zelená rusalka

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Som zvedavá

A neviem, je to dobré, či zlé?
Som skutočne veľmi zvedavá. Na veci celkom nezávislé od môjho života, presne tak, ako na to, čo sa môjho života akýmkoľvek spôsobom dotýka.
 
Mám v sebe kúsok detskej zvedavosti.
Tá detská je napríklad o tom, či bude ráno konečne dosť snehu, aby som mohla poriadne zguľovať niekoho, kto je po ruke (žiadalo sa mi napísať po guli, ale nie je v tom ani štipka poetiky). Moja detská zvedavosť sa v tieto dni intenzívne zapodieva vianočným stromčekom. Presnejšie tým, či pod ním niečo bude a ak áno, čo? Ale tých detských otázok je veľa. A skoro všetky sú radosť očakávajúce.
Detskú zvedavosť nechávam zvyčajne voľne gradovať, rozplynúť, či transformovať do zvedavosti následnej.
 
Mám v sebe i kúsok zvedavosti čisto ženskej.
Som zvedavá na tajomstvá lásky, vzťahov, ale i chuti nových bozkov. To moje večné prečo? Ako? A kedy?
A chcela by som vedieť, aká bude cesta, ktorou budú kráčať moje deti. A ich deti.
 
Mám v sebe aj kusisko takej tej univerzálnej ľudskej zvedavosti. Fascinujú ma tajomstvá života, ľudskej existencie, tajomstvá zrodu a zániku – vecí živých i neživých. Tajomstvá ľudského šťastia, ľudskej hlúposti, násilia a mohla by som donekonečna pokračovať v menovaní  oblastí, plných otáznikov .
 
Zvedavosť je v istej miere prítomná v každom z nás. V niekom menej, v niekom viac. Niekto sa pre veľkú zvedavosť stáva nebezpečným pre druhých i pre seba.
Je dobré, že sme až natoľko zvedaví? Nespôsobuje priveľká zvedavosť to, že často extrémne experimentujeme a skúšame? Že často riskujeme, opúšťajúc zavedené cesty a postupy, hľadajúc stále čosi nové?
A tak si kladiem otázku, či je zvedavosť vlastnosť pozitívna, či negatívna?
Kde je tá hranica, kedy našou zvedavosťou prekračujeme to skutočne pozitívne a zmysluplné hľadanie? Hranica, na ktorej sa môže zvedavosť zmeniť na niečo ľudskému životu nepriateľské? 
Zo zvedavosti skúšame veci, ktoré sú človeku nepriateľské a neprirodzené, opúšťame milovaných, pretože zvedavosť sa nás nástojčivo pýta, či nebude ten druhý lepší? Nebude nás ľúbiť iným, vzrušujúcejším spôsobom?  
Z povrchnej zvedavosti striedame jednu skúsenosť za druhou. Opúšťame blízkych a často i samých seba.
 
Som strašne zvedavá. Aj teraz mám plnú hlavu otázok. Dúfam, že moja zvedavosť ešte hranicu tej správnej miery neprekročila.
 
 

