zelená rusalka

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Flirt

Tomuto jednému som nikdy neprišla na chuť.

Oči používam miesto slov často. Najmä keď akási neznáma sila pevne v rukách zviera môj hlas, vo chvíľach, ktoré by som nazvala istým spôsobom výnimočnými.
Neviem však v týchto chvíľach nechať znieť ten druhý. Ten, ktorý v inotajoch vypovedá o tom, o čom prvý mlčí. Asi to bude tým, že som sa ten druhý zmysel nenaučila mať nikdy rada.
Ten zmysel, schovaný do slov, zvaných flirt. Do prúdu slov so zvláštnou intonáciou, premiešanou s primeraným množstvom afektu, ktorý  úmerne stúpa s nástojčivosťou, s akou vyrieknuté slová a vety útočia na objekt svojho záujmu.

Mám rada inotaje skryté v irónii a sebairónii. Mám rada inotaje básní. Rada lúštim zašifrované odkazy v slovách básnikov, v tónoch hudby, či v obrazoch. Dokonca mi nevadí, keď je v ich tajničke ukrytý eros.
Ten istý eros, ktorého tak ľahkovážne, niekedy až lascívne zaodieva do svojich slov flirt.

Mám z flirtu pocit masky strachu. Strachu, skrývajúceho sa za neprirodzene vyrieknuté slová, pospájané do dvojzmyselných viet a za veselosť, ktorá načiera do opojného moku, zmiešaného zo slov protivníka a primeranej dávky alkoholu.
Strachu pomenovať pravým menom emócie, túžbu, náklonnosť, obdiv, či neodolateľnú túžbu po dobrodružstve.

Slová flirtu akoby mali ospravedlniť prirodzenosť, ktorú nedokážeme potlačiť, ale bojíme sa ju vysloviť.
 
Nemám flirt rada.
Hoci rovnako nerada potláčam svoje emócie.
Ale tak akosi mi príde flirt čímsi navyše. Presne tak, ako tie inotaje, ktoré sú v ňom zašifrované.
 
 

moje diagnózy | stály odkaz

Komentáre

  1. rusalka
    a ja zase flirtik mam rad, sem tam je to prijemne...to mas ako s alkoholom, treba si ustrazit hladinu a intenzitu uzitia :)))
    publikované: 10.04.2008 10:49:26 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  2. v mojom veku už nemám na flirt pomyslenie
    som rád,ak včas dôjdem na toaletu ;)
    publikované: 10.04.2008 11:08:36 | autor: pod altankom (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. rusalka,
    flirt môže nadobúdať rôzne podoby. nemusí byť spojený s neprirodzenosťou, afektom. to ty si možno zažila skôr taký.
    publikované: 10.04.2008 11:09:25 | autor: inťo (e-mail, web, autorizovaný)
  4. pod altankom
    Pampersky to istia:)))...potom si kludne mozes dat aj nacas:)
    publikované: 10.04.2008 11:14:34 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  5. Belív,poraď,ako sa v tom orientovať ? ;)
    publikované: 10.04.2008 11:17:46 | autor: pod altankom (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. Teide
    Nooo...po pouziti toalety si hnred zalozis Pampersku pre seniorov, potom mas zarucene niekolko minut na to aby si vyhutal nejaky flirt:))
    publikované: 10.04.2008 11:23:02 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  7. Sme rôzni
    nie každému sa páči flirt, a nie každá ho používa. Mne sa flirt zdá ako štandardná súčasť života. Prečo si zavše nezaflirtovať? Na úrovni....
    publikované: 10.04.2008 11:26:25 | autor: Jan (e-mail, web, autorizovaný)
  8. :)))
    usmievam sa pri spomienkach, nemam ich zle ako aj into hovori, flirt moze rozne dopadnut. boli casy, ked som sa aj ja chytila, ale uz sa len usmievam. a ani neviem, ci som aj ja niekedy zacala, asi len pri zartoch to skoncilo vzdy. a bol to vobec flirt :)))
    publikované: 10.04.2008 11:32:33 | autor: kordelia (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. ako dešifruješ flirt?
    ako ho odlišuješ od jednoduchej túžbe po vzťahu? kedy je správanie sa dvoch ludi flirtom a kedy začiatkom nového perspektívneho vzťahu?..

