zelená rusalka

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Čakanie

Celý život žijeme v očakávaní toho, čo príde.
Každý z nás čaká na niečo iné.
Niekto len tak. Napríklad na to, že bude zajtrajší deň lepší ako ten dnešný.
Každý z nás čaká inou mierou.
Niekto čakaniu podriaďuje celé dni, niekto si myšlienky na očakávané vkladá do minút snenia či premýšľania o budúcom.
 
Dievčatá čakajú na prvé bozky. Chlapci na prvé dievčatá. Ženy čakajú na dieťaťa, ktoré nosia pod srdcom – a byť v očakávaní je asi to najkrajšie čakanie.
 
Niekto čaká kým dospeje, niekto na  smrť.
Niekto na zimný výpredaj. A niekto ďalší na výplatu.
 
Mnohí kvôli čakaniu prestávajú skutočne žiť. Miesto žitia a užívania si okamihu, len letargicky prežívajú. Tak zo dňa na deň. Pasívne a bez radosti. Čakajúc na naplnenie svojich snov, túžob a želaní. Púšťajú riadenie svojho života z rúk, prenechávajúc ho fiktívnej sile osudu, Boha, či božstva.
A to ich čakanie pomaly vytláčala krásne Carpe diem.
 
A pre neustále čakanie sú čakatelia neustále nespokojní. Miesto skutočného života čakajú na osud. Čakajú na zázrak, ktorý zmení už zajtra život na nepoznanie. Len tak. Akoby švihnutím čarovného prútika. Je to čakanie na princov na bielom koni, na výhry v lotérii, na romantický život hrdinov kníh a filmov, ktoré sa tak dobre čítajú a pozerajú. Hrdinov pokleslých príbehov o nereálnom živote. 
To neustále čakanie na šťastenu nás robí nešťastnými. Čakáme na jej znamenia a zabúdame, že šťastím nie sú masky šťastlivca, ktorými niekedy samy seba odmeňujeme za trpezlivosť v čakaní. Šťastie je v tom, čo skutočne prežívame. Šťastie si nosíme v svojej mysli. Bez čakania.
 
Dnes v noci som čakala i ja. Na to, že sa konečne prebudím do bieleho rána. Na sneh, ktorý radosť neprináša, ale z ktorého sa viem napriek tomu tak veľmi tešiť.

slová... | stály odkaz

Komentáre

  1. prepáč mi tú trúfalosť..ale..k teme..)))
    http://missellie.blog.pravda.sk/detail.html?a=580112a2a74633219a565b6e1354a1b4

    a môžeš príst niekedy čakať aj ku mne..))spríjemnime si ho..navzajom..)))
    publikované: 19.11.2007 07:15:13 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  2. :-) Ellie
    Prečítala som si Čakáreň... A tam by sa mi čakalo skutčne dobre. Kedysi som do Pienin chodila zbierať bylinky :-)) Úžasné miesto pre sny... a pre dušu vôbec :-)
    publikované: 19.11.2007 07:18:53 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  3. ..))))..si môj človek Rusalka..)))
    na bylinky chodievame aj my..aj ked..už pomenej..všetkeho vela sa preje..)))