moje otázniky | stály odkaz

Komentáre

  1. Rusalka
    Zvedavosť je prirodzená ľudská vlastnosť a preto podľa mňa je to vlastnosť pozitívna. Iba zo zvedavosti som sem nazrela a bola som celkom milo prekvapená. Kladieš si dobré otázky. Keby neboli ľudia zvedaví čo všetko by nebolo. Ani objavenie Ameriky, ani lety do Vesmíru atď., atď. A ja som sama zvedavá, čo upúta moju zvedavosť napríklad dnes. Pekný deň všetkým!
    publikované: 18.12.2007 06:14:15 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  2. Martha, dobré ráno...
    Nikdy si si zvedavosť nespájala s niečím negatívnym? Nikdy sa Ti nestalo, že Ťa zranila zvedavosť druhých? (napríklad, že sa niekto priveľmi rýpal v Tvojich osobných záležitostiach)
    Ale inak i ja zvedavosť hodnotím skôr pozitívne, ako negatívne...
    publikované: 18.12.2007 06:40:58 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  3. Rusalka
    Za zvedavosť by sa nemalo "trestať". Zvedavý človek môže byť v ktorejkoľvek oblasti, ide len o to, ako potom narába s tým, čo na základe svojej zvedavosti zistil. Samozrejme, ak ide o narušenie súkromia alebo intrigy či ohováranie, tak to je zasa z iného súdka.
    publikované: 18.12.2007 06:58:40 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  4. Predsa niečo...
    Nikdy nekláďme otázky, na ktoré môžeme dostať nepríjemné či zraňujúce odpovede.
    publikované: 18.12.2007 07:00:52 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  5. tisic pohladov..tisic názorov..
    sú veci,ktoré by sme nemali svojou zvedavosťou vyťahovať..sú veci,ktoré nám,ako zvedavým zodpovedajú,a aj tak ich nepochopíme..
    a sú veci,na ktoré ani nie sme zvedaví a predsa sa ich dozvieme..zvedavosť je začiatkom poznania..ale..to poznanie treba vedieť spracovať a niesť..v budúcnosti...
    publikované: 18.12.2007 07:03:08 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  6. Martha a čo "zvedavsť"
    takých špiclov a donášačov? Posadnutá zvedavosť, spojená so žiarlivosťou - zvedavosť, pri ktorej Ti niekto "prekutáva" Tvoje vrecká?

    publikované: 18.12.2007 07:03:53 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  7. Ellie
    súhlasím, že zvedavosť je začiatkom poznania...
    Len nie som presvedčená, príčinou každej zvedavosti je snaha po skutočnom poznaní... a poznávaní
    publikované: 18.12.2007 07:07:46 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  8. Ešte Martha
    niekedy nás práve nie príjemné odpovede môžu posúvať i kdesi vpred...
    Ale tuším, ako si to s kladením tých otázk myslela Ty
    publikované: 18.12.2007 07:11:19 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  9. Rusalka
    Ak si myslela, otázky smerom k mužom, tak bingo. A pokiaľ ide o tú "zvedavosť" v úvodzovkách. Tak špicľovia a donášači, môžme tam priradiť aj paparazzov, tak tí sú zvedaví koľko im kto za to zaplatí. Súkromná pošta a vrecká sú pre mňa osobne tabu.
    publikované: 18.12.2007 07:21:39 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  10. som zvedavý o čom ďalšom napíšeš ;-)
    publikované: 18.12.2007 07:24:33 | autor: kaktus (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. Rusalka..a čo ine?..)))
    publikované: 18.12.2007 07:24:41 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  12. Hm, Martha... stretla som sa so sliedením,
    za ktoré nebol nikto platený... so sliedením, ktoré prinieslo nepokoj a smútok...
    A že sú pošta a vrecká tabu, o tom nepochybujem .-)
    publikované: 18.12.2007 07:27:34 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  13. Ellie
    za zvedavosťou môže byť aj úmysel škodiť, spôsobiť bolesť...
    publikované: 18.12.2007 07:30:10 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  14. Kaktusík :-))
    O eufórii, ktorá sa dostaví dnes popoľudní :-))
    publikované: 18.12.2007 07:31:46 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  15. ale ved na to,aby mohol škodiť a sposobovať zlo,tiež musi poznať..
    predovšetkym..
    publikované: 18.12.2007 07:32:56 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  16. Ellie, ale ja slovo poznanie
    a poznávanie spájam s obohacovaním ducha... myslíš, že za úmyslom ubližovať, sa dá cítiť čo i len troška takéhoto obohacovania sa? Ak nepočítam to, že niekoho napĺňa práve to, keď môže ubližovať, spôsobovať bolesť... ale to nepovažujem za skutočné poznanie
    publikované: 18.12.2007 07:38:31 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  17. každy,kto ide ubližovať druhym,ma na to svoj a pre neho dosť dobry dôvod..
    preto to pre neho spoznavanim je..