    publikované: 10.04.2008 11:39:11 | autor: ellita.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. believer, no čo už... :-)
    mne nechutí... ani v malých dávkach :-) Myslím teraz na flirt...
    publikované: 10.04.2008 11:42:48 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  11. ellie
    flirt je len keci keci ze chces vrzi vrzi ale nic z toho...a navrh je uz rovno k veci :)))...ale tuzba je tam vzdy:))
    publikované: 10.04.2008 11:44:30 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  12. rusalka
    nooo, asi ti zavolam...ci sa nechytis :))))....a vidis, uz si zaflirtovala...malicky dvojzmyslik si dala...ze "mne nechuti"...a potom az vysvetlenie...no vidis, nie si stratena pre flirtik:))))
    publikované: 10.04.2008 11:46:18 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  13. Inťo?
    čo je prirodzené na to, keď niekto iné hovorí a iné myslí?
    Píšem, že i ja mám rada intoje... žarty, iróniu...
    Ale flirt sa spája s erotičnom a tu mi akosi tá dvojzmyselnosť jednoducho nesedí... hoci i erosa mám v obľube :-)
    publikované: 10.04.2008 11:47:00 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  14. Jan,
    ako by si definoval flirtovanie "na úrovni"?
    publikované: 10.04.2008 11:47:42 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  15. Kordélia :-))
    No veď... nie všetky žarty by som nazvala flirtom... koľko sa ja s kolegami nasmejem... a koľko krát nám pri tom až slzy tečú... a môže to byť kľudne i žartovanie na témy erotické :-))
    publikované: 10.04.2008 11:54:18 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  16. beliv..sorry..ale tvoj koment obídem s úsmevom..viac si nemôžem dovoliť..ˇ)))
    publikované: 10.04.2008 11:55:49 | autor: ellita.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. Ellita...
    flirt ako slovný prejav (a o tom som písala) sa dá približne definovať ako komunikácia, kedy hovoríme v inotajoch, dvojzmyselne... a ktorá má erotický podtext... často sa spája aj s mimikou, dotykmi (ako keby náhodnými)
    Možno to niekde vo wikipedii bude definované presnejšie...
    A toto by som nikdy nenazvala začiatom nového perspektívneho vzťahu... :-(
    publikované: 10.04.2008 11:58:10 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  18. ell...no ale aj to sa da zneuzit proti tebe :)))
    úúúúúúsmev...to je mala sifra.....
    publikované: 10.04.2008 11:59:02 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  19. Rusalka, ako by som to
    Iba taká zábava s náznakom erotiky, ktorá neskončí s vrzi, vrzi - ako sa to tu volá....:)))
    publikované: 10.04.2008 11:59:44 | autor: Jan (e-mail, web, autorizovaný)
  20. rusalka
    a takto, ako to opisujes Ell ja flirtujem s kolegynou od rana, ale vieme odkial pokial, je to len uvolnenie pri praci, kde je treba byt sustredeny...na flirt ale musia byt naladeni obaja...
    publikované: 10.04.2008 12:08:56 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  21. ako vravíš, rusalka:
    inotaj je aj druhom humoru. ak sa ti nepáči humor spojený s erótom, nemáš niečo schované proti nemu? o čom sama nevieš, alebo si to ani s revolverom pri hlave nie si ochotná pripustiť? :-p
    máš rada aspoň trochu čierny humor? ak áno, žartovanie so smrťou ti prekáža menej ako žartovanie s erotikou? ak nie, nájdem niečo iné ;-)
    publikované: 10.04.2008 12:12:21 | autor: inťo (e-mail, web, autorizovaný)
  22. fakt nie Rusalka..? Takže môj terajši vzťah je neperspektívny?..
    hm..ako si ty spoznala svojho manžela? Ako medzi vami vybuchla láska? U nás to všetko začalo neškodným flirtom..U vás?
    publikované: 10.04.2008 12:14:47 | autor: ellita.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. rusalka,
    keď s kolegami žartuješ eroticky, si si istá, že vieš, na čo myslia? ak si pre nich príťažlivá, možno na to, na čo ty nie. akurát sa neprejavujú "náhodnými" dotykmi, požmurkávaním a podobnými spôsobmi, ktoré nemáš rada. skrátka možno F L I R T U J Ú, ale poznajú mieru :-)
    publikované: 10.04.2008 12:21:25 | autor: inťo (e-mail, web, autorizovaný)
  24. Inťo...
    vo flirte je SKRYTÁ PROVOKÁCIA...
    tým sa asi odlišuje od žartu, irónie, či sebairónie na tému eros
    nerada týmto smerom LEN TAK provokujem... preto asi neflirtujem :-)
    A myslím, ž moji kolegovia neflirtujú... témy sa menia... z jednej sa skočí na erotiku, aby sme sa už o chvíľu smiali na niečom celkom inom...
    publikované: 10.04.2008 12:39:30 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  25. Ellita, nie, nezačalo to u mňa flirtom...
    rodilo sa to tak akosi pozvolna... kým to neprerástlo v jeden deň na prvý bozk... a potom už flirtovať nebolo treba :-))
    publikované: 10.04.2008 12:40:42 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  26. inťo, všimla som si i reakciu vyššie
    nie je mi cudzí žiadny humor... :-))
    ani čierny, ani ten, ktorý si robí žarty z erosa...