    ale..to miesto čarovne ostava..))
    publikované: 19.11.2007 07:25:45 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  4. Rusalka
    ...opäť si neskutočne trefná! Nie nechcel som napísať trafená, to trefná je správne.
    Nútiš nás zamýšľať sa...
    Sivá(či)k
    :-)
    Prajem pekný deň.
    publikované: 19.11.2007 07:27:44 | autor: plpko (e-mail, web, autorizovaný)
  5. Myslím, že si to nazvala výstižne Ellie
    čarovné miesto :-)
    publikované: 19.11.2007 07:27:44 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  6. Sivá(či)k alias Plpko :-))
    Žiadne nútenie. Očakávam dobrovolnosť :-)
    A pekný deň aj Tebe
    publikované: 19.11.2007 07:30:05 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  7. Rusalke
    Nevykrúcaj sa, postav sa k tomu zodpovedne, nútiš a hotovo!!! :-)))
    A my sa zamýšľame. No dobre, aj ja trochu ustúpim, zamýšľame sa dobrovoľne. :-))))
    publikované: 19.11.2007 07:36:24 | autor: plpko (e-mail, web, autorizovaný)
  8. plpko
    no dobre, vykrúcať sa nebudem... som sa... zo soboty na nedeľu na discotéke :-))
    publikované: 19.11.2007 07:37:26 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  9. :)
    prajem dobre rano a vydareny tyzden :)
    publikované: 19.11.2007 07:37:53 | autor: yossarian (e-mail, web, autorizovaný)
  10. :-)
    Aj Tebe taký kreatívne inšpiratívny.
    Lebo čakám, kedy zas niečo napíšeš :-)
    publikované: 19.11.2007 07:39:21 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  11. rusalka, sa mi vidí, že...
    (ne)máš pravdu...
    áno,
    .. očakávanie toho, čo príde, môže byť spojené s pasívnym odovzdaním sa do rúk osudu či Boha,
    no na druhej strane
    ..môže byť a často je podložené aktívnym, cieľavedomým úsilím a spája sa s radosťou.
    áno,
    .. mnohým nám zahľadenosť do budúcnosti bráni prežívať prítomnosť a užívať si dnešný deň,
    no na druhej strane
    .. mnohí poznajú umenie Carpe diem a vedia ho spojiť s radostným očakávaním budúcnosti.
    a napokon:
    často mi ako rovnako veľký (ak nie väčší) problém, než prežiť život v očakávaní budúcnosti, pripadá prežívať ho v zajatí minulosti...
    publikované: 19.11.2007 07:51:31 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. hfw
    hm, ja som v tom texte myslela skôr na tú pasivitu. Takže musím súhlasiť i ja s Tebou, že očakávanie podložené aktívnym úsilým sa spája s adosťou.
    Neviem si však veľmi dobre predstaviť, ako spojiť umenie Carpe diem s radostným očakávaním budúcnosti (teda čosi ma napadlo, ale také trocha uletené :-)) )
    A myslím, že v zajat minulosti až tak veľa ľudí nežije. Ty máš pocit, že áno?
    publikované: 19.11.2007 07:56:35 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  13. ja teraz cakam
    na vianoce, ale momenty a dni pred nimi si uzivam :)
    publikované: 19.11.2007 07:58:46 | autor: TPnetopier (e-mail, web, autorizovaný)
  14. Jeeeej Vianoce Netopierik,
    na tie sa teda teším aj ja...
    Ale užívam si tiež... a poriadne :-)
    publikované: 19.11.2007 08:01:19 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  15. rusalka, myslím si, že áno...
    žiť v zajatí minulosti nemusí nutne znamenať, že človek je v nej ponorený úplne a bezo zvyšku...
    čierna ruka minulosti, siahajúca človeku na pokoj, radosť a šťastie, má často veľmi subtílne podoby...
    kazí nám radosť cez úzkosť, nepokoj, bolesti a smútky, ktorých príčinu si už ani nepamätáme, no o to horšie sa nám s nimi bojuje a vyrovnáva.
    o zajatí minulosťou sú aj traumy a depresie... a traumy a depresie dokážu človeku brať radosť zo života veľmi kvalitne...
    publikované: 19.11.2007 08:06:01 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. Hm, Hfw
    asi máš pravdu, poznám dosť ľudí, ktorí depresiami trpia.
    A možno sú to také spojité nádoby. Uľpenie na minulosti a súčasné očakávanie, že sa v budúcnosti niečo zmení, alebo vráti.
    A prežívanie dneška ostáva potom kdesi bokom.
    publikované: 19.11.2007 08:09:34 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  17. rusalka...
    očakávanie, že sa v budúcnosti niečo zmení, je ešte celkom fajn v porovnaní so strachom z budúcnosti a z beznádejou.
    a strach z budúcnosti i beznádej sú obvykle tiež pokrvnými príbuznými minulosti...
    publikované: 19.11.2007 08:14:25 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. Hfw
    k strachu sa ešte vrátim aj vo svojom blogu. Viem, o čom hovoríš.
    Toto mala byť skôr taká výzva na aktívnejšie prežívanie a vychutnávanie dňa. Za aktívnu radosť :-)
    Myslím, že schopnosť vychutnávať a užívať si každodenné drobné ale i väčšie radosti sú pomocníkom aj pri liečbe depresií a strachu.
    publikované: 19.11.2007 08:18:34 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  19. rusalka...
    viem, že Tvoj článok je výzva za aktívnu radosť a súhlasím, že schopnosť užívať si tu a teraz je zdrojom energie s liečivou silou, no jednako mi nedalo nezabŕdnuť ;).
    ospravedlňujem sa a už som ticho :).
    publikované: 19.11.2007 08:27:56 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. hfw
    niekedy vie aj také zabŕdanie zmobilizovať :-)
    publikované: 19.11.2007 08:29:10 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  21. hfw
    vie tak pekne pisať...
    publikované: 19.11.2007 09:04:08 | autor: kvietok (e-mail, web, autorizovaný)
  22. Kvietok máš pravdu,
    to vie :-)
    niekedy jedokonca aj celkom presvedčivý :-))
    publikované: 19.11.2007 09:05:58 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  23. rusalka..
    no vies, ked citam jeho komentáre, tak sa niekedy cudujem, ze ako pekne vie pisat.. a taky presvedcivy, dokonca zabavny, no nebudem ho tu vychvalovat, lebo bude namysleny...:)))
    ale talent sa ceni..
    publikované: 19.11.2007 09:08:39 | autor: kvietok (e-mail, web, autorizovaný)
  24. kvietok, len vychvaľuj, vychvaľuj...
    ja už namyslený som ;).
    publikované: 19.11.2007 09:14:13 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. rusalka, sa hnevám na Teba...
    že NIEKEDY a CELKOM presvedčivý... pf, že sa nehanbíš za také nactiutŕhanie! :/
    publikované: 19.11.2007 09:16:15 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. :-))) hfw
    vidíš ako vie správne podpichnutie vzpružiť :-))))
    a nehanbím sa :-)
    publikované: 19.11.2007 09:17:48 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  27. ... ale by si sa mala! :/
    publikované: 19.11.2007 09:19:26 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. :-))) nuž, veď niekedy sa trochu aj...
    publikované: 19.11.2007 09:21:23 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  29. :)
    :)))))))))
    publikované: 19.11.2007 09:21:26 | autor: kvietok (e-mail, web, autorizovaný)
  30. ... ešte že tak! :)
    publikované: 19.11.2007 09:23:01 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. tak ja
    necakam kym dospejem, desim sa toho od svojich 40tich:)))....a necakam ze dostanem rozum, potom budem oficialny a to ma desi tiez...takze cakam ze zomriem ako dieta a cakam ze to tak skoro este nebude...pekny den
    publikované: 19.11.2007 10:35:32 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  32. :-) Jeeej believer
    a deti vedia byť v očakávaní také nedočkavé :-)))
    Pekný deň aj Tebe
    publikované: 19.11.2007 10:40:31 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  33. Čakám, čakáš, čakáme...
    Snívalo sa mi raz toto: Bol slnečný deň a prechádzal som sa po lese. Bol som už trochu unavený, takže som sa potešil, keď som v útulnom zákutí zbadal rozkošný altánok. Zatúžil som odpočinúť si v ňom. Vyzeral byť prázdny a už som chcel vstúpiť, ale vtom som sa zháčil. Čo ak niekomu patrí? Predsa len, takto ďaleko v lese... A keď ma nájde dnu, nahnevá sa a vynadá mi alebo ešte niečo horšie... Alebo mu možno bude trápne vyhadzovať ma a vznikne nepríjemné napätie...
    Ponevieral som sa po okolí a čakal som, kým mi nejaká náhoda neobjasní, kde sa tam stavba vzala a či môžem do nej vojsť. Neblahé skúsenosti z minulosti mi kázali nerobiť nič, čo by som neskôr mohol ľutovať. Beztak som už mal výčitky svedomia, že som tak blízko. Veď ak ma pristihnú, môžu to považovať za obťažovanie.
    Čakal som, posedávajúc na špicatých kameňoch, až kým sa nezačalo zmrákať a nenadišiel čas vrátiť sa, odkiaľ som prišiel. Naposledy som sa ľútostivo pozrel na pekný altánok a už-už som vykročil na spiatočnú cestu, keď vtom vnútri niečo zašuchotalo. Preľakol som sa, lebo zvnútra na mňa hľadela tvár starého muža. Nebol nahnevaný; tváril sa skôr neutrálne. "Do-do-dobrý večer", pozdravil som sa uhladene. Priateľky mi kývol a ja som posmelený pokračoval v konverzácii: "Vám to tu patrí, deduško?" "Vraj deduško", uchechtol sa neznámy, "pozri sa na seba". Jeho poznámke som nerozumel, ale viac ma trápilo čosi iné: "Kde...a-a-ko...?" Skúmavo sa na mňa zahľadel a uvoľnene riekol: "Prechádzal som sa po lese a zapáčilo sa mi tu, nuž som vošiel a strávil som tu príjemné popoludnie". Ten chlap to povedal s takou samozrejmosťou, že som ho okamžite znenávidel. Tak ja tu slušne čakám a nejaký holofojtoš si príde a jednoducho si užíva! Tušil som, že sa ta už nikdy nevrátim a trápilo ma to ešte viac, ako ma predtým trápili pochybnosti. A nenávidel som. Ale už bolo fakt neskoro a ja som musel ísť.
    Ešteže to bol iba sen.
    publikované: 19.11.2007 10:54:34 | autor: impish (e-mail, web, neautorizovaný)
  34. rusalka
    A vies aky som ja nedockavec nedockavy?...sa opytaj kto ma pozna...ledva sa dockam nadychu a uz vydychujem aby som vdychol dalsi...napr. :)))
    publikované: 19.11.2007 10:59:04 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  35. impish
    Tvoj komentár je viac ako trefný. Ďakujem, nádherne formulovaná múdrosť :-)
    publikované: 19.11.2007 11:04:57 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  36. :-) believer pozor,
    aby si niekedy nezabudol :-)
    publikované: 19.11.2007 11:05:33 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  37. pekné
    zamyslenie, sme jednoducho večnými čakateľmi...:)

    Šťastie je vnútri, nie mimo.,
    a tak nezáleží na tom, čo máme,
    ale akí sme.

