zelená rusalka

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Sny

Ako ľahučkým závojom dokážeme snami zastrieť všednosť dní

Sny ozvláštňujú náš život.
Prifarbujeme nimi jeho občasnú šeď a dávame mu rôznosť chutí.
Každý z nás sníva. Niekto menej. Niekto viac.

Detské sny z nás robia víly a princezné. Z mužov kozmonautov a akčných hrdinov.
V dospelosti snívame o ďalekých krajinách, o premenách reálneho bytia, ktorých sme súčasťou, o lepšom živote, v ktorom sa plnia naše túžby. Snívame o láskach, o vzťahoch, o chýbajúcich dotykoch. Ale aj o radosti z nich.

Sny rozvíjajú našu fantáziu.
Ja snívam často. Napríklad o splynutí z vodnou hladinou. O tom neuveriteľne magickom pocite - pocite byť vodou. Cítim, ako mnou voda preteká. Ako moje hmotné telo odrazu stráca svoju ohraničenosť a premieňa sa pozvoľna na živel vody. A ja sa stávam jej súčasťou. Niekedy som voda pokojná, niekedy si predstavujem ako obmývam skaly v podobe horskej riavy. Najradšej mám podobu morských vĺn, ktoré v pravidelnom rytme obmývajú horúci biely piesok. A ja sa na ňom zohrievam. V pomalom pohybe obmývam tie drobulinké zrnká horúceho piesku, ktoré sa v rytme mojich impulzov pohupujú sem a tam. A keď sa do sýtosti vyhrám, keď som horúca a spenená, vraciam sa späť do náručia oceánu. Aby som s ním splynula v jedno.
Sny nie sú ohraničené žiadnymi pravidlami. V snoch môžeme prekračovať hranice fyzikálnych zákonitostí sveta.

Dokážeme v nich byť odvážni, nespútaní, hraví i vášniví. A táto odvaha, nespútanosť i hravosť sa môže časom stať súčasťou nášho reálneho ja. V snoch sa môžeme naučiť, či vrátiť k mnohým, od detstva potlačovaným spontánnym prejavom. Môžeme v sebe objaviť vlastnosti, človeku prirodzené.

Tak snívajme. Miesto nudy. A v každom voľnom okamihu, kedy nemáme chuť na vážne myšlienky o živote.
Vymeňme snívanie za znásobované utrpenie vlastnými myšlienkami.
Vysnívajme si radosť.
 
 

slová... | stály odkaz

Komentáre

  1. práve som vstal
    a poviem Ti,dobre sa mi spalo..i sen sa nejaký pritrafil ;)
    publikované: 03.12.2007 12:35:43 | autor: teide (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. rusalka, sny sa rodia z túžob...
    udržiavajú vieru v ich uskutočniteľnosť a sú metaforou ich naplnenia.
    v snoch možno prekračovať aj hranice konvencií, morálky, malomyseľnosti či strachu.
    rusalka, neposkladáš prosím čarovné písmenká aj o túžbach?
    osobitne o túžbach dievčat a žien, v ktorých hlavnú rolu hrajú muži??
    publikované: 03.12.2007 13:11:47 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. zelená rusalka,
    pekne si to napísala, môžem s Tebou súhlasiť, aj keď veľa ľudí sa vedomému snívaniu bráni...
    Keby som nesníval, tak môj život by bol oveľa chudobnejší, nepreskočil by som cez mnohé polienka.
    Keď som si s Tebou zasníval "byť vodou", tak som sa do toho tak vžil, až ma striaslo... predstav si, na šírom mori vytiekol do nás takmer celý supertanker s ropou... Čo s tým?
    publikované: 03.12.2007 13:20:38 | autor: maco (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. Rusalke
    Zhodli sme sa v téme. :-) Sen som dnes zavesil na net aj ja. Zrejme ho tam dlho nenechám, pretože sny časom žošednú, rozplynú sa, vytratia sa z pamäte, prehlušia ich pocity z reálneho sveta. Tento sen je ešte zatiaľ čerstvý a príjemný.... :-)))
    publikované: 03.12.2007 13:33:29 | autor: plpko (e-mail, web, autorizovaný)
  5. Teide :-)
    Nuž, niekdy nie sú ani tio "obyčajné" sny na zahodenie :-))
    publikované: 03.12.2007 13:46:43 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  6. maco,
    ohlásil si to už aktivistom greenpeace? bacha, lebo ropa sa s obľubou lepí na vtákov. aspoň som tak počul...
    publikované: 03.12.2007 13:50:57 | autor: intwist (e-mail, web, autorizovaný)
  7. hfw... máš pravdu
    sny sa rodia z túžob... z tajných, i tých celkom "obyčajných".
    Ale rovnako pomocou fanázie spestrujú a rozširujú náš svet.