    publikované: 10.04.2008 12:41:37 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  27. Ján a Tebe je príjemné, keď Ťa niekto slovami rozhorúči
    a potom si niekde v kútiku chladneš sám??? :-(
    publikované: 10.04.2008 12:45:27 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  28. .
    mno pride mi cudne spojenie flirt s KDE KYM
    to je nejaka lacna obdoba flirtu a u mna s mojim veru nema nic spolocne
    a flirt ani zdaleka neni o slovach, flirt je v ociach , v pohyboch, v chodzi , v sposobe tanca,v opisovani kludne vychutnavania jedla, je pritomny v nevedomej komunikacii mnohokrat spontanne , funguje na metrove vzdialenosti .. flirt je ako vzrusujuca predohra , predohra k cinnosti alebo vztahu na ktorom mi zalezi , vyjadrujem nim zaujem a malujem nim predstavy, zistujem ci ma partner o nich zaujem .. zhmotnujem flirtom svoju vasen fyzicku a psychicku
    A pouzivam ho zriedka kde kade , prave pre dovody, pre ktore ho ty nemas rada , ale radostne ho pouzivam, kde to stoji za to.
    publikované: 10.04.2008 13:18:18 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  29. Sygon, tá mimoverbálna komunikácia,
    ktorú popisuješ mi nevadí pri vzťahu, o ktorom píše, ako o vzťahu, na ktorom Ti záleží... ale to podľa mňa nie je flirt... je to spôsob erotickej komunikácie, ktorý nie je dvojzmyselný... je to istý druh VÁBENIA, ZVÁDZANIA, niekoho, koho máš rada a na kom Ti záleží... to by bola téma a blog :-))
    Slovný flirt je o niečom inom...
    publikované: 10.04.2008 13:23:53 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  30. rusalka
    myslim, ze to o com pisem je flirt a pre mna flirt zahrna vabenie a zvadzanie a slova , zda sa mi ze to co ty si vyclenila pod pojem flirt je akasi jeho chudobna a lacna odnoz .
    Asi by som suhlasila s intom
    "flirt môže nadobúdať rôzne podoby. nemusí byť spojený s neprirodzenosťou, afektom. to ty si možno zažila skôr taký."
    publikované: 10.04.2008 13:32:21 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  31. rusalka
    ale asi pozriem dade do vykladoveho slovnika, jak to s tym flirtom je ..
    Kazdopadne ja ho podla mna pouzivam tak ako je definovany ale nie lahkovazne (aspon sa snazim, niekedy proste chcem byt sexi), tak asi ...
    publikované: 10.04.2008 13:35:51 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  32. Sygon, otvorené vábenie nie je flirt
    flirt je skrytá forma zvádzania... nepriama...
    publikované: 10.04.2008 14:08:22 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  33. mňa by zaujímalo,
    kam by ste zaradili jemné poškuľovanie a sprvoti nesmelé dotyky na pekne vychladenom pollitráku v prítomnosti skoromanželky ;)
    publikované: 10.04.2008 14:13:44 | autor: pod altankom (e-mail, web, neautorizovaný)
  34. Pod altánkom :-))
    ja by som ich zaradila medzi poškuľovanie a sprvoti nesmelé dotyky :-)))
    vždy sú sprvoti nesmelé nie?
    publikované: 10.04.2008 14:19:33 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  35. obvykle to tak rusalka býva ;)
    ale raz sa mi na eskalátoroch v pražskom metre stalo,že moje pozadie úplne bezostyšne uchopila ženská ruka,ktorú som dovtedy nevidel a ani necítil.A vôbec nepôsobila neisto či nesmelo ;)
    publikované: 10.04.2008 14:28:56 | autor: pod altankom (e-mail, web, neautorizovaný)
  36. To už by som nazvala tak moderne
    HARAŠMENT :-)))))
    O harašení môžme tiež niekedy popísať :-)
    publikované: 10.04.2008 14:33:44 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  37. rusalka
    otvorenem , uzatvorene .. asi by sme sklzli k slovickareniu .
    Ja flirt kludne pouzijem vedome otvorene alebo vedome nesmelo a neotvorene , a potom zase kludne nevedome otvorene alebo nevedome a neotvorene ...
    a myslim tym zvacsa skrytu formu , neflirtujem na verejnosti s objektom svojim neskryto .. ani ked si nie som ista neflirtujem okato a otvorene , skusam .. a ked sa hram s partnerom tiez to nerobim neskryto ..
    takze je na cloveku co do flirtu dokaze vtesnat , ja don dokazem vtesnat cokolvek skoro bez pohnutia nepriamo a skryte kludne na verejnosti .
    publikované: 10.04.2008 14:35:31 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  38. Ak to robíš s partnerom...
    a považuješ to za hru... prečo to nazývar flirtom, ktorý má jednoznačný význam... skrytej formy zvádzania?
    publikované: 10.04.2008 14:37:51 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  39. .
    flirt ma pre mňa jednoznačný význam, bezohľadu na to, že pre protejšok ten význam nemusí byť celkom jasne zrejmí a môže byť, prečo nie .
    A prečo by som to nenazvala flirtom, je to skrytá forma zvádzania .
    A nazývam to tak preto, pretože pre mňa flirt neni to, čo pre teba.
    publikované: 10.04.2008 14:48:17 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  40. myslim,že sa viacerí zhodneme,že nie je flirt,ako flirt..
    a nie vzdy sa flirtovať dá..ale zase načisto odbúrať ho zo života by tiež nebolo ok..