    (Henry van Dyke)
    publikované: 19.11.2007 11:45:46 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  38. Viki
    Pridala si krásny citát :-)
    publikované: 19.11.2007 11:49:56 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  39. rusalka, viki...
    už sme tu (pod článkom "Čo je štastie?") spor o to, či je šťastie vnútri alebo mimo...
    dovolím si naďalej myslieť, že je NIELEN vnútri, ale aj mimo.
    akéže šťastie by mohol prežívať človek sám o sebe? bez vzťahu k blízkym ľuďom?? a bez ohľadu na ich city a (ne)šťastiu???
    publikované: 19.11.2007 12:11:50 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  40. ... viedli spor o to...
    publikované: 19.11.2007 12:12:29 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  41. ešte pridám...
    ak môžem, lebo sme zaslepení a nedočkaví...ale:

    Ľudia kvôli živobytiu zabúdajú žiť.
    (M. Fullerová)

    Život sa má žiť a zvedavosť si treba udržať.
    Človek sa nikdy, čokoľvek príde, nemá obrátiť životu chrbtom.
    (E. Rooseveltová)
    publikované: 19.11.2007 12:16:07 | autor: vikina (e-mail, web, autorizovaný)
  42. rusalka
    neboj, mam dychaci notesik :)))
    publikované: 19.11.2007 12:19:04 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  43. hfw,
    vytrhávaš veci z kontextu bez toho, aby si ich zase vložil späť, jemen ti! patrí sa to azda? napísal si to tak, akoby šťastie "zo seba samého" bolo samoúčelné. ide snáď niekomu rozumnému o to, aby prežíval šťastie izolovane, alebo aby si vybudoval dobrý pocit vo svojom vnútri, vďaka ktorému zmocnie a stane sa príjemnejším spoločníkom pre tých druhých?
    a nedovoľuj si voči sebe, jasné? čo myslíš, ktorý hfw ti to bude večne trpieť? potrebuješ vari na myslenie nejaké dovolenie?
    publikované: 19.11.2007 12:49:26 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  44. labrys, som tušil, že Ťa svojou trúfalou poznámkou...
    o šťastí ako džina z fľaše vyvolám... už len balfasz jancsi tu chýba do počtu ;)
    publikované: 19.11.2007 12:58:23 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  45. Viki
    vďaka za ďalšie citáty o živote... a o žití :-)
    publikované: 19.11.2007 13:17:41 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  46. hfw tak sa tej myšlienke vlastného šťastia brániš
    ako by si sa bál , že tu z Teba niekto urobí šťastného človeka :-))

