zelená rusalka

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

V posledných dňoch čítam priveľa smútku

Možno to zapríčinila jeseň. A možno sme si ho privolali sami.
Tak zľahka sme schopní podliehať akýmkoľvek ilúziám. Dokážeme precítiť ilúzie, akoby to bola skutočnosť sama. A pri tom sme niekedy tak veľmi ďaleko od reality.
 
Sme v nich ponorení, lebo je to príjemné. Ak náhodou niečo nie je celkom také, aké sme si vysnili, vieme si to veľmi dobre vysvetliť a odôvodniť. Či racionálne, nie je vôbec podstatné.
Ale žiadna ilúzia netrvá večne a precitnutie býva často krát oveľa bolestivejšie, ako skutočné životné straty.
 
A tak smútime za niečím, čo sme si pomenovali slovom láska, šťastie, radosť, hoci nám to naozajstný pocit lásky, šťastia a radosti nedávalo. Nazvala by som tieto ilúzie generikami - lacnejšími náhradami za originál.
 
A tak nazývame láskou to, čo je citovým vzplanutím, príjemným sexuálnym dobrodružstvom, alebo len ilúziou spletanou v sieti. Nahrádzame si týmito vzťahmi absenciu lásky, alebo si nimi spríjemňujeme nudný život. A aby sme sa nemuseli ani len zamyslieť nad tým, že nemajú s láskou nič spoločné, tak si ich tak láskou aspoň pomenujeme. A čičíkame sa tým pocitom.
 
Takéto náhradné iluzórne vzťahy netrvajú nikdy večne. Hoc môžu dlho a môžu aj príjemne prifarbiť náš život. Ale vždy ostanú len hrami. A každá hra má svoj koniec. Ak by sme boli schopní priznať tento rozdiel medzi realitou a hrou na ňu, možno by sme síce niekedy skončili ako porazení, ale určite by nás to citovo nepoložilo. Mat predsa neuzatvára každú partiu šachu. A dokonca aj z nevyhratej partie môžeme mať dobrý pocit, ak vieme, že bola hraná férovo a podľa pravidiel.
 
Slová láska a ľúbiť v sebe obsahujú oveľa viac, ako len hravosť a príjemné emocionálne spestrenie života. Ale o láske inokedy...

moje otázniky | stály odkaz

Komentáre

  1. kym neprejdeš tým citovým vzplanutím..atď..nezistíš,že je to láska..
    a láske stoja v ceste mnohokrát väčšie prekážky,než je človek,akokolvek chce, schopny prekonať..
    publikované: 12.09.2007 14:07:35 | autor: MissEllie (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. smutne veci sa
    snazim necitat :)
    publikované: 12.09.2007 14:08:23 | autor: TPnetopier (e-mail, web, autorizovaný)
  3. áno,je to i počasím
    i keď sa akože usmievam,usmievam sa akože :)
    Inak som nasýtený akože smútkom a tak,akože absentujem i v práci.
    Snáď som bol pochopený ;)
    publikované: 12.09.2007 14:10:48 | autor: teide (e-mail, web, autorizovaný)
  4. MissEllie...
    máš pravdu, často sú v ceste rôzne prekážky a citové vzplanutie nemá možnosť prerásť do skutočnej lásky... A tiež som si citovým zplanutím prešla, veď taký tu asi nikto nie je, kto by nie...
    publikované: 12.09.2007 14:12:04 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  5. :-) Teide,
    aj ja sa usmievam, čítajúc Tvoju odpoveď :-) A vôbec nie akože :-)
    publikované: 12.09.2007 14:13:25 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  6. TPnetopierik, keď niekedy ten smútok
    druhý dokáže vtiahnuť...
    publikované: 12.09.2007 14:14:46 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  7. pre mňa
    láska zmenila podobu ako listy od jara do jesene farbu...ale stále je to hodnota, pre ktorú sa oplatí žiť a bojovať:)
    publikované: 12.09.2007 14:37:57 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  8. Vikina,
    láska mení svoje podby, ale to jej neuberá na hodnote :-)
    publikované: 12.09.2007 14:43:15 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  9. asi tak nejako...