    A zamyslieť sa nad túžbami žien a dievčat? Nad túžbami, v ktorých hrá hlavnú úlohu muž? Budem musieť porozmýšľať, Hogo :-))
    Poprehŕňať sa v svojich túžbach. Či v nich nájdem niečo/koho inšpiratívne/ho :-)
    publikované: 03.12.2007 13:51:18 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  8. hfw... máš pravdu
    sny sa rodia z túžob... z tajných, i tých celkom "obyčajných".
    Ale rovnako pomocou fanázie spestrujú a rozširujú náš svet.

    A zamyslieť sa nad túžbami žien a dievčat? Nad túžbami, v ktorých hrá hlavnú úlohu muž? Budem musieť porozmýšľať, Hogo :-))
    Poprehŕňať sa v svojich túžbach. Či v nich nájdem niečo/koho inšpiratívne/ho :-)
    publikované: 03.12.2007 13:51:41 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  9. Maco :-((
    Takto zašpiniť sny o vode :-((( brrrr...
    publikované: 03.12.2007 13:54:48 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  10. Plpko, sny si treba pestovať
    rozvíjať... venovať sa im.
    Prečo by mali zosivieť? :-(((
    Veď ich nenechaj :-)
    publikované: 03.12.2007 13:56:49 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  11. veru, plpko,
    siváčik nemusí mať aj sny sivé :-)
    publikované: 03.12.2007 13:59:05 | autor: intwist (e-mail, web, autorizovaný)
  12. No mohlo by sa mi aj krajsie snivat :-)
    ale zas ked vecer natlacim brucho tak co sa divim no nie... ;-)
    Tak idem snivat,ze nemusim robit.
    publikované: 03.12.2007 14:32:48 | autor: Always (e-mail, web, autorizovaný)
  13. intwist
    Neboj, sny nemám sivé. Sú také farebné a skutočné, že mi z nich niekedy vyschne v hrdle. :-))
    publikované: 03.12.2007 15:33:37 | autor: plpko (e-mail, web, autorizovaný)
  14. Always, tak snívaj pred večerou
    len tak... zavri oči a nechaj nech sa pred nimi obravia obrázky Tvojich túžob :-)
    publikované: 03.12.2007 15:49:41 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  15. Plpko... farebné, farebné...
    ale na farby si nepamätáš :-)))
    publikované: 03.12.2007 15:50:14 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  16. Rusalka
    trenujem veru trenujem to, ale musim byt v poho a to az s plnymm bruchom som (ved vis,chlap) ale mam aspon foto.... no za zatvorenymi ocami je to o inom.
    publikované: 03.12.2007 17:01:57 | autor: Always (e-mail, web, autorizovaný)
  17. mám sny
    krátkodobé, aj dlhodobé...aj farebné, aj s otvorenými očami...ale to neoporúčam, lebo zabudnete vystúpiť z busu a musíte si reálne prevetrať hlavu...:)
    aj keď lietam, nesmiem snívať, lebo potom to za mnou vyzerá ako v Tatrách po kalamite:))...
    jeden je najväčší..no aj najtajnejší:)
    publikované: 03.12.2007 18:41:13 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  18. Always... netreba veľmi trénovať
    Skús sa trošilinku uvoľniť :-)))
    publikované: 03.12.2007 19:31:36 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  19. Vikina
    By si mohla aj nejaký ten dlhodobý popísať :-)) Taký netajný... môže byť aj jeden z tých, čo sa Ti snívajú na metle :-))
    publikované: 03.12.2007 19:33:59 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  20. dlhodoby...nape.
    no dlhodobo užívam Ginko, aj čaj, aj tabletky a snívam o tom, že mi konečne nebude na tie moje knochty zima..sen trvá, ale realita je neskutočne studená:)))...tak radšej potom krátko snívať v buse o teplučkých ponožtičkách a ako je známe..zabudnem vystúpiť.. a ...
    publikované: 03.12.2007 19:43:25 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  21. :)
    aj ja rada snívam, počas spánku aj v bdelom stave ;) a už dávno sa mi nesnívalo o lietaní, aj keď sa mi snívali už všakovaké pozoruhodné veci, na lietanie spomínam najradšej :) a kedysi som vďaka tomu verila, že dokážem všetko na svete, aj lietať, ak by som veeeľmi chcela ;P