    je ťažke pochopiť to,ak si ešte nikomu umyselne ubližila..
    ale..fakt..oni maju vo svojich chorých hlavach dosť dobre zdôvodnenie svojho konania..pre nich dosť dobre..
    publikované: 18.12.2007 07:43:57 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  18. zvedavost je ako
    take sialenstvo :)
    publikované: 18.12.2007 07:57:06 | autor: TPnetopier (e-mail, web, autorizovaný)
  19. Netopierik a vieš, že som v noci
    myslela i na Teba, keď som písala tento článoček? Keď som písala o nebezpečenstve prílišnej zvedavosti, ktorá nás ženie poznávať doteraz nepoznané za každú cenu. Pomyslela som nsa Teba a drogy...
    publikované: 18.12.2007 08:02:19 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  20. Ellie, to, že si myslia,
    že je to dobré, ešte automaticky neznamená, že ide o skutočné poznanie...
    Napriek tomu, že si to vedia nádherne odôvodniť :-)
    publikované: 18.12.2007 08:04:07 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  21. sakris
    som myslel ze si na mna v noci myslela inak :DDD
    publikované: 18.12.2007 08:30:26 | autor: TPnetopier (e-mail, web, autorizovaný)
  22. Aké sakriš TP? :-)
    Dôležité,že som myslela, nie? :-)
    publikované: 18.12.2007 08:33:32 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  23. detska zvedavost
    ani by som to tak nenazvala ale toto spojenie vystihuje to, na co prve pomyslim pri slove zvedavy. u mna je to vysostne pozitivne. mam uzasnu skusenost a odkukane ako dieta aky zvedavy bol a aj je doteraz vo vysokom veku moj otec, je to skor tuzba po poznani, naucit sa nieco nove, co obohati ducha a zivot ako taky. az pri citani tvojich otazok som si uvedomila, ze zvedavost ako pojem u mna sa vobec nespaja s muzmi, ani so susedmi, ani s drogami, tam mi pasuju ine slova, ale vobec nie zvedavost... zaujimave zistenie pre mna samotnu... hmmm... a som zvedava :)))
    publikované: 18.12.2007 08:36:51 | autor: kordelia (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. no ved hej, ved hej :)
    publikované: 18.12.2007 08:39:25 | autor: TPnetopier (e-mail, web, autorizovaný)
  25. Kordelia...tiež si spájam zvedavosť
    najmä s neutíchajúcou silou popoznaní... ako niečo, čo je obohacujúce...
    Ale rôznorodosť podôb zvedavostí, niekdy až jej absurdných podôb, súvisí s rozmanitisťou ľudí...
    publikované: 18.12.2007 08:54:15 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  26. Je to zvláštní...
    všichni máte vlastně pravdu. U nás máme ještě jedno slovíčko. Zvídavost. Je to trošičku jiné jako zvědavost. No, v podstatě v obou případech, toužíme po odpovědi. Každý pro to udělá něco jiné. Někdo se dobíjí kladením otázek, někdo poprosi o odpověď, někdo se ptá a nečeká na odpoved. Ty jsou nejhorší. Pro mne.
    Je to moc pěkně uchopená tema. Mám se co učit. A to je fajn.
    Děkuji !
    publikované: 18.12.2007 10:14:15 | autor: Miloslav (e-mail, web, autorizovaný)
  27. Zvídavost tu opravdu chybí Miloslave, hezké slůvko
    A poznám i dost lidí, kteří kladou otázky a na odpověď nečekají... Taky je nemám ráda.
    A já děkuji... za zastavení :-)
    publikované: 18.12.2007 10:22:33 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  28. ja
    som zvedava neuveritelne, ale vzhladom na to, ze posobim na polovicny uvazok ako butlava vrba, musim tu zvedavost kompezovat bobrikom mlcania :) Zvedavost je dolezita vlastnost, pokial je nasmerovana spravnym smerom