    publikované: 19.11.2007 13:19:32 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  47. rusalka, veď pováž...
    čo už by mne, hľadačovi šťastia, zo života zostalo, keby som ho našiel, hm??? ;)
    publikované: 19.11.2007 13:20:35 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  48. to vieš, hogo,
    keď mi ide o labrys, aj tú míľu prepochodujem.
    publikované: 19.11.2007 13:23:05 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  49. Hfw, by si si našiel možno lepšiu
    kratochvíľu :-)))
    Možno by ostalo viac času na príjemnejšie veci ako na hľadanie :-)
    publikované: 19.11.2007 13:23:27 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  50. rusalka, keď mňa viac baví hľadať...
    než nachádzať :). keď nájdeš, môžeš aj stratiť.. kým hľadáš, radosť z hľadania Ti nikto nevezme.
    publikované: 19.11.2007 13:27:21 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  51. šak viem, labrys, šťastný človek...
    s ľahkým srdcom aj na koniec sveta prepochoduje...
    publikované: 19.11.2007 13:29:11 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  52. hfw, tak to Ti neverím
    hľadáš, hľadáš... a keď nájdeš, ani nevychutnáš? :-(
    A prečo sa hneď báť straty? To akoby si ju sám privolával...
    publikované: 19.11.2007 13:29:23 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  53. juj, hfw, ad 13:20
    keby si sa radšej spýtal, čo by ti zostalo zo smrti...
    publikované: 19.11.2007 13:30:43 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  54. rusalka, ak by som našiel šťastie...
    opustil by som ho a hľadal niečo iné... no sa mi vidí, že táto alternatíva nehrozí.
    publikované: 19.11.2007 13:31:30 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  55. Prečo by si ho opustil Hfw??????
    To mi vysvetli, prosím...
    publikované: 19.11.2007 13:32:59 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  56. labrys, možno je smrť to, čo hľadám...
    večné spočinutie... je vari niečo trvácnejšie a nepominuteľnejšie? nie je v ňom naplnenie života?? nie je tým hľadaným šťastím???
    publikované: 19.11.2007 13:33:38 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  57. rusalka, že prečo?
    pre radosť z hľadania predsa.
    publikované: 19.11.2007 13:34:17 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  58. Si blázon Hfw :-))))
    A prečo smrť? Smrť tela je len prechodom kdesi inde... alebo je pre Teba smrť skutočnou definitívou?
    publikované: 19.11.2007 13:35:45 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  59. rusalka, už mi tu do kdečoho nadali...
    no do bláznov ešte nie.. čím som si vyslúžil? :)
    áno, smrť je pre mňa skutočnou definitívou.
    publikované: 19.11.2007 13:38:19 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  60. hfw,
    čítal som nedávno na jednom blogu, ako niekto navrhoval potešenie z nachádzania miesto potešenia z hľadania a ja s ním celkom súhlasím. ale trochu by som rozlišoval:
    - keď nájdeš želiezko, môžeš mať síce z neho obrovskú radosť, ale aj rovnako intenzívny smútok, ak ti ho zlí ujovia vezmú
    - keď nájdeš pochopenie niečoho, je to nezničiteľné + nestratiteľné a zlíci odídu s predĺženými rypákmi
    publikované: 19.11.2007 13:39:46 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  61. Prečo Hfw??? Nuž preto opúšťanie,
    pre hľadanie ďalšieho...
    Myslíš, že šťastie nemôže rásť v intenzite. A prínašať stále väčšiu radosť? Väčšiu, než je tá stále opakovaná a stále opúšťaná...
    publikované: 19.11.2007 13:40:32 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  62. labrys, nezničiteľné + nestratiteľné mi pripomína...
    absolútno, a asi Ťa neprekvapím, keď poviem, že na absolútno neverím, alebo presnejšie: človeku nie je dané poznať nič, čo sa blíži k absolútnu.
    publikované: 19.11.2007 13:42:25 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  63. hfw,
    ak považuješ stav nepochopenia za skutočnú definitívu, nikto ti v tom brániť nemôže :-)
    publikované: 19.11.2007 13:43:38 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  64. rusalka, niet na tomto svete ničoho, čo len rastie...
    bez toho, aby to občas nekleslo alebo aby sa nakoniec úplne nezrútilo...
    publikované: 19.11.2007 13:43:43 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  65. labrys, nikto mi v tom brániť nemôže...
    to máš jó sakra pravdu, len Ty sa neviem prečo o to pokúšaš :).
    trochu mi tým pripomínaš prepytujem apoštola šťastia...
    publikované: 19.11.2007 13:45:36 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  66. hfw
    opäť náš začarovaný kruh... si taký skeptik. Prečo by sa všetko muselo zrútiť? Nikdy si nestretol nikoho, koho "šťastie" by sa nezrútilo?
    Hm, čo s Tebou? Budem musieť porozmýšľať po vhodnej terapii :-)
    publikované: 19.11.2007 13:47:49 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  67. hfw,
    chytil si sa tej menej podstatnej veci v mojom komente. ak takto postupuješ častejšie, nedivím sa, že stále iba hľadáš :-) očúraj ma, veríš ty v nezničiteľnosť hmoty? ak náhodou áno, neznamená to, že si blízko absolútna?
    publikované: 19.11.2007 13:48:01 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  68. nie, rusalka, takého som nestretol...
    len som o niektorých počul.. a dokonca aj tí zakolísali alebo na kríži (pre iných) trpeli...
    publikované: 19.11.2007 13:49:19 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  69. Vidíš a ja som stretla...
    asi to bude tým :-)))))
    Našimi odlišnými skúsenosťami...
    A prečo by aj zakolísanie nemohlo byť súčasťou života, bez toho, aby sme to brali ako prehru, či pád? Cesta nie je nikdy priamočiara. Bola by to nuda...
    publikované: 19.11.2007 13:51:11 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  70. labrys, povedzme že v nezničiteľnosť hmoty verím...
    no to neznamená, že budem veriť povedzme v nezničiteľnosť slovenskej koruny...
    ako vieme/veríme/predpokladáme, hmota je večná a nezničiteľná, no jej podstatnou vlastnosťou je, že sa neustále premieňa.
    a tak je to aj dľa mňa so šťastím... šťastie je len jeden z mnohých pocitov... pocity sú atribútmi živej hmoty a kým je živá hmota živá, sú nezničiteľné... no šťastie ako jeden z pocitov zničiteľné je - premenou napríklad na ľahostajnosť alebo nešťastie.
    publikované: 19.11.2007 13:53:17 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  71. rusalka, veď netvrdím...
    že zakolísania nemôžu byť súčasťou života.. práveže môžu a musia, a to nielen preto, že by inak bol život nuda.
    lenže to, čomu neverím, že je možné prežívať pocit večného, nemenného, nekolíšuceho, nezničiteľného šťastia.
    publikované: 19.11.2007 13:55:25 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  72. Hfw
    nevravela som o nemennosti, nekolísavosti... a termín nezničiteľnosti sa mi nepáči.
    A čo je to večnosť?
    Neabsolutizovala by som týmto spôsobom to, čo som povedala.
    Každopádne si myslím, že je človek dostatočne silný nato, aby dokázal niečo, čo je mu príjemné vedome prehlbovať. Aj napriek prekážkam, zakolísaniam, občasným omylom a nutným návratom zo slepých uličiek.
    publikované: 19.11.2007 13:59:35 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  73. hogo
    si úplne vedľa, keď si myslíš, že ti chcem v niečom brániť. len mi nie je jedno, či sa ľudia okolo mňa krenkujú pre vtákoviny, alebo nie. proste by som radšej žil v spoločnosti, kde netreba dokola počúvať pesimistické výlevy ľudí pohodlných naučiť sa aj niečo nové. lebo aké sú prejavy, takí sú aj ľudia. a pesimistom si aj ty, lebo zdravý skeptik je tiež iba maskovaný pesimista, ktorý si vegetuje v ilúzii, aký má "rozumný" pohľad na svet. keď človek nemá určitý aparát na to, aby pesimistom nebol, tak nemôže byť optimistom. vieš predsa, že pesimizmus znamená nedostatočnú informovanosť, nie? :-)
    publikované: 19.11.2007 13:59:50 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  74. hf,
    vnukol si mi skvelú otázku: čo je to živá hmota? vedel by si definovať? aké sú základné vlastnosti živej hmoty?
    publikované: 19.11.2007 14:01:43 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  75. labrys, blížime sa nebezpečne k diagnostikovaniu...
    a tak navrhujem, aby sme v najlepšom našu (ne)milú polemiku ukončili alebo vari skôr prerušili... berieš?
    publikované: 19.11.2007 14:03:56 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  76. hogo,
    čo má slovenská koruna spoločné s pochopením? teda okrem hmoty...
    publikované: 19.11.2007 14:04:37 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  77. hogofogo,
    diagnostikovanie je to, čoho sa bojíš? ja viem, nie je príjemné, keď ti povedia, že žiješ v ilúziách... ;-)
    publikované: 19.11.2007 14:06:25 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  78. rusalka, jasné, človek môže prehlbovať čokoľvek...
    aj pocit šťastia, no nie donekonečna.. všetko má svoje medze a zvraty.. aj tisícročia prehlbovanú jamu, pocit šťastia či jeho ilúziu môže čosi odrazu čiastočne alebo úplne zasypať, pohřbít.
    nielen človek, aj akékoľvek vyhĺbeniny sú smrteľné...
    publikované: 19.11.2007 14:07:13 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  79. labrys, nebojím sa diagnostikovania...
    len ho nemám rád.. je v ňom čosi definitívne, a všetko definitívne - okrem smrti - je mi podozrivé a nemám to z princípu rád.
    a diagnostikovanie je jedna z vecí, ktoré spoľahlivo zabíjajú polemiku.
    keď príde k diagnostikovaniu oponenta, je čas skončiť...
    publikované: 19.11.2007 14:09:35 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  80. OK Hfw :-))
    Vidím, že máš rád katastrofické scenáre :-)
    Ale nevadí.
    Časom možno preváži misku váh optimizmus :-) Optimisticky v to dúfam :-)
    publikované: 19.11.2007 14:10:00 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  81. prepána, hogo,
    spamätaj sa! pracoval si už niekedy na svojom šťastí tisícročia? keď to budeš môcť povedať, potom si pokecáme o nemožnostiach, ok? :-)
    publikované: 19.11.2007 14:11:53 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  82. rusalka, ako by si mohla ako optimiska nedúfať, no nie? ;)
    a radšej mám katastrofické scenáre ako katastrofálne skreslenú realitu... :)
    publikované: 19.11.2007 14:12:04 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  83. labrys, vari nerozumieš...
    hyperbolám, u nás zvaným zveličovanie??? :)
    publikované: 19.11.2007 14:12:59 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  84. Budem musieť zvoliť nabudúce tému
    priechodnejšiu v diskusii :-)
    Asi začnem smrťou :-)
    publikované: 19.11.2007 14:14:17 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  85. rusalka, to je dobrá téma :)
    sem s ňou!
    publikované: 19.11.2007 14:16:09 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  86. Nuž dobre Hogo
    najbližšie bude o smrti...
    publikované: 19.11.2007 14:17:46 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  87. rusalka, dík :)
    pred smrťou mám omnoho väčší rešpekt než pred (pominuteľným) šťastím, Ti rovno teraz a tu vravím...
    publikované: 19.11.2007 14:19:07 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  88. hogo,
    neviem, či si už nejako zareagoval na môj nehodnotiaci komentár s otázkou na podstatu živej hmoty :-)))
    publikované: 19.11.2007 14:23:29 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  89. labrys, nezareagoval...
    možno si prehliadol, že som navrhol ukončenie či prerušenie našej dnešnej polemiky... čo keby sme si do jej pokračovania niekedy niekde preniesli aj definíciu živej hmoty a s ňou súvisiace issues???
    publikované: 19.11.2007 14:25:23 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  90. hogo
    áno, vedel som, že diagnostikovanie nemáš rád. presne preto, lebo sa bojíš odhalenia svojich ilúzií. možno aj pred druhými, ale predovšetkým pred sebou samým :-)) neboj, ja viem, aké je pohodlné donekonečna hovoriť o čomkoľvek bez toho, aby človek čokoľvek z diskutovaného vyskúšal. deje sa to v celej spoločnosti. ale nateraz ozaj dosť o tom.
    publikované: 19.11.2007 14:25:23 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  91. ... tamtiež môžeme riešiť aj to, čoho sa hogo (ne)bojí, ok? :)
    publikované: 19.11.2007 14:26:53 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  92. rusalke i Tebe ďakujem za polemické mučidlá :)
    a prajem príjemný deň :)
    publikované: 19.11.2007 14:28:42 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  93. hogo,
    ok, ukončime polemiku s hodnotením, ale prečo by sme nemohli pokračovať v inej? nebodaj si myslíš, že som sa nechal uniesť nejakými citmi a nie som schopný rozumne hovoriť? :-))) nie, hogo, ja som vôbec nesmeroval k hádke. ale ak ozaj dnes nechceš, môžeme život a smrť prebrať inokedy. aby si nemal pred smrťou taký rešpekt :-)
    publikované: 19.11.2007 14:28:48 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  94. labrys, neboj, nejde o nechuť ani strach z hádky...
    len by som už na dôkladnú polemiku o ďalších témach nemal toľko času, koľko by si asi vyžiadala, takže prepáč, fakt radšej inokedy...
    publikované: 19.11.2007 14:31:00 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  95. hogo,
    keď tu nefunguje nikto pod nickom irrisor, ešte to neznamená, že posmieváčikom nemôže byť niekto iný :-) o tom sú totiž celé tie moje "hodnotenia". ja sa posmievam ilúziám a ľudia si ich bránia. taká hra :-)
    publikované: 19.11.2007 14:33:58 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  96. jasné, hfw,
    tak nabudúce. s radosťou. vnútornou :-)
    publikované: 19.11.2007 14:35:50 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  97. labrys, aj v tomto sa líšime...
    ilúziám ľudí sa nevysmievam, a ak áno, tak sa za to dodatočne hanbím.. ilúzie sú niekedy to posledné, čo ľuďom zostáva...
    a na rodiel od Teba im výmenou za stratené ilúzie nemám čo ponúknuť.
    publikované: 19.11.2007 14:52:54 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  98. veď to, hogo :-)
    ja mám čo ponúknuť. ich samých. a to nie je ani náhodou málo, ale presne naopak. a moc dúfam, že si vo mne nechcel vzbudiť výčitky svedomia za to posmievanie :-) lebo vieš, svedomie je jedna vec (užitočná a pre rozumného/sebauvedomelého/súcitného človeka priam nevyhnutná) a samovýčitky či hanba vec druhá, ktorá je akurát tak opakom čistého štítu.
    kalypsňa mi kedysi povedala: "ja nekritizujem bytosť, ale iba jej osobnosť. to je ako nič, lebo osobnosť je vždy hrozne nedokonalá. ak sa niekto urazí, znamená to, že jeho osobnosť je silnejšia ako on sám, lebo uraziť možno iba osobnosť, nie však bytosť. tvrdé slová vtedy narazia na tvrdú stavbu osobnosti. zazvoní kov na kameni a lietajú úlomky. to je bolesť. to, čo zostane, keď sa pancier rozbije, je podstatné." vzal som si jej slová k srdcu. aj keď nie hneď :-) ona rozbila veľa z môjho betónu. aby si to nechápal zle: osobnosť je tiež užitočná, to len určitá aktivita mysle z nej robí nepriepustný pancier. je to vtedy, keď si človek na osobnosti zakladá, keď sa s ňou stotožňuje. ale v niečom máš pravdu: pre tých 97 či 98 % je zatiaľ extrémne ťažké vytvoriť si aj inú základňu, na ktorej môžu budovať, ako ilúzie. lenže čosi mi vraví, že ty do tej skupiny nepatríš. amen.
    publikované: 19.11.2007 15:39:58 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  99. kedysi dávno som sa nad čakaním
    zamýšľala presne ako ty :) dnes už nemám čas ani na to premýšľanie o čakaní...dnes čakám na to, kedy budem mať čas na veci, ktoré robím radšej ako tie, ktoré musím robiť dnes :( čakám na zajtrajšok a presviedčam samú seba, že dnešok stál za to, že nebol premrhaným časom a v kútiku duše dúfam a ubezpečujem sa o tom, že som šťastná práve tu a teraz....dnes, nie zajtra