    pekný večer
    publikované: 03.12.2007 19:49:46 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  22. dia,
    ty vážne nevieš lietať? %-O
    publikované: 03.12.2007 20:00:06 | autor: intwist (e-mail, web, autorizovaný)
  23. intwist :))
    no jasné, že viem ;) ale zatiaľ len vo sne, no keby som veeeeľmi chcela...tak si len brnknem po nose a som vo vzduchu :)
    publikované: 03.12.2007 20:03:29 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  24. veď preto
    publikované: 03.12.2007 20:04:45 | autor: intwist (e-mail, web, autorizovaný)
  25. :)
    a ty po akých končiaroch lietaš, háá?
    publikované: 03.12.2007 20:11:52 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  26. :-))) Viki
    Veď sú aj lepšie recepty, ako zohriať ruky a nohy :-)))
    publikované: 03.12.2007 20:19:30 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  27. Dia a o čom snívaš,
    keď nespíš? :-)))
    Vo sne som lietala ako malá veľmi často. A mala som tie sny rada...
    publikované: 03.12.2007 20:20:50 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  28. Intwist :-) to by aj mňa zaujímalo...
    Tie končiare :-))))
    publikované: 03.12.2007 20:22:11 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  29. o láske rusalka :)
    dotykoch, nehe, láske...veľmi po nej túžim, aj keď jej mám veľa...dosť...viac, ako som si kedy mohla priať, ale vraj jej nikdy nie je dosť, nie? :)
    publikované: 03.12.2007 20:26:37 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  30. nooo,
    toť som niečo písal a popritom som sa vznášal okolo seba a kukal som si cez plece. chvíľami som sa aj musel okríknuť, lebo nemám veľmi rád, keď sa pozorujem pri práci. tak som sa potom radšej sledoval zopodiaľ a výsledok práce som si napokon ukázal.
    publikované: 03.12.2007 20:33:05 | autor: intwist (e-mail, web, autorizovaný)
  31. To sú krásne sny Dia :-))
    Takých snov som sa nasnívala... jojooooj :-)
    publikované: 03.12.2007 20:33:07 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  32. :)
    a už nesnívaš rusalka?
    publikované: 03.12.2007 20:34:19 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  33. Intwist :-)))))))))
    Teším sa, až ma také naučíš... :-))) sledovať zopodiaľ ako pracujem :-)))
    publikované: 03.12.2007 20:34:49 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  34. Dia... jasne, že snívam
    Lásky nie je nikdy dosť :-)))
    publikované: 03.12.2007 20:39:06 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  35. :))
    veru veru, tak je dobre rusalka ;)
    publikované: 03.12.2007 20:43:01 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  36. Nuž, Dia...
    také snívanie asi zlé ani nemôže byť :-)
    publikované: 03.12.2007 20:47:48 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  37. rusi,
    zabudla si, že ťa nemôžem nič naučiť? nejde to.
    publikované: 03.12.2007 20:49:55 | autor: intwist (e-mail, web, autorizovaný)
  38. No dobre, Intwist, veď ja viem...
    tak sa budem sama :-)
    publikované: 03.12.2007 20:52:16 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  39. ;P xi rusi, nemôže
    a tak sa mu oddávam vo voľných chvíľkach, vo dne i v noci ;) a nech sú mi všetci anjelici na pomoci, ak je to zlé, v tej chvíli, či neskôr, navždy navždy chcem snívať a milovať a byť milovaná :))) ach joj
