zelená rusalka

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Čo mi vadí na mužoch a prečo – zbabelosť

Mám pocit, že mužom vadí ešte viac a preto ju ukrývajú za masky iných cností a necností.

Veď kto už by sa hlásil verejne k strachu. Treba ho dobre ukryť pod masku suverénnosti, hrubosti, jedinečnosti, nezlomnosti, hrdosti... Zistila som už dávno, že tieto masky úspešne zakrývajú tú jedinú vlastnosť. Zbabelosť.
A nemyslím teraz vôbec prirodzený strach z toho, že ma skolí silnejší protivník, ani prirodzený strach zo smrti, či choroby. Strach zo straty lásky, šťastia,  či pocitu blízkosti.

Myslím zbabelosť pozrieť sa pravde do očí. Zbabelosť konať tak, ako skutočne cítim, v mene svojich vnútorných postojov k svetu.
Zbabelosť robí z mužov bábky. Či už v rukách silných žien, obávaných šéfov, alebo nátlakových vodcov.

Zbabelosť sa prejavuje v spýtavých pohľadoch „môžem?“, „je to tak správne?“, „nevadí?“, „vyhovuje?“...

Zbabelci strácajú svoju tvár. A verím tomu, že časom strácajú aj svoju dušu. Sú neslobodní strachom z možného odmietnutia, nepochopenia, výsmechu. Strachom z považovania za čudákov, slabochov, mužov bez názoru (čo na tom, že je ten názor, názorom cudzím), bez potrebnej autority.
 
A tak sa muži menia v skutočných slabochov, hoci navonok sa snažia demonštrovať svoju silu. Mnohí/é sú tejto maske náchylní/é uveriť a klaňajú sa potom týmto tzv. autoritám. Týmto zbabelcom, ukrytým pod svojim maskami. A pritom by stačilo tak málo. Sú takí zraniteľní vo svojej zbabelosti z prehry. Z vyzradenia svojej skutočnej identity.
 
Vadí mi zbabelosť u mužov.
Vadí mi, keď nedokážu priznať svoj strach. Keď nedokážu odhodiť masky a ukázať svoju pravú tvár.