    až mi je trápne, keď poviem po 20 rokoch, že ho rovnako ľúbim...na jar, či na jeseň..:) depka u mňa je o niečom inom:)
    publikované: 12.09.2007 14:50:43 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  10. Viki, veď to nie je vôbec trápne...
    je to nádherné :-)) A depresie majú veľmi často iné, ako vzťahové dôvody... ja som si tiež jedno také obdobie prežila... Ale ten smútok o ktorom píšem, pramení z prijímania a následného strácania ilúzií...
    publikované: 12.09.2007 14:58:56 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  11. ja zasa rada podľahnem
    iluzórnym vzťahom. Posnívam si, poteším sa predstave- aj tak málo mi stačí, aby ma to motivovalo, naštrtovalo....
    publikované: 12.09.2007 15:01:50 | autor: ibike (e-mail, web, autorizovaný)
  12. Ibike,
    neláka Ťa zažiť radšej niečo skutočné? Ale ak to potrebuješ len na motiváciu, ak Ťa to nezraňuje... je to tá hra o ktorej píšem. Hra, ktorá vie život prifarbiť...
    publikované: 12.09.2007 15:04:21 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  13. Rusalka
    máš pravdu: čo ma nezabije, to ma posilní...:) len musí byť aj silná vôľa:)
    publikované: 12.09.2007 15:11:55 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  14. vôľa sa nájde,ale niet už síl
    staviam svojpomocne kurník pre sliepky a to je veru namáhavá činnosť..nie je to trocha od témy ? :)
    publikované: 12.09.2007 15:14:32 | autor: teide (e-mail, web, autorizovaný)
  15. všetko zo všetkým súvisí
    to ešte nevieš?!?
    publikované: 12.09.2007 15:15:07 | autor: ibike (e-mail, web, autorizovaný)
  16. Jasne, že súvisí Teide :-)))
    Je to o reálnom živote :-) Ak sa kurník podarí, bude to o nefalšovanej radosti, ak nie bude z toho normálny plač :-(
    Tak držím palec, nech sa :-))))
    publikované: 12.09.2007 15:18:07 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  17. teide
    predstav si to množstvo vajec (na praženicu)...ktoré Ti tie sliepky dajú (znesú)...už máš motiváciu????
    publikované: 12.09.2007 15:19:50 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  18. Nuž ibike,
    tým si vôbec nie som taká istá... Ako si predstavuješ Ty svoju tézu, že všetko so všetkým súvisí?
    publikované: 12.09.2007 15:19:58 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  19. ;) ok,s nefalšovanou radosťou
    sa vrhnem teda medzi kurence :)
    publikované: 12.09.2007 15:21:49 | autor: teide (e-mail, web, autorizovaný)
  20. smejem sa teide :-)
    a teším sa na výsledok... a dúfam, že o tejto vtáčej stavbe napíšeš blog :-)))
    publikované: 12.09.2007 15:24:50 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  21. Skončiť porazený...
    Ďakujem ti rusalka, že vieš čo je láska, že prehra je víťazstvom, že vážiš slová keď bije srdce.
    publikované: 12.09.2007 16:34:24 | autor: Ján (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. Rusalke
    Skúsim to vrátiť späť k téme: V posledných dňoch čítam priveľa smútku! Vieš, možno viem, komu si to adresovala. Truskavec Sedembodkový sa asi poteší, že mu niekto venoval pár riadkov. Veľmi milých a veľmi úprimných pár riadkov. :-) :-) :-) :-ň
    publikované: 12.09.2007 16:38:00 | autor: Sivák (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. Ján, aj ja Tebe...