    publikované: 03.12.2007 20:54:02 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  40. Dia :-)))
    Je príjemné si takto voľkať vo svojich snoch :-))))))
    publikované: 03.12.2007 20:56:54 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  41. to nie je zlá chcina, dia
    sme v tomto zajedno
    publikované: 03.12.2007 20:57:37 | autor: intwist (e-mail, web, autorizovaný)
  42. oki intwist ;)
    budem sa menej báť pekelných múk he he he
    inak, tá chcina mi pripomína mrcinu :))) a rusi, je to príjemné ;)
    publikované: 03.12.2007 20:59:13 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  43. áno, príjemne snivo Dia :-)))
    publikované: 03.12.2007 21:00:46 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  44. dia,
    stavím sa, že chcenka by ti pripomínala tiež čosi. a práve preto som ju nepoužil.
    máš v pláne pekelné?
    publikované: 03.12.2007 21:04:04 | autor: intwist (e-mail, web, autorizovaný)
  45. :D jedno lepšie ako druhé
    nemám ich v pláne intwist, skôr sa im chichúňam, desí ma práve to, že sa menej bojím, až sa nebojím vôbec...a už takmer ničoho :) aj keď...ešte stále sa pozerám na obe strany, keď prechádzam cez cestu...zatiaľ ;) no len čo sa zdokonalím v lietaní, nebudem musieť...
    publikované: 03.12.2007 21:11:12 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  46. to rád počujem, dia,
    veď vieš, že nebáť sa je ešte lepšie ako sa nezľaknúť
    publikované: 03.12.2007 21:29:36 | autor: intwist (e-mail, web, autorizovaný)
  47. neviem intwist,
    prečo? nože mi to pls vysvetli :)
    publikované: 03.12.2007 21:33:33 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  48. to je prosté, dia.
    konfucius tak rečie.
    publikované: 03.12.2007 21:36:50 | autor: intwist (e-mail, web, autorizovaný)
  49. aha :))
    tak teraz mi je už všetko jasné ;P ja len, že len keď sa vopred niečoho nebojíš, až vtedy je možné sa razomky zľaknúť a nezľaknúť sa by potom znamenalo neustále sa báť, hm...takže je lepšie nebáť sa, ako sa báť?
    publikované: 03.12.2007 21:42:15 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  50. a do ti káže
    razomky sa? :-)
    publikované: 03.12.2007 22:16:02 | autor: intwist (e-mail, web, autorizovaný)
  51. no nik :))
    práve som vďaka rusi zistila, že som ti klamala, bojím sa kopiska vecí ;)
    publikované: 03.12.2007 22:17:30 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  52. v takom prípade
    zvykne pomôcť rozhrabanie kopiska na menšie kôpky, odstupňovanie bojov, zistenie, že niektoré nestoja za to, a vysporadúvanie sa so zvyšnými. kedy začne snežiť?
    publikované: 03.12.2007 22:37:23 | autor: intwist (e-mail, web, autorizovaný)
  53. :)
    keď začne mrznúť...a hm, niektoré boje nemám chuť zvádzať...
    publikované: 03.12.2007 22:39:56 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  54. vysporadúvanie sa so strachom
    vylučuje akýkoľvek boj s ním, lebo ten je tu vždy beznádejne kontraproduktívny. tie "boje" hore boli "strachy" :-)
    publikované: 03.12.2007 23:17:39 | autor: intwist (e-mail, web, autorizovaný)
  55. mmmm
    možno preto nebojujem, nechce sa mi...:(