Predchádzajúca časť

moje otázniky | stály odkaz

Komentáre

  1. rusalka
    Taku džimkerijovsku zelenu masku by som bral...neodolala by si mi :))
    a pod nou ziaden strach :)
    publikované: 26.03.2008 08:56:48 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  2. Believer :-))))))))
    Rozosmial si ma poriadne...
    publikované: 26.03.2008 09:02:25 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  3. priznám sa zbabelo
    že občas mám strach ísť domov,najmä ,ak môj pobyt v pube sa pretiahne až do záverečnej..a teda,po piatich desinkách mám prirodzenú masku ;)
    publikované: 26.03.2008 09:06:40 | autor: pod altankom (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. súhlasím:))
    s tvojimi myšlienkami..
    publikované: 26.03.2008 09:08:22 | autor: kvietok (e-mail, web, autorizovaný)
  5. som odhalený ;(((
    .
    publikované: 26.03.2008 09:09:07 | autor: vladov (e-mail, web, autorizovaný)
  6. Pod altánkom :-)))
    veď ja nebrojím proti prirodzenosti...
    publikované: 26.03.2008 09:10:33 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  7. Kvietok, vďaka... A Vladov? neverím...
    publikované: 26.03.2008 09:11:02 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  8. suhlasim
    ...je smutne, ze muzi radsej klamu a zavadzaju...ak ide o ich vnutorny strach...namiesto toho,aby sa vyrozpravali, ci vyplakali...radsej budu v sebe pocity dusit...az kym sa ich nenakopi tolko, ze vybuchnu,ako sopka...a lava tejto sopky spali vsetky mosty .... nenavratne... taky je zivot... ale kedy si to muzi uvedomia???
    publikované: 26.03.2008 09:13:08 | autor: poucena (e-mail, web, autorizovaný)
  9. Poučená.... myslím, že keby si to uvedomili,
    bolo by to pre nich veľkým víťazstvom...
    publikované: 26.03.2008 09:15:08 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  10. Ale som...
    a teraz ako nájdem takú, ktorá ma bude ľúbiť "i bez peněz ?" Tak dobre som to skrýval... A preto ma máš teraz takéhoto odhaleného na svedomí !!!
    publikované: 26.03.2008 09:21:15 | autor: vladov (e-mail, web, autorizovaný)
  11. Vladov a čo má to "i bez peněz" spoločné so zbabelosťou? :-)
    Priznal si svoj status quo... teraz už len pridať zopár predností a bude :-))))
    publikované: 26.03.2008 09:23:14 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  12. Sú tie masky zbabelosti len vlastnosťou mužov?
    Nie je mlčanie, keď treba povedať ostrejšie a úprimné slová zbabelosťou? Nie sú zbabelosťou hojné sľuby, ktoré nikdy nesplníme? Nie je zbabelosťou vidieť len to, čo vidieť chceme a čo potvrzuje náš pohľad na svet? Akokoľvek odťažité, mne sa zdá, že to súvisí s témou. No asi je to len zdanie a básnické otázky, čo nepatria do sveta rusaliek... :-)
    publikované: 26.03.2008 09:24:58 | autor: misolietavec (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. Tak teda zbabelosť ?
    No tá vadí, samozrejme, to by sa nemalo, aby sa jeden pozrel pravde do očí a priznal si to, čo už o sebe dávno vie, nepretvaroval sa a odhalil sa, dokonca. No tak teda potom sa natíska kardinálna otázka principiálna.
    Čo je blog, a čo tu vlastne všetci hľadáme, a čo tu vlastne robíme a s čím sa tu hráme? Viem, je to viac otázočiek v jednej, ale skúsme si povedať, podebatiť. Aspoň nám čas prejde, keď už nič iné.
    Hrdinní bogeri a blogerky, krásni a poodhalení .
    publikované: 26.03.2008 09:27:31 | autor: Milano (e-mail, web, autorizovaný)
  14. Misolietavec :-)
    písala som i o ženských vlastnostiach, ktoré mi vadia... ešte sa k nim vrátim. Zbabelosť ale u žien nepociťujem v takj miere ako u mužov. Tá vyhýbavosť, úniky, nesplnené sľuby to by som u žien zaradila kdesi inde. Ešte porzmýšľam kde. A možno napíšem...
    Žeby zadné dvierka???
    publikované: 26.03.2008 09:27:48 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  15. Milano... píšem svoje pocity z reálneho sveta...
    áno, tu máme všetci nasadené masky... každý z nás sa tu istým spôsobom na niečo hrá... Ale toto nie je skutočný svet. A navyše je tento blog tak trocha maskám otvorený. Práve tým, že je tu pre blogera možnosť ostať v úplnej anonymite...