    že si si moje slová prečítal...
    publikované: 12.09.2007 16:39:22 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  24. Sivák, toho smútku je všade naokolo
    priveľa. Radosť by mi spravilo, keby tieto písmenká naozaj oslovili...
    publikované: 12.09.2007 16:41:17 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  25. Milá Rusalka,
    ako vidíš aj tie kurníky súviseli.... Ale vážne- videla si Moja tučná grétska svadba? Ako si vedel otec vysvetliť že každé slovo pochádza z grétštiny? Chcelo to len chcieť tomu uveriť a neprestať hľadať vysvetlenie pokiaľ nebol sám spokojný. A v živote pri hľadaní súvislostí často nájdeme odpovede na otázky v ktoré sme ani nedúfali, často sa zamotáme ale aj často dospejeme k radosti. Možno alibisticky, ale vysvetlíme si svoje (po svojom, čo nám však vyhovuje) a problém je preč.
    publikované: 12.09.2007 17:26:57 | autor: ibike (e-mail, web, autorizovaný)
  26. ibike, ten film som videla
    a dokonca som sa aj veľmi dobre pobavila... to vysvetľovanie otca vytváralo vo filme skvelú komiku, ale neznamená to predsa, že budeme takéto absurdné uzávery akceptovať v reálnom živote. Nechcem si vytvárať ilúzie len preto, aby som bola spokojná... Ja mám rada skutočné poznanie. A radšej poviem 100x že neviem, ako by som mala konštruovať odpoveď vo svojej nevedomosti... Naozaj si poznanie priveľmi cením. A nechcela by som vyzerať ako postavička komického filmu...
    publikované: 12.09.2007 17:36:13 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  27. ale veď vravím
    že je to alibistické. A žiť v ilúziach neveští nič dobrého- raz si pravdu uvedomíš a potom to pristátie môže byť veľmi tvrdé.... Sebaklam je síce útek pred realitou, ale na skutočnosti to nič nemení....
    publikované: 12.09.2007 20:06:11 | autor: ibike (e-mail, web, autorizovaný)
  28. Som rada ibike,
    že si to dovysvetľovala... vyznelo to opačne:-)))
    publikované: 12.09.2007 20:29:47 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  29. Och rusalka
    mas pravdu,svatu pravdu
    publikované: 12.09.2007 21:21:41 | autor: Always (e-mail, web, autorizovaný)
  30. Always
    a ja som mala pocit, keď som to písala, že s touto témou tu narazím. Som rada, že to čítajú ľudia s podobným názorom :-)))
    publikované: 12.09.2007 21:29:23 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  31. prebáč,
    chodím z práce trocha priveľmi unavená ( nová robota, málotriedka prvákov so štvrtákmi)
    http://www.ibike.blog.sk/detail-mam-mat-vycitky-....html?a=2422ccb901709904c506a4240c03446e takže sa viem občas ťažko vykoktať....
    No to som zvedavá či mi tento odkaz prejde....
    publikované: 12.09.2007 22:14:04 | autor: ibike (e-mail, web, autorizovaný)
  32. :-) ibike,
    prešlo... ďakujem :-)
    publikované: 12.09.2007 22:21:44 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  33. zelenarusalka
    s touto temou si nenarazila, ani u mna nie :) .. suhlasim.. Iluzie su vsak niekedy CHVALABOHU, niekedy BOHUZIAL stale medzi nami... Malokto je tak silny, ze sa dokaze nimi nezapodievat :)
    publikované: 12.09.2007 23:12:09 | autor: KakaoCinky (e-mail, web, autorizovaný)
  34. KakaoCinky, máš pravdu
    občastnému stretu s ilúziami sa nebyhne nikto z nás. Len si z nich nesmieme vybudovať ten svoj svet :-)
    publikované: 13.09.2007 06:34:06 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  35. zivot je krasny
    tak som ho zila :)))
    a tu som chvilu nebola...
    aj smutok k nemu patri,
    len casto rany jatri,
    preto som chvilu nebola...
    nemala som uz dost
    pre kazdeho... a pre radost
    preto som chvilu nebola...
    ale vsetko som doplnila
    cerpala som zo zivota
    a tak tu znova som
    s laskou a s usmevom :)))
    publikované: 13.09.2007 10:16:44 | autor: kordelia (e-mail, web, neautorizovaný)
  36. stratene iluzie...