    brú nôcku holúbätká ;)
    publikované: 03.12.2007 23:42:49 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  56. Dobrú nôcku Diuška :-)))
    holúbätkom som ešte nebola :-))) celkom príjemná predstava...
    publikované: 03.12.2007 23:47:05 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  57. jeeeej, rusi,
    tys ešte tu? dobrú aj tebe
    publikované: 04.12.2007 00:05:11 | autor: intwist (e-mail, web, autorizovaný)
  58. dia,
    ale zase nechať ho len tak? dobiedzajka?
    publikované: 04.12.2007 00:06:42 | autor: intwist (e-mail, web, autorizovaný)
  59. intwist, už tak nepáli a nedobiedza ;)
    je mojou súčasťou...

    rusi :) príjemná

    publikované: 04.12.2007 00:18:05 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  60. viem, že súčasťou
    a tak to aj zostane. ale to nič :-)
    publikované: 04.12.2007 00:30:09 | autor: intwist (e-mail, web, autorizovaný)
  61. veď ja viem ;)
    a už idem buvinkať a naozaj!!! :) dobrú noc
    publikované: 04.12.2007 00:57:17 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  62. .
    a o com akoze ludia snivaju ? Ja nesnivam takze neviem .. Vymyslat pribhey si to ano, aj planovanie uz akosi obcas do myslienok zahrnam a este obcas sa opajam akymisi nadejami, ked sa trapim ale inak ? Akoze o com snivat ? :)
    publikované: 06.12.2007 13:55:14 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  63. O čom ľudia snívajú Sygon?
    Veď je toľko možností, o čom snívať... o lepšom živote, o exotických krajinách... o láskach budúcich i tých minulých... Ani nebudem pokračovať, veď je toho nespočítateľne, o čom sa dá snívať...
    publikované: 06.12.2007 15:45:05 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  64. .
    o lepsom zivote ?..mozno.. ja som si nic velke nevysnivala , zatial mam v plane psa a velku zahradu. Snivat o laske minulej, povazujem za stratu casu a buducej ..hm to u mna viedlo k formovaniu filtru vyhovujuci-nevyhovujuci na muzov. Uz mi bolo povedane ze "Porid si sny" ale ako akoze to nie. Jak mam snivat ked neviem ani v akej krajine budem zit :( ?
    publikované: 06.12.2007 17:20:08 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  65. sygon, veď netreba nevyhnutne snívať...
    o tom KDE, ani S KÝM, ale AKO žiť.. a to KDE a S KÝM sa už popri tom nejako vyvrbí.
    publikované: 06.12.2007 17:26:05 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  66. .
    no asi netreba nevyhnutne ..
    Mna ti snivanie po pravde zaujima len z jedneho jedineho dovodu. Javi sa , ze veci, nad ktorymi rozmyslam, a furmujes ich v mysli , ci uz v podobe planov a snov , sa obycajne realizuju akoby "same", dlhodobym omielanim pre ne najdes schodnu cestu , cele tvoje bytie sa orientuje na podvedome naplnenie snov. Snivanie substituuje obycajnu fazu generovanie napadov pri tvorbe diel trebars.
    Planovanie zahrnuje vyber , cize selekciu. Ak sa nevenujem snivaniu , pravdepodobne si nevymyslim nieco , co mi neponukne nejaky vonakajsi podnet.
    Preto ma zaujima o com snivat a vzdy dojdem k tomu, ze je to zbytocne . Kedze planujem zriedka (zahrada a pes su okukane :)) ) temer vobec a nesnivam vobec tak asi zijem z dna na den. A tak obcas o to snivanie zakopnem , reku , ze co ako mozem ine a inak.
