
    publikované: 21.11.2007 00:15:41 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. hfw
    Ano, ten kto v nieco veri sa neboji smrti, len bolesti a zomierania...
    publikované: 21.11.2007 00:21:54 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  8. believer, nie som si istý, či v niečo verím...
    ak áno, neviem to pomenovať.. ba vlastne verím: v absolútnu konečnosť smrti.. v naplnenie onoho biblického prach si a v prach sa obrátiš...
    publikované: 21.11.2007 00:28:25 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. hfw
    z toho všetkého, čo si napísal vnímam pozitívne Tvoje tvrdenie, že berieš smrť ako návrat domov. K podoboe toho "domova" ešte môžme.
    A prečo sa bojíš zomierania?
    Chápem, že sa ľudia bolesti, ale prečo samotnej smrti?
    publikované: 21.11.2007 05:51:42 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  10. HFW
    Urcite v nieco veris, veris v to co nevies pomenovat, ale je to tu, citis to
    publikované: 21.11.2007 08:05:03 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  11. rusalka, z vlastnej smrti strach nemám...
    s jej nevyhnutnosťou som zmierený a myšlienka na ňu ma nedesí.
    smrť vnímam ako prístav, do ktorého smeruje loď môjho života od okamihu narodenia.
    zomieranie, tá časť plavby lode života, ...
    .. kedy je už maják nad prístavom smrti nadohľad,
    .. kedy už človek nedokáže mať zo svojho fyzického, duševného ani duchovného bytia radosť a potešenie,
    .. kedy sám cíti, že už je na tomto svete zbytočný a vari aj na obtiaž,
    .. kedy prežíva bezpočet bolestí, úzkostí, strachov a smútkov,
    .. kedy už niet takých činností, ktoré by do tela umierajúceho vyplavovali hormóny šťastia,
    .. kedy človek túži vplávať do prístavu smrti a spojiť sa so svojimi blízkymi, ktorí tam už na neho čakajú,
    tento proces zomierania je smutný, bolestný, nezmyselný a neraz zbytočne dlhý...
    je to vopred prehratý zápas.. deň a hodina prehry sú človeku skryté, rozhoduje o nej osud, Boh, príroda...
    zomierania sa bojím možno a či predovšetkým preto, že v ňom budem neodvratne strácať slobodu rozhodovania sa a či jej ilúziu...
    a sloboda rozhodovania sa či pocit, že ju mám, že ju môžem uplatniť, je jednou z najdôležitejších hodnôt môjho života...
    ako by som sa teda nemal báť zomierania???
    publikované: 21.11.2007 08:29:42 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. vychutnávam ;)
    publikované: 21.11.2007 08:59:28 | autor: teide (e-mail, web, autorizovaný)
  13. hfw
    Vyvstalo mi niekoľko otázok:
    Prečo by sa na sklonku svojho života človek nemal mať radosť zo svojho bytia?
    Prečo by mal pociťovať pocit zbytočnosti?
    Prečo nevyhnutne spájať so starobou, či obdobím smrti prežívanie bolestí, smútkov a strachov?
    Prečo nemožnosť vyplavovania hormónov šťastia? S čím si spájaš ich vyplavovanie Ty???

    A prečo hovoríš na záver, že je to proces smutný, keď máš na začiatku vetu, že si s ňou zmierený a že je to prirodzený proces?
    publikované: 21.11.2007 09:02:20 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  14. Teide
    Aj ja :-))
    publikované: 21.11.2007 09:02:38 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  15. Rusalka
    zamyslenie...pekné, použila si slová, ktroé som zhodou okolností čítala predvčerom vo svojej "pomocnici"..knihe..."A ja v tom okamžiku opustím svoje telo. Oslobodím svoju myseľ od telesnej schránky. Akoby som vyzliekala starý kabát. "

    Preto do banky svojej karmy naukladám len dobré spomienky, zážitky, tie ostanú...iba mne..na ostané sa zabudne. vezmem si svoj veľký kufor, vyzlečiem kabát a budem dimenziou, ktroá počká, kým ju zavolajú na scénu. S kufrom z minulého života, len jej dajú nový kabát..Niet konca (role), niet výpovede...len mnoho divadiel...
    publikované: 21.11.2007 09:12:35 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  16. rusalka, zopár odpovedí a jedna poznámka...