    publikované: 18.12.2007 10:37:35 | autor: essence (e-mail, web, autorizovaný)
  29. Bobríci mlačania Essence, to je celkom dobrá téma...
    Dokážem celé dni mlčať, ale keď to na mňa príde, nevie ma nikto zastaviť :-)))
    publikované: 18.12.2007 10:41:10 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  30. Aj aj som zvedavy
    a veru aj na tvoje pecivko a usmevy, potreboval by som oba aj s objatim.
    publikované: 18.12.2007 13:19:14 | autor: Always (e-mail, web, autorizovaný)
  31. hm, bez zvedavosti by naši predkovia...
    ešte stále v jaskyni lapeli, ba tí pradávnejší by ešte len po stromoch behali.. jasné, že so zvedavosťou je spojené vždy aj riziko, nuž ale bez toho to nejde...
    a čo sa tej "správnej" zvedavosti týka.. Česi majú na ňu pekné slovo, že "zvídavost".. neviem, ako tomu my Slovač vravíme...
    publikované: 18.12.2007 13:44:00 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. Always, pečivo pošlem...
    úsmevy a objatia budeš musieť hľadať inde... ale v myšlienkach Ťa obdarím aj tým :-)))
    publikované: 18.12.2007 15:50:29 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  33. Hfw, už o tom písala Miloslav
    o zvídavosti... slovač na tento odtieň zvedavosti slovíčko nemá... ale veď vymyslíme.
    A máš pravdu v tom, že každé poznávanie je spojené s istým rizikom...
    publikované: 18.12.2007 15:52:11 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  34. Zvídavost podľa slovníka
    zvídavý = prezviedavý, skúmavý, hĺbavý...
    publikované: 18.12.2007 16:03:43 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  35. Hmmm... Martha
    vďaka za pohľad do slovníka... ale stále mi to pocitovo nezapĺňa význam toho slova...
    Už dlho pociťujem potrebu aktívne obohacovať slovenský jazyk o nové slová...
    publikované: 18.12.2007 16:13:07 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  36. .
    zvedavost je super , mna najviac bavi zvedavost orientovana na zivot ludi. Ako sa maju , ako ziju, co ich nebavi, ako vidia svet. Ale stretavam malo ludi, ktory mi kladu zvedave otazky. Niekedy dumem, ci je to preto, ze som nezazivna, ale moje odpovede casto su sugestivne alebo ze proste vytvaram okoro seba stlp nepristupnosti . Kazdopadne svoju zvedavost voci ludom zvacsa korigujem a vnimam ju pozitivne.
    Ta druha zvedavost, aneb tuzba spoznat nieco nove tykajuce sa vyhradne mna (mno vyhradne..relativne mne) .. je vzrusujuca. Kedze uz nie som k sebe tvrdy kritik, citim sa slobodnejsia tym ze si dovolim prekrocit svoj plotik a ked sa mi to nepacilo, prste si ho opat zahradim . Obecne ale myslim, ze clovek vopred citi, ci lezie do dacoho co bude chciet zazit znova alebo proste chce len ochutnat..
    Ja to aspon viem vopred, ci to nie je predsudok veduci k pomyslenemu zaveru neviem, ale rozhodne clovek intuitivne vie kedy jeho zvedavost vedie k poznaniu dobremu alebo zlemu .
    publikované: 18.12.2007 16:13:46 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  37. Jooooj Sygon, presne viem, o čom hovoríš...
    a inšpirovala si ma.... napíšem o mojom stretaní sa s ľuďmi, o ich poznávaní... o poznávaní ich života, ich kultúry a pod...
    A tá druhá zvedavosť... tá je naozaj individuálna... tak či tak, niekedy je fajn i trocha zariskovať :-)))
    publikované: 18.12.2007 16:19:50 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  38. Mne sa páči
    tá detská zvedavosť, to nekonečné... a prečo ?