    a rusalka prepáč,ale neverim,že si v živote neflirtovala..

    skôr by som uverila,že aj tymto flirtuješ..)))
    publikované: 10.04.2008 14:50:16 | autor: ellita.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  41. Ellie??? Týmto flirtujem? A s kým?
    Píšem tu o rôznych svojich pocitov. A nechuť k flirtu je jedným z nich. Možno preto občas pôsobím na mužov trocha odmerane, ale vôbec mi to neprekáža.
    Každý z nás má predsa rád čosi iné...
    Rada žartujem, rada ironizujem, dokonca i rada zvádzam partnera. Ale to nie je flirt...
    A neviem povedať, či som nikdy v živote neflirtovala... to by mohli povedať skôr iní, či niekedy moje správanie ako flirt vnímali...
    publikované: 10.04.2008 14:57:41 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  42. Sygon,
    áno, asi to bude v tom, že každá z nás si pod ním predstavuje čosi iné...
    Asi som svoju predstavu v článku nenapísala dostatočne jasne a zreteľne...
    Ale neva :-)
    publikované: 10.04.2008 14:59:15 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  43. rusalka a sygon a ostatní
    kde sa názory rozchádzajú tam treba asi nejakú presnú definíciu z múdrej knihy . tak teda flirt je: nezáväzný , prelietavý prejav ( ľúbostného ) záujmu , kurizovanie - str. 973 Všeobecný encyklopedický slovník písmeno A-F z roku 2002 . hádam sa od vtedy toho na zemeguli toľko nezmenilo .
    a ešte upozornenie . už platí zákon o obťažovaní všetkého druhu . takže pozor s flirtovaním . aj keď nezáväzným . hádam úsmev k tomu nepatrí . tak sa usmejte .
    publikované: 10.04.2008 15:23:23 | autor: topas234 (e-mail, web, autorizovaný)
  44. Rusalka, už som trochu vychladol....)))
    Doplním flirt na úrovni. Je to v zvádzanie, náznak erotiky, ktoré sú obom stranám príjemné, ale zároveň nevyvolávajú očakávania, ktoré
    nemôže jedna zo strán do značnej miery poskytnúť, respektívne by sa dotýkali tretej strany. Tu známe vrzi, vrzi, je už iná kategória.
    Mne sa flirovanie páči, ak ho skúša niektorá na mne. Jeho formy a podoby môžu byť úplne odlišné. Ja sám sa snažim pri flirtovaní, ak ho začnem, držať v uvedených medziach. Teda, aspoň väčšinou......:))) Nevidím na tom nič zlé. Skôr je to prvý náznak záujmu a hľadania toho, čo môže dvoch zblížiť. Aj erotika je súčasť nášho života. Popritom rešpektujem, že niekomu sa flirt nemusí páčiť, respektívne určitá jeho forma, podoba. Preto by mal byť príjemný obom a nevadiť iným.
    publikované: 10.04.2008 15:37:58 | autor: Jan (e-mail, web, autorizovaný)
  45. jan
    veľmi pekne si to vystihol . ja s Tebou súhlasím .
    publikované: 10.04.2008 15:42:23 | autor: topas234 (e-mail, web, autorizovaný)
  46. .
    rusalke > ta veruze neva :)
    asi tiez moj postoj k flirtu neni bohvieako standarndy ked nad tym dumem