    len to asi nebude pravda
    publikované: 19.11.2007 16:04:06 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  100. Dionea
    prečo by nemalo byť pravdou to, že si šťastná?
    Je Ťa vnímam vždy veľmi pozitívne.
    Byť šťastný neznamená byť predsa stále spokojný.
    Hm, a s tým časom to máme asi všetci podobne. Že by sme ho chceli mať viac na veci, ktoré máme radi. Ja to cítim pdobne.
    publikované: 19.11.2007 16:21:18 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  101. prežívam šťastie vo vzťahu k blízkym ľuďom
    a keď tvrdia, že sú nešťastní, napĺňa ma to smútkom...nešťastím? iné, ako zdieľané šťastie vlastne asi ani nepoznám...a mám pocit, že sú všetci okolo mňa skôr nešťastní ako šťastní...tak preto :/
    publikované: 19.11.2007 16:36:17 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  102. diuška, sa mi vidí, že...
    Ti veľmi-veľmi-veľmi dobre rozumiem :).
    publikované: 19.11.2007 16:40:53 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  103. Dia (hfw Ťa volá tak pekne Diuška)
    vieš, prečo sú tí okolo Teba nešťastní?
    Hm, tiež by ma trápilo, keby som videla, že sú nešťastné moje deti, či moji blízki...
    publikované: 19.11.2007 16:44:07 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  104. naozaj hogo? :)
    publikované: 19.11.2007 16:45:03 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  105. rusalka, veď aj Ty môžeš tak pekne že Diuška...
    si myslíš, že sa za to na Teba Diuška nazlostí??? :)
    publikované: 19.11.2007 16:45:48 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  106. ... vari mi neveríš?!? :(
    publikované: 19.11.2007 16:46:35 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  107. joj rusalka,
    to je rôzne, najčastejšie im chýba láska, alebo prežili nejaké sklamanie, nedorozumenie, v najhoršom prípade sú to nejasné, neznáme príčiny nešťastia, životný pocit, nedefinovateľný, neliečiteľný....nezničiteľný
    publikované: 19.11.2007 16:48:21 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  108. Toto nedokážem HOGO
    používať zdrobnelinky...
    Aj keď je to miestami také šarmantné, ako keď tak oslovuješ Diu :-))
    publikované: 19.11.2007 16:48:41 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  109. pamätám sa na to prvé "diuška, teiduško, hogúšik"
    tuším sme len tak s tými nicky žartovali, bolo to u hogúšika a odvtedy to používam :) a páči sa mi to, ani by som neverila, že sa k zdrobneninám nickov niekedy dostaneme rusalôčka ;P ja len, viem, že to občas pôsobí prisladlo a detsky, no vyjadruje to aj to moje malinké šťastíčko z toho, že vás tu vidím...to je to zdieľané :)
    publikované: 19.11.2007 16:52:08 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  110. rusalka, zaujímavé...
    od Teba by som čakal všeličo, no to, že nedokážeš používať zdrobneliny, to teda nie... Ťa to tuším musím naučiť!
    čo keby sme začali tým, že miesto HOGO budem hogi, hoginko, hogíček, hogulienko... hm???
    by sa mi to celkom pozdávalo :).
    publikované: 19.11.2007 16:52:38 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  111. hogo, verím :)
    vari je aj niekto v tvojom blízkom okolí nešťastný?
    publikované: 19.11.2007 16:53:33 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  112. Hmmm tak to je ťažké Dia
    to nepoznám... vždy som mala pocit, že medzi svojimi blízkymi prežívam ja tie najnešťastnejšie okamihy.
    publikované: 19.11.2007 16:54:04 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  113. Rusalke
    Rusalka, klamárka!!!!