    publikované: 26.03.2008 09:30:56 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  16. :-)
    Masky? Je zbabelé sa pod nimi skrývať? Je zbabelé neriešiť problémy a utekať pred nimi? Neviem, možno je a možno závisí od situácie v ktorej sa daný človek nachádza, možno to čo skrýva by ublížilo ostatným a preto mlčí a nerieši to. Pre ostatných je možno zbabelcom, ale len on sám vie, ako to je. Každý si je sudcom sám a sám so sebou musí žiť.
    publikované: 26.03.2008 09:37:22 | autor: snezka (e-mail, web, autorizovaný)
  17. Snežka, nemyslela som takýto strach...
    myslela som tie typy mužov, predvádzajúcich svoju silu, moc, pravdu, skrývajúcich pod ňu svoju neistotu, neslobodu a strach...
    publikované: 26.03.2008 09:41:10 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  18. rusalka
    a to si si ma len predstavila...co ked ma uvidis:))
    publikované: 26.03.2008 09:42:56 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  19. do poslednej bodky s tebou súhlasím.
    aj ja mám pocit, že som zbabelá. ale aspoň že nie som chlap :)
    publikované: 26.03.2008 10:07:20 | autor: MissSECRET (e-mail, web, autorizovaný)
  20. MissSECRET
    naša zbabelosť má inú podobu... asi sa nad tým zamyslím a napíšem o nej niečo...
    publikované: 26.03.2008 10:09:55 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  21. osobne viem...
    že chlapi, ak sa hnevajú a sú urazení, tak ublížia, totiž riešiť veľmi nechcú svoje problémy.. vždy chcú ukázať, že sú silní..preto sa veľakrát stane že zbalia si veci,a odidu..
    publikované: 26.03.2008 10:38:17 | autor: kvietok (e-mail, web, autorizovaný)
  22. Tak veru,
    pravý muž sa devy drsne zmocní, na nič sa jej nepýta!(Ako Rett Butler)
    publikované: 26.03.2008 10:46:01 | autor: Antientam (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. Uhýbanie a zahalovanie pravej tváre
    na blogu je niečo iné, samozrejme, to hej, na to blog, ako taký predsa je, na to je stvorený jeho stvoriteľom. Aby sme mohli bez obáv vyjadriť svoje názory, ukázať, čo vieme a je toho viacej, samozrejme, preto máme viacej blogov a nickov a ja neviem ešte čoho, to je jedno, ale ste ma teda presvedčili, tak ja nie som zbabelec. To je moc fajn, to som si vydýchol.
    publikované: 26.03.2008 11:21:05 | autor: Milano (e-mail, web, autorizovaný)
  24. .
    v pointe ti rozumiem ,
    len ma napada, ze ked vezmem muzom „môžem?“, „je to tak správne?“, „nevadí?“, „vyhovuje?“. , tak by sa mi asi niektori pacili viac a u inych by sa zbabelost zmenila na bezohladnost .
    Myslim, ze ludia sa tieto otazky pytaju, lebo su neisti . A neisti su preto, ze protejsok vysiela rozporuplne signaly . Ak by nevysielaj, neboli by si predsa neisty .
    Nuz je zbabelost neistota ? A ci je zbabelost vysielat jednozacne signaly ?
    publikované: 26.03.2008 11:22:02 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  25. koreksn
    nejednoznacne signaly
    publikované: 26.03.2008 11:22:47 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  26. Signály samozrejme vysieľame,
    aj keď o tom možno ani nevieme, alebo vieme a neuvedomujeme si to. Signálov je celý kopec, od takých jednoznačných, až po jemnučké, iba také akože vlnenie. Štrkáč štrká, aby sme do neho nekopali bosou nohou, ja sa niekedy smejem vo vašej prítomnosti, lebo človek, ktorý sa necíti, tak sa moc nesmeje, alebo vás požiada o pomoc, akože vám verí, že ho nezhodíte, že je chudák, a tak rôzne.
    Ja sa momentálne smejem.
    publikované: 26.03.2008 11:58:50 | autor: Milano (e-mail, web, autorizovaný)
  27. sygon,
    myslíš si, že neistota plynie iba z nejednoznačných signálov alebo ju môže spôsobiť aj neschopnosť čítať akékoľvek signály správne?
    publikované: 26.03.2008 12:09:53 | autor: in-tweak (e-mail, web, autorizovaný)