    ... clovek velmi tuzi po laske, po bizkom cloveku, ktoreho by mal vedla seba a pre seba , niekedy nevnima skutocnost, vytvara si vlastne obrazky, predstavy, sniva...priviera oci pred skutocnostou, niekedy ju vobec nevnima...je to v nas...tuzby, sny...
    poznam muzov, ktori sa pirlis rychlo nadchnu, potom rovnako rychlo "vysumia", zostane v nich sklamanie, smutok, opat sa vrhaju do noveho vztahu, opat natlkaju nostek a tak stale dookola...hej, i zeny su take, aby som bola spravodliva. Niekedy jednoducho nie sme zreli pre vazny vztah, nedokazeme brat druheho aj s jeho chybami,omylmi, mat ho radi takeho, aky je.
    Sposobuje to samota, ze neustale hladame niekoho na rozhovory, hladame ruku do svojej , objatie, ludske teplo... pochopenie a pocit, ze niekomu na nas zalezi, ze nas niekto potrebuje, ze bez nas nie je uplny... robime si uluzie a potom ich stracame...a mozno, ze s nimi stracame i lasku...
    publikované: 13.09.2007 11:29:00 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  37. ja som smutna vecne;)
    len obcas to skryvam:)
    publikované: 13.09.2007 11:31:24 | autor: kiinka (e-mail, web, autorizovaný)
  38. Hanka..
    tá túžba o ktorej píšeš je človeku prirodzená. Len mi niekedy príde neprirodzené to jej napĺňanie za každú cenu. Keď sme schopní robiť tie najhoršie kompromisy - vlastne pred skutočnosťou zatvárame oči - aby sme prežili krátky okamih naplnenia takéhoto želania. Otázne vtedy naozaj je, či ide o skutočnú lásku. Neverím, že to, čo skutočne považujeme za lásku môže trvať len pár dní, týždňov, alebo mesiacov... Z Tvojich viet cítim, že vieš, čo je skutočný vzťah, založený na dôvere a oddanosti...
    publikované: 13.09.2007 11:45:05 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  39. kordelia
    áno, čistý smútok patrí k životu... čistý smútok však nemá nič spoločné s povrchnosťou... vychádza z hĺbky. Tak nech si opäť veselá :-)
    publikované: 13.09.2007 11:46:44 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  40. kiinka
    prečo skrývať smútok? Pomáha to?
    publikované: 13.09.2007 11:47:22 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  41. :)
    viem, Rusalka, viem
    publikované: 13.09.2007 12:44:18 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  42. smutok je velmi silny pocit
    v svojom zivote som ho mala vela, popasovala som sa s tym... a nie povrchne... do hlbky a do podstaty. preto sa viem vcitit aj do ineho a niekedy az moc, az tak, ze sa mi moje spomienky vratia zas a uberu mi zo sily. tomu, komu chcem pomoct tym padom nepomozem, oslabena... aj tak musi sa s tym popasovat tiez sam. a tak ked naberiem opat sil, tak sa vraciam. a silu beriem zo zivota. aj nepriejemne situacie ma posilnia, pripravia na dalsie zivotne situacie. iluzie nemam moc rada. ja skor snivam. vnimam rozdiel medzi pestovanou iluziou a snivanim. snivanie je povznasajuce, citatelne. viem, ze snivam ale zobudim sa alebo vratim do reality. iluzie maju tendenciu javit sa ako realita, a klamat sa nechcem. :)))
    publikované: 14.09.2007 07:29:00 | autor: kordelia (e-mail, web, neautorizovaný)
  43. Kordélia: ad snívanie
    Aj ja rada snívam. A presne ako Ty vnímam snívanie ako čosi celkom odlišné ho od ilúzií. Sny sa za realitu nedajú zamieňať. Môžu sa však na ňu niekedy premeniť :-)
    publikované: 14.09.2007 07:35:04 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  44. a zas zhoda nazorov
    si to dopovedala za mna a presne tak, ako som to myslela :)))

    (a stavlju 5 - t.j. kuzlo:)))))))
    publikované: 14.09.2007 08:23:14 | autor: kordelia (e-mail, web, neautorizovaný)
  45. .