    A kto spravil zo Siváka Sivá(či)ka? Hááááá
    publikované: 19.11.2007 16:54:50 | autor: plpko (e-mail, web, autorizovaný)
  114. ... že to znie prisladlo a detsky?
    dôležito je, ako to človek myslí a cíti.. a okrem toho, aspoň to (u mňa) vyvažuje rôzne jedovatosté slová ;)
    publikované: 19.11.2007 16:55:31 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  115. Plpko
    Ty si výnimka potvrdzujúca pravidlo :-)
    A v jadre Ti tam ten Sivák ostal :-)
    Ale budem sa teda učiť
    publikované: 19.11.2007 16:55:52 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  116. a vari si rusalka vtedy šťastná?
    publikované: 19.11.2007 16:56:11 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  117. Dia, Hogo budem si teda
    zdrobnelinky precvičovať a keď to pôjde samé od seba, tak možno nejakú použijem :-)
    publikované: 19.11.2007 16:56:54 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  118. diuška, to hádam nie...
    no jednako tomu rozumiem.. asi je to spomienka na vlastnú skúsenosť...
    publikované: 19.11.2007 16:57:03 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  119. Rusalke
    Som presvedčený, že Ty sa také niečo učiť nemusíš! Dávno to vieš, len si možno trošíčku kedysi zatrpkla. Mýlim sa?
    publikované: 19.11.2007 16:57:37 | autor: plpko (e-mail, web, autorizovaný)
  120. Dia, už dávno nepociťujem
    pocit nešťastia...
    Asi mám šťastie, že sú ľudia vôkol mňa spokojní a relaívne šťastní :-)
    publikované: 19.11.2007 16:58:54 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  121. rusalka, hoginko :))
    rusalka oki ;) zase "dia" mi celkom sedí ;) horšie je už, keď niekto komolí to dionea heh :P znie to príliš oficiálne a neosobne, ale veď aj to je môj nick :)

    hogino :) to je to doliehanie minulosti, ktoré si spomínal? to poznám aj ja ;)
    publikované: 19.11.2007 16:59:35 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  122. Ale túlava sa tu jeden expert
    expert na zdrobleniny. Určite zdrobnelinky nerobia problém Hanke. Všimli ste si to? Robí ju to akousi nežnejšou. Ešteže tu teraz nie je, trskla by ma niečim po gebuli. :-))
    publikované: 19.11.2007 17:01:06 | autor: plpko (e-mail, web, autorizovaný)
  123. :-) Plpko
    to je pravda... Hanka to vie asi najlepšie :-)
    publikované: 19.11.2007 17:03:15 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  124. hm, rusalka, by ma zaujímal pôvod Tvojich ťažkostí so zdrobnelinami...
    dokážeš o sebe uvažovať ako o malom dievčatku? dokážeš sama seba (hoci len v duchu) pomenovať zdrobnelinou?? dokážeš zdrobneliny použiť vo vzťahu k deťom a blízkym ľuďom???
    (ak Ti moje otázky pripadajú príliš intímne, nevšímaj si ich)
    publikované: 19.11.2007 17:12:26 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  125. diuška, je to (aj) o tom doliehaní minulosti...
    publikované: 19.11.2007 17:13:30 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  126. Hfw
    zdrobneliny vo mne vždy vyvolávali pocit neúprimnosti. Nemám rada, keď so mnou niekto takým priveľmi zdrobňujúcim spôsobom rozpráva. Viac ako detské mi to príde infantilné.

    Samozrejme tie milé oslovenia mi nevadia.
    To, že sa chcem cítiť stále ako dievča nemusí byť podporené takýmto "záujmom" o "detský" spôsob reči.

    A ďeti a najbližších občas zdrobnelinami častujem. Ale to sú najbližší :-)
    publikované: 19.11.2007 17:22:17 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  127. páči sa mi, diuška a hogulienko,
    ako ste sa pribrali zbavovať rusalienku jednej ilúzie o deminutívach :-))) hogúšik to povedal správne - záleží na tom, ako sa to cíti (ale echt núter, lebo človek si dakedy aj myslí, že to cíti nejako, ale realita môže byť úplne iná - overené). forma vždy zostane iba formou a sú ľudia, čo sa môžu aj rozdiulinkovať, ale dionejku by v lyžičôčke vodenky utopkať dokázali. mimochodom, zdrobneniny v menách nebývali ani mojou pochutinou, ale to dokážem ľahúčko vysvetliť.
    publikované: 19.11.2007 17:31:15 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  128. Labrisýk (či Labrisík?)
    Takže som pozapletaná v ilúziách zdorbnelín? To sú vlastne také ilúzičky :-)
    publikované: 19.11.2007 17:35:41 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  129. :)) no daj labrys ;)
    zase neoslovujem tak všetkých, len tých bližších ľudí a tú starú zostavu tu poznám už dlhšie, rok aj nejaké drobné...no aj teba labrys už istú dobu registrujem, nezaprieš sa ;) len nie tak dobre...a na tvoje vysvetlenie som veru zvedavá :)

    inak, myslím, že zatiaľ forma "diušky" s obsahom korešponduje, aspoň mám taký pocit ;)
    publikované: 19.11.2007 17:35:59 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  130. rusi,
    ty si ale tomu dala! vraj labrisýk :-))) vždy, keď si vytvoríme šupládu k čomukoľvek, ohraničujeme svoj obzor a postoj k realite sa stáva iluzórnym. pracovne hovoríme takej realite ilúzia (prísne vzaté, ilúzie neexistujú, lebo skutočné je úplne všetko).
    publikované: 19.11.2007 17:39:48 | autor: labrydes (e-mail, web, neautorizovaný)
  131. Labrydes
    znamená to, že keď mi je (bola) taká reč zdrobneliniek nepríjemná, že to je nejaký šuplík? Musí byť takýto spôsob reči všetkým príjemný?
    publikované: 19.11.2007 17:42:18 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  132. eeeeej, diuľka,
    tys to vzala akosi osobne :-)) ja som však hovoril o tvojich potenciálnych "ctiteľoch". všetci ich totiž máme, tomu sa vyhnúť nedá.
    publikované: 19.11.2007 17:42:52 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  133. hm, asi nerozumiem,
    skôr sa mi zdá rusalka, že labrys naznačuje to, že používanie zdrobnenín ohraničuje obzor ľudí a vedie ich k iluzórnosti, či nie?