    A nepáči tá márnivá zvedavosť, upokojujúca hlad po senzáciách, tá plytká...

    Zvedavosť po pravde a zmysle bytia je mi bližšia...
    publikované: 18.12.2007 16:20:02 | autor: maco (e-mail, web, neautorizovaný)
  39. Maco :-)))))))))) som veľké dieťa
    zvedavosť o zmysle bytia... máš pravdu, tá je asi pre nás najdôležitejšia :-)
    publikované: 18.12.2007 16:21:25 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  40. .
    hm a teraz nesuhlasim s oboma :) zvedavost o zmysle bytia moze byt kludne marniva zvedavost a je len tak dolezita, kym prinasa radost . Ona casto vedie k teoretizmu a zastienuje prax. Takze zvedavost plytka a marniva voci nej moze byt omnoho omnoho prinosnejsia a prinasa rychlejsie ovocie :)
    publikované: 18.12.2007 16:27:34 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  41. rusi
    som zvedava velmi na taky clanocek ... :))
    po pravde , ale hlavne preto ze mi prides sebestredna napriek tomu ze sa pytas . Mozno preto, ze clanockami orientujes ludi priamo na prezivanie samych seba ... tym ze poukazujes na svoje prezivanie , proste na seba ...
    publikované: 18.12.2007 16:32:04 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  42. Vážené vedecké zhromaždenie
    Zvedavosť je najdôležitejšia ženská vlastnosť. Nebyť nej, tak dnes homo oberá banány rovno v korune stromu. Ani by ho nenapadlo, z neho zliezť a chodiť po dvoch. Zvedavá praľuďka začala špekulovať, že ako si to tamten s tým figovým listom umne priviazal okolo pása, je pre ňu zaujímavejší ako ostatní a dala mu to najavo. Ostatní homovia mu závideli, uviazali si po dva listy, zvedavé homošky boli ešte viac zvedavé..... Nedokončím to, musím končiť, lebo ma čas súri. Možno niekedy inokedy. Ale jednoducho, za všetkým dobrým aj zlým čo ľudstvo kedy postihlo treba hľadať ženu!!! Len tak sa môžeme dopátrať pravdivých vedeckých záverov. Ale už fakt musím bežať. Žeby za tým bola zase žena? Hmm...
    publikované: 18.12.2007 16:58:49 | autor: plpko (e-mail, web, autorizovaný)
  43. Sygon...
    zaujalo ma slovo sebestredná... budem si ho musieť naplniť obsahom... počujem ho prvý krát... ale znie celkom fajn :-))))
    publikované: 18.12.2007 17:07:12 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  44. Plpko, nemyslím, že by boli zvedavejšie ako muži...
    len máme možno trochu iným smerované naše otázky, týkajuce sa poznania. Ale zdôraznila by som to "možno".
    A neviem prečo, ale mužský spôsob myslenia mi bol vždy bližší -)))
    publikované: 18.12.2007 17:09:32 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  45. rusalka, možno je Ti (paradoxne) známejší...
    cudzokrajný ekvivalent slova "sebastredná" .. egocentrická...
    publikované: 18.12.2007 17:10:06 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  46. Hfw... aha :-))) vďaka Ti, tak toto ma vôbec nenapadlo
    nikdy som egocentrizmus nevnímala ako čosi, čo je mojou dominantnou vlastnosťou... ale asi na tom niečo pravdy bude :-)
    publikované: 18.12.2007 17:12:36 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  47. rusalka, som len ako slovník poslúžil...
    netvrdím, že sa s tým označením stotožňujem.. ba smelo môžem povedať, že sa nestotožňujem..
    určite nie v tom zmysle, že by si bola tak do seba zapozeraná, že nedokážeš vnímať ľudí okolo seba.
    publikované: 18.12.2007 17:30:52 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  48. :-) hfw usmievam sa, keby si len vedel