    A čože taký smutný výber ? keď toľko smutných článkov :)
    A čo je tá láska ?
    publikované: 14.09.2007 13:19:45 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  46. Môj výber Sygon,
    súvisel s tým smútkom všade naokolo... Ja teraz smútok nepociťujem. A láske samostatný blog venujem. Zatiaľ si dávam dokopy myšlienky, aby moje chápanie lásky bolo zrozumiteľné aj iným...
    publikované: 14.09.2007 13:38:12 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  47. Laska / cas
    ja s láskou samotnou mám ešte aj definitorický problém, takže som trochu v nevýhode oproti tým , ktorý v tom majú jasno
    Niekde bolo hore uvedená napríklad súvisloť láska - čas .
    S laskou ako ju vnimam ja cas nic nemam.
    Oddanost jednemu cloveku dlhy cas mi pride cisto racionalne a moderne mozno aj pohodlne riesenie.
    A "laska" kratkodoba .. laska asi nema jednu tvar . Hladanie jej podobizni sa podpisuje na dlzke prezivani aktualneho citu.
    Dlhodoba laska mi pridezase ako rezignacia na toto hladania.
    Ani jedno nie je lepsie alebo horsie , preto pre mna cas /trvanie lasky/ neni priznak pravej lasky ..
    publikované: 14.09.2007 13:47:48 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  48. Sygon ad Láska / čas
    Pojem čas sa do diskusie dostal skôr s pojmom zamilovanosti, s ktorou je často láska zamieňaná. Môžme zažiť krátkodobý a intenzívny vzťah (zamilovanosti), v ktorom je nám dobre a ktorý nás istým sôsobom obohatí. Alebo aj skutočnú lásku, ktorá z nejakých objektívnych príčin neprerastie do vzťahu dlhodobého. Ale len vyjasnením si, čo pre nás znamená láska, čím si ju vieme sami v sebe odlíšiť od stavu zamilovanosti nám dokáže pomenovať vzťah ktorý prežívame.
    Ja osobne vidím medzi týmito vzťahovými podobami dosť veľký rozdieľ. Súhlasím zároveň s tým, že láska vo väčšine prípadov prechádza v počiatočnej fáze stavom zamilovanosti (tú spájam skôr s chemickými procesmi) a prehĺbením vzťahu postupne prerastá do dimenzie, ktorú možno pomenovať pojmom láska. Ale nemusí to byť pravidlom a to telesné môže do vzťahu prichádzať až po hlbokom duchovnom zblížení. Ale to je samostatná téma.
    každopádne som presvedčená, že to, čo nazývam zamilovanosťou jednoducho časom vyprší. A ak je vzťah založený len na takomto očarení, zvyčajne končí. Koľko trvá takáto zamilovanosť?
    A ešte existujú vzťahy, ktoré pre niekoho môžu byť tiež na isté obdobie vzťahmi "plnohodnotnými" a to vzťahy, založené čisto na sexualite. Bez citovej zainteresovanosti. Otázka znie, môže byť takýto vzťah dlhodobý?
    publikované: 14.09.2007 14:29:03 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  49. :))
    publikované: 14.09.2007 16:11:19 | autor: lulla (e-mail, web, neautorizovaný)
  50. k laske:
    Nelubilsom ju preto, ze sme sa k sebe hodili.Jednoducho som ju lubil.
    publikované: 14.09.2007 20:34:49 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  51. Hanka, čo si predstavuješ pod
    "hodiť sa k sebe"? Lebo to je tiež dosť relatívne a môže nás spájať čosi hlboké, ale i povrchné... A niekedy je to aj o súčasnom súznení "hodení sa" na povrchu a zároveň v hĺbke... to už je blízko láske, nie?