    .. nehovoril som o sklonku života, hovoril som o zomieraní, tzn. o sklonku sklonku života...
    .. človek pri zomieraní nemusí mať pocit zbytočnosti, no často ho má (videl som, zažil som...)
    .. s prežívaním bolestí, smútkov a strachov nespájam celú starobu, ale zomieranie...
    .. mám na mysli vyplavovanie hormónov šťastia spojené s (telesnou) aktivitou, človek na smrteľnej posteli si jej veľa neužije...
    .. a prečo by nemohlo byť smutné aj to, čo je prirodzené a s čím je človej zmierený?
    záverená poznámka:
    všetko, aj zomieranie, je o osobnej skúsenosti a individuálnom nazeraní...
    moje poznámky o smrti a zomieraní nie sú pokusy o absolútne pravdy, vypovedajú len o tom, ako ich vnímam ja...
    publikované: 21.11.2007 09:12:50 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. rusalka
    Niekedy poobede dam clanok, inspirovala si ma tvojim...ale sa nezlakni dlzkou, nedalo sa z neho nic vypustit ako som povodne myslel, treba k nemu klud a cas...budem rad ak si ho precitas...nebude odomna, bude z jednej uzasnej knihy
    publikované: 21.11.2007 10:09:05 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  18. rozplakal si ma, hfw,
    o 10:43 a potom zasa o 10:46, keď som čítal tvoje komenty z 08:29 a 9:12. fňuk. ale ak si zmierený, potom si si vedomý, že nemôžeš stratiť nič, čo si nikdy nemal. ak nestrácaš, nepociťuješ prázdno. ak nepociťuješ prázdno, nemáš prečo byť smutný, nem igaz?
    publikované: 21.11.2007 10:54:45 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. viki :-)
    Daj mi tip na knihu, kde sa o smrti píše tak, ako o nej ja rozmýšľam. To ma veľmi zaujíma...

    A k tým spomienkam. Myslíš, že sa tie zlé dajú nezabaliť? Ja myslím, že ostávajú našou súčasťou všetky.
    A páči sa mi Tvoje: "vyzlečiem kabát a budem dimenziou, ktorá počká, kým ju zavolajú na scénu"
    publikované: 21.11.2007 10:58:31 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  20. hfw
    Aj ja som ten pocit u ľudí vnímala. Neznamená to ale, že ja budem svoje posledné chvíle vnímať rovnako. A prečo by si mal Ty?

    Považuješ zomieranie za dlhodobý akt? Ja myslím, že je to otázka okamihu. Ak niekto netrpí smrteľnou chorobou, ale ani vtedy situácia nemusí byť nezvratná. Ak ju tak niekto berie, často boj s ňou vzdáva a sám koniec urýchli.

    Nie každý končí na smrteľnej posteli. Poznám kopu ľudí aktívnych do konca života. A zomierali starí.

    Napriek tomu, že je to o Tvojich pocitoch, presne tak ako môj článoček o mojich, odpovedz ešte na moje otázky :-))
    publikované: 21.11.2007 11:02:13 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  21. believer
    dobre, prečítam :-))
    publikované: 21.11.2007 11:02:45 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  22. Rusalka
    je to Mary. T . Browne: Sila karmy....ale už párkrát to v mojich komentoch bolo...nechcem sa opakovať a pôsobiť múdro...niekto v tom nemusí nič nájsť,ale ja tam nachádzam rozdiel medzi skutočným životom a ľudmi. Tak chceme nimi byť, až zahadzujeme svoju prirodzenosať a osvojujeme si cudzie "kabáty". A ako často ich prezliekame?!?...ani pani móda na nás nemá:)))
    publikované: 21.11.2007 11:18:36 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  23. rusalka, odpoviem už len nepriamo...
    s Tvojím optimizmom ohľadne zomierania hlboko nesúhlasím, no urobím všetko preto, aby si ho mohla slobodne šíriť do širokého okolia... :)
    publikované: 21.11.2007 11:23:22 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. Viki ďakujem
    Nikdy som sa karmami nezaoberala. Viac menej som o nich len čosi úchytkom počula. Možno to bude pre mňa zaujímavé čitanie.