    hm, mam nekoncentrovanu mysel, tak ak to neni asi zrozumitelne , tak chapem.. :)
    publikované: 06.12.2007 17:37:27 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  67. sygon, sa mi vidí, že...
    máš pravdu: ak človek o niečom sníva, ak po niečom túži, tak k tomu nasmerováva svoje podvedomie a vďaka tomu to dosahuje ľahšie.. až má niekedy pocit, že sa túžby a sny realizujú "samé".
    publikované: 06.12.2007 17:50:13 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  68. presne taký pocit mám ja
    a pritom nejde len o to dobré, morálne, ale nakoniec vždy príjemné a vysnívané...veci sa dejú samé a mám občas pocit, že som v matrixe...akoby niekto čakal, kým si uvedomím, že nič nie je reálne, skutočné...sny sa realizujú samé...do cesty mi prichádzajú veci, ktoré práve potrebujem, je to zvláštne a bojím sa o tom hovoriť nahlas :/ a inak, pekný večer všetkým ;)
    publikované: 06.12.2007 18:14:54 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  69. dii ,matrixoviny
    mno matrixoviny by jeden lahko nevyvratil ... :) potom je uz len otazne ci snivas co ti bolo zadane a realizuje sa to vdaka tomu , alebo haluz vesmirna a snami a pozitivnou energiou hybes diane zeme k svojej vysnivanej realizacii .
    publikované: 07.12.2007 10:34:48 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  70. hfw
    čo je podvedomie? existuje nejaká hranica medzi vedomím a podvedomím? ak áno, čím je vymedzená? je pevná?
    publikované: 07.12.2007 10:56:17 | autor: intwist (e-mail, web, autorizovaný)
  71. sygon
    áno, myslím si, že ľudia prevažne snívajú podľa programu :-)
    publikované: 07.12.2007 11:01:02 | autor: intwist (e-mail, web, autorizovaný)
  72. labrys
    ano ? a preco si to myslis ?
    publikované: 07.12.2007 11:04:05 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  73. intwist, moja laická predstava o hranici medzi vedomím a nevedomím
    nevedomé je to, čo je zasunuté kdesi hlboko pod inými vrstvami (ne)vedomých spomienok, pocitov, myšlienok, čo bežne nemáme dostupné, nevieme to jasne vyjadriť, často to len hmlisto tušíme..
    hranicu (ne)vedomia si predstavujem ako obojsmerne priepustnú, myšlienky, pocity či spomienky môžu cez ňu prechádzať jedným aj druhým smerom v závislosti na momentálnom duševnom rozpoložení, na vonkajších okolnostiach, na traumatizujúcich či traumatických zážitkoch, depresiách, stavoch radosti, šťastia...
    publikované: 07.12.2007 11:08:46 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  74. hfw
    celkom dobre si to napísala. povedal by som, že nevedomie je mimo predstáv a čisto vedomých spomienok, lebo ono samo tvoria obsahy nevedomé (už podľa názvu). myslíš si však, že musíme hovoriť o priepustnosti hranice vedomia? čo ak sa v závislosti od rozpoloženia mení skôr rozsah vedomia? že v určitom stave si uvedomujeme spomienok viac, inokedy menej... bežné sú stavy psychickej rozháranosti, keď je človek uletený, zle sa mu vybavujú slová a treba mu opakovať aj tú najjednoduchšiu otázku. alebo keď inak zdravý človek stráca koordináciu pohybov a citlivosť na zmyslové vnemy, teda keď si nevie poriadne uvedomiť ani svoje telo. na to úplne stačí dve noci nespať. na druhom konci sú stavy, keď sa človek dobre sústreďuje na svoje myslenie a konanie, keď aj ten najobyčajnejší pohyb dokáže urobiť ladne a citlivo (pričom v prípade muža ani náhodou nevzniká dojem, že je orientovaný homoeroticky). ak sa všetky tieto stavy sa môžu vyskytnúť u toho istého jedinca (akože aj pravda), nedá sa tento poznatok nejako využiť pre jeho dobro? nemožno nejako zariadiť, aby sa v čo najuvedomelejších stavoch nachádzal čo najčastejšie? bráni tomu niečo?