    publikované: 16.09.2007 09:38:10 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  52. laska je...
    kto ju vie presne definovat? Ked mi je s niekym dobre, ked citim, ze sa mi pri nom lahsie dycha, vsetko je akesi jednoduchsie, krajsie, ked mi chyba , len co zatvori za sebou dvere, chcem byt s nim staaale...co to je? NIkdy som nerozoberala moje pocity, ci city do hlbky, proste som to vedela, ze...co, com tu vyssie uviedla bol citat z filmu, pacil sa mi. Tiez nerozmyslam, ci sa k sebe hodime, ci nie, proste nieco citim, co je krasne. Napriklad dnesna nedela...
    publikované: 16.09.2007 12:31:30 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  53. Hanka,
    všetky tie svoje pocity o ktorých píšeš sú prejavmi lásky. Ale isto. keď s ním napríklad hceš byť stále svedčí o tom, že si napríklad máte aj čo povedať, že sa vám spolu dobre smeje... nie je to len o zamilovaných pohľadoch a dotykoch. Je to isto aj o čomsi oveľa hlbšom, čo ja nazývam spriaznenosť.
    publikované: 16.09.2007 12:36:07 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  54. krasne si to nazvala, Rusalka,
    cim som starsia, tym viac davam prednost spriaznenosti, jednoducho potrebujem cloveka, s ktorym si mam stale co povedat, slepa zamilovanost nie je pre mna tym pravym. Ked mam cloveka, ktoremu mozem kedykolvek zavolat, oslovit ho, byt akokolvek naladena, ci priam rozladena a on ma na mna cas, trpazlivost, dokonca je ku mne dobry...co viac mozem chciet? Mne to urcite staci...:)
    publikované: 16.09.2007 12:46:38 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  55. Usmievam sa Hanka..
    Nad tým Tvojim "Mne to určite stačí..." Veď to je také dôležité a podstatné...
    publikované: 16.09.2007 12:58:16 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  56. Rusalka,
    som prilis komplikovana, casto mam problem vyjst sama so sebou, takze skor uzatvaram "bratstva" , ako by som sa vrhala do vaznych vztahov. Bratstva s ludmi, ktori su mi si blizki... ma to uzasnu vyhodu napriklad v tom, ze mozem byt taka aka som, nemusim sa snazit ukazovat z tej lepsej stranky, mozem byt prirodzena, aj prirodzene protivna a bratstvo funguje nadalej. Takze spriaznenost moze byt aj "bratska"...nemusi isa vyvijat do lasky ako takej :)))
    publikované: 16.09.2007 14:47:30 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  57. Hanka, istá miera "komplikovanosti"
    je asi v každom z nás. A ja som si tiež našla "brata" a je to fajn, mať aj takýchto blízkych ľudí. Hoci je to vzácne. A nie každý nájde. Ale prečo by som sa mala pred človekom, ktorý je mi najbližší (neymslím teraz "brata") snažiť ukazovať z lepšej stránky? Dávať si nejakú masku. Myslím, že pri skutočnej láske, ktorej súčasťou je otvorenosť a oddanosť, je základom prirodzenosť. Každý predsa má nárok na zlé chvíle. A ten, kto je nám oddaný, s nami zvládne aj takéto situácie. Ide o to, nevstupovať do vážneho vzťahu už vopred s vedomím, že bude nevyhnutné robiť veľké kompromisy, aby vzťah mohol byť funkčný.
    publikované: 16.09.2007 14:54:14 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  58. Rusalka,
    suhlasim, ale clovek musi byt v prvom rade zrely na vazny vztah a na vztah vobec, musi citit, ze to je ono. Vo vztahu si najzranitelnejsi, najviac odhalujes svoje vnutro, svoje nedostatky, neistoty, pochybnosti, obavy, slabosti. Niekedy si clovek neveri, je na pochybach, niekedy mozno prilis skoro vycuva, neda ani sancu vobec nieco zacat. Je to v kazdom z nas, len niektori su odvaznejsi a idu do rizika...:)
    publikované: 16.09.2007 15:18:16 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  59. Hanka, čo znamená
    ísť do rizika?