    Viem, že sú karmy aj o farbách a to je asi to, čo ma na tom dozvedieť sa o nich čosi viac, láka asi najviac.
    A máš pravdu s tou prirodzenosťou.
    publikované: 21.11.2007 11:25:01 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  25. Prajem
    príjemné čítanie a snáď sa o tom raz aj rozpíšeme:)))
    publikované: 21.11.2007 11:31:14 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  26. viki, skúsim si ju na dlhé zimné večery zohnať
    A keď nasenží a bude nádherne čisto na nové myšlienky, tak sa isto rozpíšeme aj o karmách :-))
    publikované: 21.11.2007 11:54:29 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  27. hfw
    hm, prečo mám niekedy pocit, že sa ľutuješ a bojíš sa o seba? už párkrát som si u teba všimol aj tendenciu nechávať si v rozhovore zadné dvierka a apelovať na svedomie iných, čo ten obraz iba potvrdzuje. sa neondej, okej? ak ťa niekto z nás hoci aj zachlomaždí, fakt o nič neprídeš. veď sa kukni do zrkadla: placatá tvár, z ktorej trčí dopredu nejaká anténa, pod ňou otvor, ktorým si pcháš do tela produkty organizmov - a čo horšie - zvyšky už nefunkčných, a inokedy tade vyvrhuješ produkty vlastné, zväčša už nevyužiteľné. nad tým všetkým trónia dve kukadlá, ktoré dávajú celku výraz "neviem, kam z konopí". mám v opise pokračovať? a to som ešte nespomenul tvoje ego. nebodaj sa bojíš, že sa z neho môže stať eugo? alebo že prídeš o niečo cenné? keby si mal ešte aj onakvejšie zrkadlo, tiež by som ti poradil, aby si sa doň pozrel. ale keď nemáš... :-(
    publikované: 21.11.2007 14:05:22 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. labrys, za Tvoje pocity sa fakt necítim byť zodpovedný :)
    tak ako asi Ty nie za môj, že rád ľudí (ne)presne diagnostikuješ ;) a naprávaš na správne chodníčky (ku šťastiu a tam-podobne...) :).
    publikované: 21.11.2007 14:15:39 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. hfw,
    ešte je možné, že tu predvádzaš nejakú programovú blogerskú masku (ktorá ti už trochu lezie na nervy, ako si nedávno naznačil). ale ak to na nás nehráš, potom sa určite bojíš. a ľutuješ. na tejto diagnóze (na základe tvojich komentov) nie je nič nesprávne. alebo sú správne moje iné prípadné diagnózy, iba tá tvoja nie? :-P ak sa ti zdá, že sa hfw nebojí o svoje ego, potom ešte nevieš, čo je strach.
    a už som tu kdesi povedal, že ja nemôžem nikoho nasilu naviesť na nejaký iný chodníček - za svoje (ne)šťastie si môžeš sám, bé. ale môžem sa posmievať z ilúzií :-) keď si chcem vychutnať orech, môžem sa predsa pokúsiť odstrániť z neho škrupinu, no nie?
    publikované: 21.11.2007 14:32:04 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. labrys, škrupinu odstraňovať môžeš...
    no ego/osobnosť je vari len trochu niečo iné... veď aj zákon tuším čosi o zásahu do osobnosti vraví a voľajako ho spoplatňuje, či nie? ;)
    buď rád, že máš svoje šťastie a pre druhých možno/pre mňa určite najviac spravíš, keď im/mi ho nebudeš vnucovať..