    publikované: 07.12.2007 17:15:19 | autor: intwist (e-mail, web, autorizovaný)
  75. intwist, sa mi vidí, že...
    či hovoríme o priepustnosti hranice vedomia a nevedomia, alebo o zmene rozsahu vedomia, je to vlastne jedno a to isté: ak obsahy z nevedomia prúdia do vedomia, vedomie sa rozširuje, ak je prúdenie opačné, vedomie sa zužuje.
    a či nie je možné zariadiť, aby sa človek nachádzal čo najčastejšie v čo najuvedomelejších stavoch? či tomu niečo bráni?
    asi to možné je, a bráni tomu asi „len“ to, že čím viac vecí má / chce mať človek vo vedomí, pod vedomou kontrolou, tým viac energie ho to stojí.
    navyše, zdá sa mi, že sú situácie, kedy presun vedomých obsahov do nevedomia môže mať ochrannú funkciu (napríklad pri a po traumatickom zážitku).
    ostatne, aj zdravý spánok sa mi javí vlastne len ako istý druh „vypnutia“ či presunu časti vedomia do nevedomia.
    práve zvládanie traumy a spánok sú asi vcelku presvedčivé dôkazy, že pulzovanie (obojsmerná priepustnosť) medzi vedomím a nevedomím má svoj nezastupiteľný význam.
    publikované: 07.12.2007 17:45:43 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  76. sygon
    pýtal som sa labrysa a povedal, že túžby ľudí aj ich konanie bývajú príliš stereotypné a značne ohraničené (nesmelé). odkázal ma pritom na adresu www.daimonion.sk a ešte nejakú podobnú, na ktorú si teraz neviem spomenúť - vraj sa tam dozviem nejaké podrobnosti :-)
    publikované: 07.12.2007 17:54:54 | autor: intwist (e-mail, web, autorizovaný)
  77. hfw
    skôr si myslím, že rozdiel medzi priepustnosťou hranice a jej pohyblivosťou existuje, a to vôbec nie zandebateľný. tá prvá možnosť sa dosť podobá domu, do ktorého si viac či menej často púšťam priateľov, známych a niekedy aj menej známych alebo úplne cudzích ľudí a kde prijímam informácie z médií, kým druhá znamená vyjsť z domu do záhrady, rajzovať po okolí a spoznávať ho na vlastnej koži.
    do nevedomia odsúvame nielen ťažké traumy, ale aj pomerne drobné nepríjemné zážitky, ktorým nevieme prísť na koreň. malé i veľké otrasy majú spoločné práve to, že do nich nevidíme, a všetky dokopy dokážu z nevedomia celkom slušne harašiť, na čo ešte nemajú zákony ani v najväčšej demokracii zemegule a všehomíra :-( z toho dôvodu by som vytesňovanie otrasných spomienok iba veľmi-veľmi váhavo nazval "zvládaním traumy" a užitočnosť by som mu prisúdil skôr dočasnú, aby sa mohol postihnutý ako-tak spamätať a neskôr sa mohol k spomienke vrátiť.
    máš pravdu, úporná snaha vedome ovládať čo najviac vecí stojí sakramentsky veľa energie. veľká horlivosť = rýchle horenie. ale čo ak existuje aj niečo iné ako úporná snaha?
    publikované: 07.12.2007 19:38:47 | autor: intwist (e-mail, web, autorizovaný)
  78. intwist, Tvoja posledná otázka je rečnícka...
    očividne na ňu poznáš odpoveď, nuž Ti na ňu poviem len že "tak teda kápni božskou".