    publikované: 16.09.2007 15:20:54 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  60. viem,
    pouzila som hrozny termin, ale zjednodusene tomu tak hovorim. Ziaden vztah, ktory zaciname nema predurcene, ze bude tym konecnym, idealnym, dobrym, zrelym ( po akom tuzime, aky chceme), nazvime ho akokolvek Su ludia, ktori znova a znova zacinaju, i ked sa im zopar vztahov nevydarilo ( z roznych dovodov), no a su ludia, ktorym stacil jeden a viac uz skusat nechcu. Len tolko. Inak to povedat neviem, par slovami je to tazke. Riziko je napriklad uz to, napisat sem svoj nazor:)
    publikované: 16.09.2007 15:28:49 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  61. Opäť ma napadá otázka Hanka
    Čo značí, že niekomu stačí jeden vzťah? Píšeš, že viac už skúšať nechcú. No možnú sú aj takí, čo sa s akýmsi nie veľmi vyhovujúcim vťahom zmieria a žijú spolu s istej zotrvačnosti. Ale niekto môže jv jednom vzťahu prežiť aj vzťah, ktorý je istým spôsobom velé jeho trvanie vzájomným obohacovaním. Ide o to, či ľudia majú záujem vzťah rozvíjať a prehlbovať. Najmä po období, keď sa vytratí tá tzv. zamilovanosť.
    A k tým novým začiatkom. Áno, väčšina z nás asi nedokázala zotrvať, naplniť, či rozvíjať, len v jeden vzťah. Ale to neznamená, že v následnom hľadaní budeme povrchní. Že uvedomiac si ľahkosť, s akou môže po jednom vzťahu nasledovať ďalší, sa naše vzťahy stanú plytké a povrchné. A keď istá dávka očarenia pominie, hladáme, s kým by sme si tú svoju "zamilovanosť" prežili spolu znovu... A tak stále dookola... za každú cenu
    publikované: 16.09.2007 15:37:44 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  62. nepisala
    som o zamilovanosti, o tych, ktori chcu znova a znova prezivat zamilovanost. Myslela som na ludi, ktori idu do kazdeho noveho vztahu naplno, a predsa im nemusi vyjst. Snazia sa davaju vsetko, doslova srdce na dlani a aj tak dojde k rozchodu. Obdivujem ich, ze znova a znova skusaju, veria, ze tentoraz to vyjde. Su i taki, ktori si natlcu nos raz a potom uz po dalsom netuzia. Nehovorim, ze je to konecny stav, ale vacsinou nevyvijaju ziadnu iniciativu, dokonca sa brania tej z druhej strany. O povrchnosti a lahkosti skakania zo vztahu do vztahu by vedeli hovorit ini. Uprimne zavidim tym, ktori sa nasli v mladosti, spolu zreju a maju sancu dojst spolu az na konecnu.
    publikované: 16.09.2007 17:19:06 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  63. Hanka, len premýšľam
    do koľkých ozastných sa dá vstupovať? Každý má asi po nepodarenom vzťahu rešpekt pred niečím ďalším. Ale aj tí smelší, pokiaľ ide ozaj o skutočne hlboký vzťah asi nemôžu začínať naplno nespočetne krát. Lebo aj to, aby vzťah bol skutočnou láskou, potrebuje istý čas...
    publikované: 16.09.2007 17:34:38 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  64. Hanka a ešte
    Máš pravdu, je obdivuhodné pozorovať pára, ktoré to spolu dokázali zvládať desiatky rokov a ktoré sa aj po toľkých rokoch vedia vzájomne napĺňať a smiať :-)
    publikované: 16.09.2007 17:35:41 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014