    prepáč, že Ti to tak natvrdo vravím, jemnejším odtienkom tuším nechceš rozumieť.
    publikované: 21.11.2007 14:48:47 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. Viki
    nikam sa neponahlajme aj ked je "tam" krasne... je to zaujimave ak sa ti podari nakuknut "tam" a veru ak to nie je vypolod mojho mozgu tak ti mozem povedat,ze veru budes lietat a citit sa ako oblak,kotry lieta... no zatial ZI a nebud obzivlou mrtvolou a uzivaj zivot plnymi duskami aj ked padnes a bude to boliet aj ked nebude stale slnko,ktore ta pohladi a potesi.
    publikované: 21.11.2007 16:44:45 | autor: Always (e-mail, web, autorizovaný)
  32. RUSLAKA
    sorry
    publikované: 21.11.2007 16:48:15 | autor: Always (e-mail, web, autorizovaný)
  33. RUSLAKA
    sorry
    publikované: 21.11.2007 16:48:16 | autor: Always (e-mail, web, autorizovaný)
  34. Rusalk
    nejako mi blbne klavesnica a este som aj meno zle napisal :-) no bolo to pre vsetkych ale najviac pre teba a Viki som napisal bo mi padol zrak na jej koment :-) uz si budem davat pozor.
    publikované: 21.11.2007 16:49:27 | autor: Always (e-mail, web, autorizovaný)
  35. .
    spominam si , ked dedko povedal ze skoro nikto nezomiera so ctou a vala sa v .. Strach so smrt nemam , je to rovnake ako ked tipnem ciigo. Zasyci a je po nom. Skor ak tak mam strach ze by nahodou moje telo neodchadzala rovnakym tempom do haja ako psychyika. A ze budem trpiet. Trpim uz teraz ked vyidim starych ludi , takze si nerobim ziadne iluzie. Posledne co ma k smrti napada je , ked vidim u starkych tu nesmiernu tuzbu ostat s nami co najdlhsie, ze by radi videli moje vnuca a tak . Ta tuzba bijuca sa s tym ako dedkovi bycha srdce a tak .Odraz smrti vidim tiez v babkinej tvari, ked sa boji ci tentokrat dedkovi restartuju srdce .Su spolu od jej 17tich.Takze dufam, ze az nastane cas zasycim a zhasnem kapanek rychlo. Aj tak to tak nebude.
    Mam blbu naladu , tak tak
    publikované: 21.11.2007 19:49:53 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  36. sygon, keď to budeš chcieť mať rýchlo za sebou...
    daj znať.. čo už by som ja pre Teba nespravil, ta ne? ;)
    publikované: 21.11.2007 20:08:28 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  37. Hfw,
    prehliadla som Tvoj koment z 11:23
    Hlboko nesúhlasíš s mojim optimizmom ohľadne zomierania... to je optimizmus života... nie smrti :-)
    publikované: 21.11.2007 20:50:15 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  38. Vikina
    Premýšľala som nad Tebou spomínanou knihou. Zaujímalo by ma, či autorka M. Browne rozpráva o tele tiež ako o kabáte. Konkrétne na toto som zvedavá.
    Mne sa ten termín veľmi zapáčil v jednej TV relácii, kde sa hovorilo o poskytovaní ľudských tiel na vedecké účely. V nej jedna respondetka odpovedala, že jej to nepríde vôbec čudné poskytnúť telo po smrti na vedecké účely. A prirovnala telo k starému kabátu.

    Preto som zvedavá, či Tvoja autorka tiež používa tento termín. Či je to pre ezoterikov, resp. ľudí ezoterike sa venujúcich často pužívané pomenovanie pre ľudskú schránku?
    publikované: 21.11.2007 20:56:59 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  39. Always
    vďaka za koment... a užívam si, neboj :-)))
    publikované: 21.11.2007 21:00:36 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  40. Sygon
    smrť je vždy rýchla, len umieranie môže byť zdĺhavé.