    ako rada vnímam samú seba... :-)))))
    Ale rada vnímam aj ostatných, to je pravda...
    publikované: 18.12.2007 17:33:56 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  49. rusalka, ale veď ak rada vnímaš samú seba...
    robíš len tú najprirodzenejšiu a najsprávnejšiu vec na svete..
    človek, čo nerád vníma seba samého, nemôže dosť dobre a s potešením vnímať ani iných ľudí.
    dôležité je ale nezostať len pri samom sebe.. a to Ty zjavne nerobíš :).
    publikované: 18.12.2007 17:39:22 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  50. súhlasím s Tebou Hogo...
    len cez vnímanie samých seba môžme pochopiť vnímanie iných...
    publikované: 18.12.2007 17:43:40 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  51. rusalke
    egocentrizmus sa mi nepaci , to slovo, sebastrednost ma pre mna vyznam ako .. orientacia cloveka na seba a svoje prezivanie . Co poznam ludi, ktori pre mna maju podobnu vlastnost , tak som sa stretla u nich s tym , ze nemaju potrebu nejak prilis rozmyslat nad druhymi , nebyvaju nazorovo na nikom zavisli, vedia byt sami spokojni {nemyslim osamoteni, opusteni}, nikdy nenapisu diela ako dostojevsky s hlbokou psychologoiu postav, lebo ju nepoznaju. Tym nemyslim nic zle , taki ludia dokazu neuveritelne vnimat vlastnu pohodu , obrazy a sprostredkovat prijemne zitie ludom okolom .. Tym nechcem rusalko mila ta charakterizovat, lebo ta poznam len z clankov :) len by som nerada aby to ostalo pri egocentrizme . A preto som vravela ze budem zvedava na tvoj pohlad na ludi.
    publikované: 18.12.2007 18:03:23 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  52. vše je relativní,
    nelí-liž pravda, rusalko zelená? i, pohleďme také na sebestřednost jako na jev, jenž poměrný vzhledem k něčemu jinému jest
    publikované: 18.12.2007 18:36:28 | autor: madloň ólbrajt (e-mail, web, neautorizovaný)
  53. Sygon, mne sa pojem egocentriznus tiež až tak nepáči...
    ale keď lepší nebol poruke :-)
    A ja sa Sygon celkom rada dozviem, ako ma ľudia cez písmenká ľudia vnímajú... a najmä tí, ktorí ma vôbec nepoznajú :-)
    publikované: 18.12.2007 19:23:33 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  54. Madloňi pravdu díš...
    na vše je dobré hledět jako nevy poměrné k jiným jevům... tak to bude i se sebestředností...
    publikované: 18.12.2007 19:29:06 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  55. .
    fuj ale som sa bala ze som prestrelila .. to moje co na srdci to na jazyku .. ale snad aj v dobrom to plati , pevne dufam
    publikované: 18.12.2007 21:26:10 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  56. :-) Sygon u mňa môžeš kľudne
    praktizovať, to svoje "čo na srdci to najazyku"...
    publikované: 18.12.2007 21:29:33 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  57. ja bych zase moc rád praktikoval
    "co na madloni, to na ólbrajtu". bude-li to přijatedlné?
    publikované: 18.12.2007 21:39:52 | autor: madloň ólbrajt (e-mail, web, neautorizovaný)
  58. to jsou praktiky poněkud neznámé :-))
    takové pod obojím...
    publikované: 18.12.2007 22:03:51 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  59. jak pro koho, rusalko :-)
    třeba pro tebe by známé být mohly. jednou. nebo dvakrát.
    publikované: 18.12.2007 22:24:13 | autor: madloň ólbrajt (e-mail, web, neautorizovaný)
  60. Madloni :-)))
    raději dva krát :-)
    publikované: 18.12.2007 22:44:31 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  61. tak to už raději rovnou třikrát