    publikované: 07.12.2007 19:50:20 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  79. intwist
    mno nefim , labrys co ja vim daimoniona moc nemusel ;) koho si sa to pytal ?
    publikované: 07.12.2007 20:01:28 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  80. hf
    ja ti neviem, či som odborník na božskú kvapavku. ale možno by sa oddalo zauvažovať veľmi prosto: predstav si väčšie množstvo prvkov, ktoré by si chcel naraz sledovať, napríklad... alebo aj niečo iné... no, to je fuk. aha, rybičky v akváriu! vezmi si také väčšie, dlhé aspoň meter. akvárium, nie rybičky. môžeš sa pokúsiť prederaviť nosom sklo a preskakovať z rybky na rybku. ak máš v úmysle sledovať všetky ryby, pri tomto spôsobe dokážeš každej venovať iba obmedzený čas a nikdy nebudeš mať celkový prehľad o dianí v nádrži. a ak sa o to náhodou budeš úporne snažiť a rýchlo budeš skákať z ryby na rybu, aby si všetko stíhal, onedlho budeš unavený. a sme pri veľkom výdaji energie bez veľkého efektu. keď sa od akvária trochu vzdiališ, uvidíš z neho väčší kus naraz a keď si odsadneš tak na meter a pol, bude ten prehľad celkom slušný. samozrejme, je to iba prirovnanie a ako také nevyhnutne pokrivkáva :-} éé, a čo som tým chcel povedať? nejako sa z toho vyhoguj. a keby to nešlo, zavolám ti balfaszjancsiho a on už nejaký spôsob nájde :-) ozaj, aký bol mikuláš? našiel si si niečo v čižmičke?
    publikované: 07.12.2007 21:09:37 | autor: intwist (e-mail, web, autorizovaný)
  81. intwist, z toho sa nijak nevyhogujem...
    veď hogo, pokiaľ viem, miluje práve kontakt a onen pohľad z blízka, s nosom na akváriu či na čomkoľvek, čo ho práve zaujíma, duša či lono ženy napríklad...
    publikované: 07.12.2007 21:21:02 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  82. sygon
    vravel som labrysovi o tvojej námietke. usmial sa a povedal doslova: "nesúhlasím so všetkým, čo píše daimonion, ale to neznamená, že neuznávam pozoruhodnú presnosť jeho výpovedí o vývoji a súčasnom stave prevažnej väčšiny ľudstva". a ešte vravel aj on čosi o matrixe, ale to už som zabudol :-(
    publikované: 07.12.2007 21:21:22 | autor: intwist (e-mail, web, autorizovaný)
  83. hogo
    tvoje záľuby mi nijako neprekážajú a tak sa mi marí, že ich s tebou zdieľam. však som ani slovko proti kontaktu neoné. ak chceš mať kontrolu nad... dušou ženy, napríklad, potom je namieste pohľad zblízka. úplne najlepšie zvnútra. a už sa nehoguj, lebo celý môj predošlý komentár sa dá nahradiť tromi slovami: treba mať nadhľad.
    publikované: 07.12.2007 21:42:16 | autor: intwist (e-mail, web, autorizovaný)
  84. ... si mal rovno povedať ;)
    publikované: 07.12.2007 21:53:01 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  85. .
    je mozne , ja som s nim o daimonionovi nehovorila, nejak mi to len vyplynulo :)
    publikované: 07.12.2007 23:02:12 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  86. pekny clanok, skutocne
    teda pocul som uz na teba chvaly, ale pises skutocne skvele, zrozumitelne a to o takych veciach ako su sny alebo tuzba... velmi pekny clanok!
    publikované: 06.04.2008 20:31:13 | autor: duso (e-mail, web, neautorizovaný)
  87. Duso :-)
    Vďaka :-))
    publikované: 07.04.2008 10:54:52 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014