    Ale hlavne, že je Hfw ochotný pomôcť. Len aby sa dožil :-)) Aby ešte vládal... prepáč Hfw :-)))
    publikované: 21.11.2007 21:04:28 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  41. rusalka, kvôli sygon...
    ak bude treba, si aj z večnosti odskočím :).
    publikované: 21.11.2007 21:11:49 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  42. :-))) hfw
    vidím, že mladé ženy v Tebe dokážu prebudiť aj kúsok optimistického pohľadu na záhrobie :-))))))
    publikované: 21.11.2007 21:15:31 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  43. rusalka, nielen mladé :)
    vždy mi imponovali aj staršie ženy.. dnes sa moja veková hranica pohybuje cca na 75.
    publikované: 21.11.2007 21:30:11 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  44. zelenaruslka
    mozno kratke, mozno dlhe co ty vies o vnutronom vcase umierajuceho.
    Ale hej javi sa rychlo
    publikované: 21.11.2007 21:46:55 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  45. to hfw
    mno cenim, ono v sucasnosti bez eutanazie sa taka ponuka moze hodit
    publikované: 21.11.2007 21:48:01 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  46. Hfw, Sygon
    však my možno spoločne nejaký príjemný spôsob skonu ešte vymyslíme :-))
    publikované: 21.11.2007 21:56:21 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  47. rusalka, som už vymyslel...
    sa mi nežné zahrdúsenie celkom pozdáva... sygon, môžbyť??? ;)
    publikované: 21.11.2007 22:07:42 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  48. Vážené pani dôchodkine, vážení páni dôchodci
    Dovoľte mi pridať sa k vašej trúchlivej téme. A hĺbavo uvažovať, o smrti...
    To už!!! Figu borovú. Do dôchodku mám ešte ďaleko, hoci som chcel si ho užívať už od 55-roku. Plány nevyšli, musím byť aj naďalej mladý. A mladí nemajú čas trúchliť, rozoberať smrť, hľadať si suché miestečko na cintoríne. Mimochodom mám v pláne nechať sa spopolniť, aby som sa na staré kolená ešte trochu ohrial.
    Rusalka, pokiaľ viem, Ty si tiež ešte mladá žabka. Čo Ťa to napadajú za témy? :-) Že smrť. To tá o kandidatúre na prezidenta bola síce bláznivá, ale milá. Smrť sa k Tebe jednoducho nehodí. A naviac, napísala si už toľko krásnych básničiek, že budeš nesmrteľná. Takže fuj, smrť! :-)
    Sivá(či)k, ochutnávač novej prezidentky.
    publikované: 21.11.2007 22:17:27 | autor: plpko (e-mail, web, autorizovaný)
  49. Hfw,
    ako vyzerá nežné zahrdúsenie? :-)))
    publikované: 22.11.2007 14:14:18 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  50. Plpko
    Mladá žabka sa potešila, ako rýchlo si sa vcítil do svojej budúcej úlohy ochutnávača... mimochodom, máš rád žabacie stehienka? :-))
    publikované: 22.11.2007 14:15:59 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  51. rusalka, to sa ťažko vysvetľuje...
    najlepšia je názorná ukážka.. predvediem na Tebe, chceš? :)
    publikované: 22.11.2007 14:26:49 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  52. Beriem Ťa za slovo Hogo
    K skonu sa chystám tak cca o 50 rokov. Veľmi rada potom budem Tebou nežne zahrdúsená :-))) Názorne a defimitívne...
    publikované: 22.11.2007 14:34:19 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  53. ... som dúfal, že Ti to predvediem hneď :((
    publikované: 22.11.2007 14:44:46 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  54. Ešte si chcem požiť Hogo :-(
    Aj mne je ľúto, že budem musieť ešte toľko čakať... na nežné hrdúsenie.
    Ale s mojou vôľou žiť nič nenarobím. Je to silnejšie než ja :-)
    publikované: 22.11.2007 14:48:18 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014