    labrys, a čo tvoje vysvetlenie, prečo ich používanie nebolo ani tvojou pochutinou,hm? či to súvisí s neláskou k iluzórnosti?
    publikované: 19.11.2007 17:48:00 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  134. nuž, milé rusalča,
    je to taká zásuvka. aj keď je pravda, že nie každý musí tie drobizgy používať rovnakým spôsobom. ide len o to, aby sme sa automaticky nemŕštili, keď ich počujeme alebo nebodaj máme vysloviť :-)
    publikované: 19.11.2007 17:48:06 | autor: labrydes (e-mail, web, neautorizovaný)
  135. Labrydes
    tak sa budem trocha dorbizgami zapodievať. Lebo niekdy mi uši trhajú. Málokto to vie tak pekne ako Dia a Hanka :-)) Vlastne je to tu takým vyjdrením priateľstva v pozdrave miesto úsmevu.
    Tebe sa tiež darí :-)) Rusalča sa mi páči :-)
    publikované: 19.11.2007 17:51:04 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  136. vôbec nie, dionka,
    myslel som to tak, že nech už robíme čokoľvek, záleží iba na tom, ako to robíme. zdroby určite neobmedzujú.
    k môjmu niekdajšiemu: súvisí to s mojím menom. predstav si, že by si sa volala hoci eugen. výber nie je bohvieaký bohatý a pre niekoho ani nesmiešny: eugenko, geňo, žeňo... a ešte si predstav, že tvoji rodičia presadzujú, aby ťa každý volal eugen. keď som bol šrac, pripadalo mi fér, že keď všetci volajú nejaké dievča eugen, aj ono volá tých druhých eugen. teda nezdrobnene, ehm. a na jednej strednej škole sa vyskytla slovenčinárka, čo bola tak trochu proti deminutívam. keď sme ich použili, hodnotila to akosi inak. to zanechá v mladom človeku ťažkú psychickú traumu :-)
    publikované: 19.11.2007 17:57:30 | autor: labrydes (e-mail, web, neautorizovaný)
  137. Rusalka
    stalo ma to dost energie a casu ale uz sa snazim necakat na nic ale zit teraz a tu,pretoze to je jedine co sa da robit a len cas ukaze ako dalej pojdeme
    publikované: 19.11.2007 18:03:30 | autor: Always (e-mail, web, autorizovaný)
  138. always :-)
    To je mi sympatické... a držím Ti palce :-)
    publikované: 19.11.2007 18:06:43 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  139. ahaa labrys :)
    už rozumiem...ale sám si hovoril, že je možné cítiť aj to, čo je za formou...a ani egenko by vtedy nemalo vadiť, ak je to myslené v dobrom a od osoby, ktorá ťa má rada ;)
    publikované: 19.11.2007 18:20:36 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  140. Dia, Ty vieš tak milo formulovať vety,
    že by určite nevadilo ani to Egenko :-)))
    publikované: 19.11.2007 18:22:21 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  141. :)) joj, sorry
    eugenko
    publikované: 19.11.2007 18:33:27 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  142. :-) Dia
    rozosmiala si ma... a ja, že to bolo vážne :-)))
    publikované: 19.11.2007 18:34:45 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  143. samo, dia,
    že sa dá cítiť obsah formy. ale keď ja som bol také slušné dieťa a spolužiakom (lebo o tých hlavne išlo) som povedal to, čo ma naučili doma: eugen. a oni sa toho aj držali, lebo fakt boli z toho mena sprostí. keď som oplácal jednakou mincou, nemyslel som tým nič zlé :-) aspoň vidíš, ako rozmýšľali rodičia, keď im "eugenko" znel ako gašparko. pritom moja mama ho dnes používa.
    a egenko ozaj nie je najhorší tvar :-)
    publikované: 19.11.2007 18:43:01 | autor: labrydes (e-mail, web, neautorizovaný)
  144. cakanie na Godota
    sa tu cukrujete a cukrujete.
    ale rusalke : s tym cakanim si kapla , cakaju ludia a nie len na stastenu , na Godota caka tolko ludi ze by sa jeden nevedel divit :))
    publikované: 19.11.2007 18:45:58 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  145. :-)) nuž, máš pravdu Sygon
    dnes je tu skutočne sladko :-)))
    Hm... a čakanie na Godota je výstižné :-)
    publikované: 19.11.2007 18:48:55 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  146. sygônočka, vari sa aj Tebe žiada pomojkať, hm? ;)
    publikované: 19.11.2007 18:50:08 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  147. hfw :-)))))))))
    práve som premýšľala, ako Sygon zdrobniť :-))
    publikované: 19.11.2007 18:51:04 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  148. moje meno je zase opačné
    ak ma niekto volal inak ako zdrobneninou, znelo to divne hm...a na výške sme mali zase jednu profku, ktorá nás volala škaredo "Zuza, Mara, Mira" a to sa mi nepáčilo...v tomto prípade sa obsah rovnal forme, bola presne taká, ako nás volala a mala k nám aj taký pohŕdavý vzťah...no hrôza

    xi a som rada, že sa egenko ľúbi ;) mne eugenko neznie ako gašparko :/ a používam aj zveličené oslovenia ako eugenisko :)) alebo skracované ako Hanuš, Miruš, Maruš :) aj na tie som zvyknutá...ach, zase nemáš dia čo robiť??? :D
    publikované: 19.11.2007 18:52:33 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  149. rusalka, veď prezraď...
    čo Ti zišlo na um :)
    publikované: 19.11.2007 18:52:46 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  150. aj ja som nad sygon premýšľala :)
    sygi mi prišlo ako fajn, ale nevystihuje...syginka, syguška :P
    publikované: 19.11.2007 18:54:10 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  151. Mňa napadlo sajgoniatko :-)
    Ale Sygon je diva... :-)) Neviem, čo by tomu povedala...
    publikované: 19.11.2007 18:56:14 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  152. hfw a len tak zdrobneniny
    asi mam podobny vztah k zdrobeninach ako pisala rusalka, volim zdrobneniny len ak mi zneje nieco tvrdo ( trebars dionea je dionka a hogo tiez tak zneje ... zdrobnovat rusalku to by bolo ako zdorbnovat slovo maliny :)))) ) a v blizkom okoli.
    publikované: 19.11.2007 18:57:50 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  153. diuš, zato hogi by vystihovalo...
    a celkom dobre by znelo "hogi, hogy vagy?", no nie? :)
    publikované: 19.11.2007 18:58:14 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  154. :))))))
    jaaaj vy ste ale :))) ! jak to citam
    publikované: 19.11.2007 18:59:31 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  155. Dia, Hogo
    Miruš, Maruš sa mi páči :-))
    Aj Hogi :-))
    publikované: 19.11.2007 19:01:15 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  156. a čo tak
    sygonôčka popri sygônočke? výnimočne pravdu povediac, to druhé mi pripomína niečo iné :-)
    sygonka, sygonica, syguška, syguľa, sygunka, syžinka...
    publikované: 19.11.2007 19:01:32 | autor: labrydes (e-mail, web, neautorizovaný)
  157. hogi igen :)))
    publikované: 19.11.2007 19:01:42 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  158. ejha,
    prichádzam s krížom po funuse. činíte sa :-)
    publikované: 19.11.2007 19:03:20 | autor: labrydes (e-mail, web, neautorizovaný)
  159. Jeeej Labrys :-)
    Sygula je super.
    Je v tom aj kúsok bláznivosti, ktorú u Sygon cítim... také jej voľnosť... a tak :-)
    publikované: 19.11.2007 19:03:54 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  160. ehm,
    s krížikom...
    publikované: 19.11.2007 19:04:23 | autor: labrydes (e-mail, web, neautorizovaný)
  161. len tak doplena o hladani pociatku dovodu cakania
    Este ma napada .. rusalka hore vypichla v naznaku par motivou , preco ludia pustaju sa do cakania .
    Ak teda upustim od principialneho upinania sa na Boha ci bozstva .. stale mi vyvstava otazka : Co je zakladnym dovodom, preco mnohi dokazu do cakacieho stavu dojst.
    Cakanie je v podstate len prejavom toho, ze clovek sa vzda akoby uvedomenia si , ze ma moznost konat . Preco ? Preco tak vela ludi ma ten pocit, preco to tak dlho trva kym sa rozhybu ? Preco je nam zdanliva lenivost blizsia ? Je to podmienen vychovou? Presivihava sa to u deti vychovou ? Preco strach z realizacie ? Preco pasivita ?
    publikované: 19.11.2007 19:06:32 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  162. aj "danica" zvyknem :)
    Maruša, danuša, a ja som aj pipuša, mrkva, koza a ach, už by som mala skončiť :)
    publikované: 19.11.2007 19:06:43 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  163. sygon
    nie je to tým, že ľuďom chýba zodpovednosť za seba? keď sa stále spoliehajú, že niekto iný ich vytrhne, zabaví, pochváli, vylieči...
    publikované: 19.11.2007 19:09:35 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  164. to labrysik aneb labrysčenko
    ty si na mna ô a ľ vytiahol ! jaaaaj, to su pre mna najsradovnejsie pismenka , ľôľô :)))
    publikované: 19.11.2007 19:10:42 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  165. diuška, a keď si koza...
    si koza rohatá alebo koza kozatá???
    publikované: 19.11.2007 19:10:51 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  166. dia,
    počul som už aj oslovenie "ty moja lastúrka". takže asi končím aj ja :-)
    publikované: 19.11.2007 19:11:37 | autor: labrydes (e-mail, web, neautorizovaný)
  167. Sygon... nuž, dobré otázky
    Myslím, že pre mnohých je to čakanie prejavom pohodlnosti. Nie všetkým čakajúcim ich čakanie vadí :-)
    A určite má svoj podieľ aj výchova a rodičovský príklad.
    Je to jednoduché, také to vegetenie počas čakania.
    U tých, ktorým to vadí je to možno aj o bezmocnosti niečo so svojim životom urobiť.
    Tých príčin je určite veľa.
    publikované: 19.11.2007 19:12:17 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  168. hfw,
    ty sa nezaprieš :-)
    publikované: 19.11.2007 19:12:35 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  169. labrys, a vari by som sa mal??? ;)
    publikované: 19.11.2007 19:13:33 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  170. syguľôčka,
    to rád verím. hlavne ô môže byť pre východniarov zdrojom poriadnej jundy. šak aj ja sa na ňom dakedy oné :-)
    publikované: 19.11.2007 19:15:47 | autor: labrydes (e-mail, web, neautorizovaný)
  171. hfw,
    čo ťa nemá? nemal.
    publikované: 19.11.2007 19:16:32 | autor: labrys (e-mail, web, neautorizovaný)
  172. labrys
    nemyslim . Myslim, ze je to model do ktoreho sa rodia. Myslim, ale ze mnoho ludi ma problem s pocitom svojpravnosti , samostatnosti , sebestacnosti , zodpovednosti za seba. Mnohi potrebuju zostarnut aby si uvedomili ze vsetky prostriedky k sebarealizacii maju v sebe . Mnohim to pretecie pomedzi prstami. Poznam ale malo mladych ludi takych. Nemyslim ambicie v zamestnani, tie uz su propagovane dostatocne. Logicky mi pride ze sa ucime niecomu coho sme boli zbavení a dumem nad dovodom. Preto tie otazky. Ale nemusite/s suhlasit. Preto tie otazky :))
    publikované: 19.11.2007 19:16:35 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  173. :)) hogino
    capko je rohatý, koza kozatá, to si nevedel? xi xi :))