  28. Rusalka
    Už sa mi stali všetky negatíva, ktoré si uviedla. Bol som aj zbabelý; stratil som svoju tvár; mal som strach z odmietnutia, nepochopenia, výsmechu. Pripúšťam, že som zavše čudák, slaboch, muž bez názoru. A nechcel by som prezradiť, tu na blogu, svoju skutočnú identitu. Aj v tom je moja maska. Všetky tieto nedostatky zavše mávam. A aj iné. Som iba obyčajný človek. Nie som hrdina a už vôbec nie hrdina z rozprávky. Ale nesúhlasím s tebou rusalka, že sa nedokážem pozrieť pravde do očí. Dokážem to a aj na nepríjemnú pravdu sa dokážem pozrieť. Iba málo s tým zmením. Aj napriek všetkému, robím chyby ďalej a asi ich aj budem ďalej robiť; žiaľ. Taká je pravda. Ale dokážem sa pozrieť aj na svoje silné stránky. Aj tie sú, aj keď ich nie je veľa. Jedna z tých silnejších stránok potom je, že viem, že aj iní ľudia sú veľmi podobní mne a bývajú aj slabí. Nemám im to vyčítať, pretože ani ja si so svojimi slabosťami neviem vždy poradiť. Patria k človeku. Nečakám princeznú, môže aj klamať, môže sa báť, môže byť zavše divná, slabá... ale chcem, aby mala to, čomu ľudia hovoria srdce.
    Aj ja mám mnoho tvárí, mnoho masiek. Nehanbím sa za to. Každý ich máme, nie každý si to priznáme. Ktorá tvár je, tá pravá? Uhádneš? Vieš to o sebe? Nie je to v tom, ako sa dokážeš pozrieť na svoju tvár a na tvár toho druhého? Či pozeráš iba očami, alebo dokážeš pozrieť aj srdcom? Nie je naša sila, v našej slabosti? V tom, že o nej vieme?
    publikované: 26.03.2008 12:54:01 | autor: Jan (e-mail, web, autorizovaný)
  29. Pozerám len na rýchlo na komenty
    Vidím, že pribudli celkom zaujímavé podnety... vrátim sa k nim večer :-)
    publikované: 26.03.2008 13:51:57 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, neautorizovaný)
  30. je taká básnička ... či pesnička ...
    ... bojím sa mať strach ... :))
    publikované: 26.03.2008 14:28:52 | autor: popismenku (e-mail, web, autorizovaný)
  31. hm, ako (príležitostný) zbabelec...
    čítam tento článok s pocitom zatratenca.. ako (občasný) hrdina bez bázne a hany si vravím "ale to rusalka tým zbabelcom nandala, dobre im tak!"...
    publikované: 26.03.2008 14:38:25 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. ja tiez vnimam zbabelost u muzov v zmysle
    ze moze ublizit, ked sa skryva za masku king-konga. ak si je vedomy svojej slabosti a nevie momentalne jej celit - budis, kazdy sme niekedy viac niekedy menej pripraveni celit aj zlozitejsim situaciam. horsie je, ked v tej zbabelosti ublizuje, kope od poznania vlastnej zbabelosti hlava-nehlava. vtedy to vnimam zle. zazila som nieco podobne. potrebovala som dost trpezlivosti to dat najavo a odovzdat svoje pocity a vnimanie tak, aby pochopil co vlastne sa deje, ako to vnima ta druha strana. taku spatnu vazbu nebol najprv schopny prijat, a ked prijal, nemohol vtedy este nic spravit. neviem ci aj spravil neskor. bola som rada, ze aspon to zbadal a pomenoval a zamyslel sa, ze by mal nieco spravit. to povazujem za uspech.
    publikované: 26.03.2008 14:54:49 | autor: kordelia (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. intoista
    iba nie,aj ano, asi tak
    publikované: 26.03.2008 17:13:03 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  34. :O)
    trochu sa obávam komentovať :O) bojovný článok,páči sa mi:O)
    bez predsudkov )
    publikované: 26.03.2008 17:34:22 | autor: lee34 (e-mail, web, autorizovaný)
  35. Je zbabelé...
    hovoriť o tom čo je zbabelé a pritom sám byť zbabelý... To je môj názor.
    publikované: 26.03.2008 18:01:18 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  36. zbabelosť sa pýta...
    smiem?
    zbabelosť odpovedá
    neviem...
    zbabelosť zaváha
    ilúziu osudu
    navonok vytvára