    a nebo víc
    publikované: 18.12.2007 22:47:59 | autor: madloň ólbrajt (e-mail, web, neautorizovaný)
  62. .
    hej no trikrat za noc, to uz sa potom krasne sní :) . Krasne snicky.,
    publikované: 18.12.2007 22:57:18 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  63. Sygon :-))))))))))
    keď ja si stále nie som istá, čoho to bude trikrát :-)))))))))))
    publikované: 18.12.2007 23:07:49 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  64. .
    mno pravdu povediac ani ja som vooobec netusila o com vy dvaja..:)... ale mi prislo zavhod posunut svoju myslienku , ku ktorej ste ma naviedli a ktoru by som teda brala :)
    publikované: 19.12.2007 02:10:31 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  65. Madloňko...)))
    si můj člověk. Na Tebe tu čekám. Víš, musíš vědět něco o Slovenkách. Ony jsou. A jsou takové ,jako skromné. Dvakrát a dost. Jako Loto. Ale když na to příde, po malé pauze, vydržej i víc ))))
    publikované: 19.12.2007 09:55:35 | autor: Miloslav (e-mail, web, autorizovaný)
  66. Miloslave, Miloslave :-)
    publikované: 19.12.2007 10:03:16 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  67. Rusalko pohádková...
    to se neříká? Zase jsem něco vykecal? Neměl jsem zatím možnost poznat Slovenku, co by jí dvakrát stačilo.))) Asi tím to bude. Skreslené údaje statistické.)))
    publikované: 19.12.2007 10:27:49 | autor: Miloslav (e-mail, web, autorizovaný)
  68. Miloslave
    :-)))
    publikované: 19.12.2007 10:32:09 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  69. sygon
    popravdě řečeno, už ani já si nejsem jist :-)
    publikované: 19.12.2007 12:20:12 | autor: madlo (e-mail, web, neautorizovaný)
  70. miloslave, miloslave :-)
    já ti nevím, čéče, jak to vlastně je se slovenkami a s těmi ostatními. a už vůbec netuším, jestli je taková rusalka ještě slovenka. jal jsem totiž podezření, že rusalky buďto nikdy neměli národnost ani státní příslušnost, anebo mají - vzhledem na lživě-buržoazně-kosmpolitní charakter pohádkového světa - natolik smíšený původ, že o těchto kategoriích takřka nemá smysl hovořit.
    publikované: 19.12.2007 12:22:25 | autor: madlo (e-mail, web, neautorizovaný)
  71. Rusalky jsou fajn....
    šíří moudro okolo. Zrovinka teď jsi správně¨, Madlo. To je skoro jako držák. Tak drž a uvidíš, že se vyplatilo. Todle je moudrá Rusalka. Není jako ostatní divoženky. Je fajn. Tak počkej chvíli a uvidíš.))))
    publikované: 19.12.2007 13:14:51 | autor: Miloslav (e-mail, web, autorizovaný)
  72. Žádný problém,
    Miloslave. V držení držáků, madel a spol. jsem mistr k pohledání. Co naplat, když nejsem zrovna mistr k pohledění :-)
    publikované: 19.12.2007 16:19:01 | autor: madlo (e-mail, web, neautorizovaný)
  73. Poslouchej Madlo...
    se neponižuj veřejně. Rusalkz mají všeobecně rády mužov, co se nebojí do lesa.Hlubokého. Ešte Ti i cestu okéžou ven. No musíš se snažit. Miloslav se ještě nestratil.)))))
    publikované: 19.12.2007 17:47:29 | autor: Miloslav (e-mail, web, autorizovaný)
  74. ale, miloslave,
    já si přece nestěžuju :-) a v hlubokém lese se cítím asi jako madlo v ruce. takové to ergonomické. v obyčejné ruce. a blahopřeju, žes nepobloudil. víly musí být pořád v pohotovosti, což? inu, jestli nejsou přespříliš vilné, nic proti. a i když... :-)
    publikované: 19.12.2007 19:53:17 | autor: madlo (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014