    jan> hej suhlasim s topas ze dobre si to vystihol
    publikované: 10.04.2008 17:41:19 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  47. Hmm, Jan
    vystihol si svoj postoj k flirtu presne... i svoje pocity z neho
    ...ja však vidím prvé náznaky záujmu v čomsi inom ako flirte...
    Ale preto sme asi každý iný a preto je život zaujímavý. Pretože nie sme roboti, ktorí konajú rovnakým spôsobom...
    Ja som za priamosť a ak cítim, že nie je vhodná, tak som radšej ticho...
    A ešte som našla definíciu flirtu vo wikipédii: "Flirt je způsob, jak vyjádřit vážné věci (jako třeba sexuální touhu) lehkou, humornou a nezávaznou formou. Podle situace to může být forma příjemně zábavná nebo divoce vzrušující."
    Tak neviem...



    publikované: 10.04.2008 18:20:20 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  48. Topas234 usmievam sa :-)
    A nikoho, kto rád flirtuje neodsudzujem ani nič podobné...
    Tento môj článoček sa na rozdieľ od mnohých iných nevolal "Čo mi vadí na... a prečo" :-)))
    Takže s úsmevom...
    publikované: 10.04.2008 18:25:06 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  49. divoce vzrušující forma
    je pre dnešok pasé..dostavila sa migréna,ale skúsim ju dostať z tela von příjemně zábavnou konzumací lahváče ;)
    publikované: 10.04.2008 18:28:38 | autor: pod altankom (e-mail, web, neautorizovaný)
  50. Sygon, mám rada neštandardnosť :-))
    publikované: 10.04.2008 18:31:17 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  51. Pod altánkom, tak nech sa vyháňanie diabla z tela
    podarí :-))))
    publikované: 10.04.2008 18:33:35 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  52. Rusalka,
    a ten koketný pohľad toho pekného dievčatka je čo ? Ozaj, neflirtujem už ? :-)))
    publikované: 10.04.2008 19:47:04 | autor: maco (e-mail, web, autorizovaný)
  53. Priznávam Maco, že v ranom destve som svoj kukuč
    trošilinku zneužívala :-))
    A jasne, že neflirtuješ... mám pocit, že sú tu samí dobre vychovaní a priami muži :-))
    ak niečo chcú, povedia na rovinu... :-)))
    publikované: 10.04.2008 19:52:22 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  54. sakra..tak to ja flirtujem nonstop..))))
    niektore veci na rovinu nemusim..zabijaju vo mne túžbu..)))

    hold..zabite ma..hriešna som..))))
    publikované: 10.04.2008 19:59:11 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  55. Flirt je fajn
    a kazdy sa musi strazit aby to nepreslo
    publikované: 10.04.2008 21:30:48 | autor: Always (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014