    slabí sme odtiaľ potiaľ
    a silní...odtiaľ.............................a tak
    publikované: 26.03.2008 19:51:42 | autor: em (e-mail, web, autorizovaný)
  37. Sygon?
    Prečo brať mužom „môžem?“, „je to tak správne?“, „nevadí?“, „vyhovuje?“. Prečo Ťa napadlo práve toto?
    publikované: 26.03.2008 20:26:34 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  38. Ján... srdce je dôležité...
    ale nemám rada klamstvo :-)
    Inak je Tvoj koment zaujímavý...
    publikované: 26.03.2008 20:30:11 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  39. Hogo,
    prečo mám pocit, že bol Tvoj dnešný koment akýsi mimoriadne vážny?
    publikované: 26.03.2008 20:33:55 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  40. Kordélia, myslím, že to je to podstatné
    uvedomenie... dobrý začiatok:-)
    publikované: 26.03.2008 20:36:21 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  41. Martha, môžeš to trocha dovysvetľovať? :-)
    publikované: 26.03.2008 20:37:34 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  42. Lee34
    v čom sa Ti videl tento článoček bojovný?
    Nie som priveľká bojovníčka... :-))
    publikované: 26.03.2008 20:38:39 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  43. em :-))
    to sú pekné vešíky...
    a tak :-))
    publikované: 26.03.2008 20:39:48 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  44. Rusalka...
    sorry, dnes som nestíhala. Nakukla som znovu až teraz. Myslela som to na mužov. Sú takí, ktorí vedia o tom urobiť prednášku a pritom sú sami zbabelí. Máloktorí by si také niečo priznal, ale nech radšej o tom nevyhlasujú... Skrátka zažila som... Ahojček.
    publikované: 26.03.2008 23:45:21 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  45. Tak si ma odhalila
    :-(
    publikované: 27.03.2008 00:20:11 | autor: Always (e-mail, web, autorizovaný)
  46. rusalke
    asi ..ze to bolo zapojene so spytavym pohladom a zbabelostou .
    publikované: 27.03.2008 00:26:15 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  47. Always :-)
    Prečo Ti neverím? :-)))
    publikované: 27.03.2008 08:15:15 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  48. Sygon :-))
    nuž, musím si zvykať... že si vždy samá otázka :-)
    publikované: 27.03.2008 08:15:48 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  49. pravda pravdúca
    priznávam, že to aj moja skúsenosť s mužmi...a veľmi bolestivá...:-(
    publikované: 01.04.2008 13:56:40 | autor: Dafyna (e-mail, web, neautorizovaný)
  50. Dafyna...
    takát skúsenosť nie je nikdy príjemná... :-(
    publikované: 01.04.2008 21:28:23 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  51. Rusalka,
    musím pokračovať tam, kde som prestal, aby som nebol zbabelý. :-)))
    Poviem Ti, ťažká téma, aby som vedel, kedy som bol zbabelý a kedy azda o zbabelosti nemožno hovoriť. Snažím sa ako píšeš pozerať pravde do očí, či sa mi však podarí ukázať svoju pravú tvár v každej situácii, tak to je na uváženie. Neviem, či to je už zbabelosť, alebo situácia nesie prvky tolerancie, či nestupňovania napätia... skutočne aspoň pre mňa ťažké rozhodovanie...
    publikované: 02.04.2008 20:29:52 | autor: maco (e-mail, web, autorizovaný)
  52. Maco,
    myslela som tú zbabelosť, ktorá pod pláštik siláckych rečí skrýva strach...
    Nie vždy môžme ukázať skutočne pravú tvár... asi naozaj niekedy musím uvolniť miesto tolerancii pred našou prirodzenou reakciou
    publikované: 02.04.2008 20:36:53 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014