    lybrydesko ;) tak neviem prečo, ale toto mi napríklad nesedí...aj keď je to milé a už len to "moja" je veľmi príjemné ;)
    publikované: 19.11.2007 19:16:39 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  174. mne sa náhodou ô veľmo pozdáva...
    zato ľ je pre mňa taký dinosaurus slovenskej reči... veď okrem ľudí z Martina a priľahlého okolia ho vari nikde inde ani nevyslovujú... alebo sa mýlim?
    publikované: 19.11.2007 19:17:33 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  175. diuška, asi ma mýlilo, že sme sa v škole učili...
    "koza rohatá, do pol boka odretá"... o žiadnom capkovi tam reč nebola.. a to že "koza kozatá", to sa mi ver páááči :))
    publikované: 19.11.2007 19:19:18 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  176. divônka,
    veď to nie odo mňa :-) ale pobavilo ma to a ešte som skusmo upravil na mušličku. v takom diskusnom krúžku, aby si vedela. takéto oslovká som zatiaľ v praxi nepoužil.
    publikované: 19.11.2007 19:20:46 | autor: labrydesko (e-mail, web, neautorizovaný)
  177. diuš, aj hogino sa mi ľúbi...
    len neviem, či by dobre znelo že "hogine, hogyno vagyno?" :(
    publikované: 19.11.2007 19:21:00 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  178. rusalke
    "A určite má svoj podieľ aj výchova a rodičovský príklad. "
    Suhlasim ma, cim ?
    "Je to jednoduché, také to vegetenie počas čakania. "
    Neni , je to iluzia v ktorej sa zivime .
    "U tých, ktorým to vadí je to možno aj o bezmocnosti niečo so svojim životom urobiť. "
    Bezmocnost nadobudnuta na zaklade coho ? Odkial sa berie ?
    publikované: 19.11.2007 19:21:39 | autor: sygon (e-mail, web, autorizovaný)
  179. hogino :)
    to "ľ" sa nepozdávalo ani jednému zo Štúrovcov, už ani neviem, ktorému :P ale "ô" sa páči aj mne, čokomilka ho zvykne používať single a to je rozkošné, predstavím si pritom ako decentne zaôka a jej pery sa zomknú do malej červenej malinovej okrúhlice :) alebo tak nejak
    publikované: 19.11.2007 19:21:57 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  180. hfw,
    ľ sa vraví ešte aj v telke, čo si zabudol? ale v reálnej tzv. spisovnej reči je zväčša out.
    publikované: 19.11.2007 19:23:22 | autor: labrydes (e-mail, web, neautorizovaný)
  181. Hfw :-)))))
    Celkom príjemná téma na večer :-)
    Miesto rozprávky na dobrú noc... oprášenie riekaniek o capoch a o kozách :-)))
    publikované: 19.11.2007 19:24:33 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  182. tuším založím občiansku inciatívu...
    "Za skoncovanie s mäkkým ľ", keď už aj podporu jedného štúrovca mám, ta ne? a v Martine, telke a divadle to vari len prežijú.. dúfam.
    publikované: 19.11.2007 19:26:12 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  183. možno aj inovácia riekaniek
    oddnes "koza kozatá, do pol boka odratá"
    publikované: 19.11.2007 19:26:35 | autor: labrydes (e-mail, web, neautorizovaný)
  184. hoginoooo :)) jaaaj
    ty beťár jeden :)) premýšľam, či by ti Maďar rozumel, ale tuším aj hej :)

    labrydesko :) o lastúrke aj mušličke som pravdaže počula ;) a keby ma tak oslovoval môj drahý, tak by mi to nevadilo...:P
    publikované: 19.11.2007 19:27:53 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  185. labrys, tá riekanka by sa deťúrencom isto dobre pamätala :)
    publikované: 19.11.2007 19:28:12 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  186. hf,
    ja mám kolegu a kamaráta, ktorý roky používal v korešpondencii pravopis bez y. to by bolo súrnejšie riešiť ako dáke ľ, nie?
    publikované: 19.11.2007 19:28:36 | autor: labrydes (e-mail, web, neautorizovaný)
  187. diuška, a ako by po maďarsky znelo...
    "hogi-né, hogy-né vagy-né?"???
    publikované: 19.11.2007 19:29:51 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  188. mojou obľúbenou riekankou
    je "išiel vŕštek hore psíčkom..." skôr pesničkou :-)
    publikované: 19.11.2007 19:31:14 | autor: labrydes (e-mail, web, neautorizovaný)
  189. labrys, rozširujem program obč. iniciatívy na...
    "Za skoncovanie s mäkkým ľ a tvrdým y", spokojní???
    publikované: 19.11.2007 19:31:33 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  190. no, už sme sa úplne zopsuli :-)
    a hogina chytil aj vaginizmus
    publikované: 19.11.2007 19:32:29 | autor: labrydes (e-mail, web, neautorizovaný)
  191. hoginé, hoďiné vaďiné :)
    ale bez toho "ď" to zneje inak ;) a to je asi to medzinárodné...
    publikované: 19.11.2007 19:32:31 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  192. oprava
    "Za skoncovanie s mäkkím ľ a tvrdím y"
    publikované: 19.11.2007 19:32:42 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  193. Sygon, nestíham ani len čítať komenty
    Ad výchova a príklad.
    Keď dieťa vidí možnosť realtívne spokojného prežívania u svojich rodičov - konzumentov, ktorí si vegetenie navonok vychutnávajú a snívajú pritom, čo bude raz... keď... Dieťa si takýto "ľahký" model často z pohodlnosti osvojí.
    Ak rodičia dieťa nevychovávajú k aktívnemu životu, bude sa mu s tým veľmi ťažko začínať neskôr.
    ad Vegetenie ilúzia - Súhlasím, je to ilúzia šťastia a spokojnosti, takéto vegetenie a snívanie o šťastnej budúcnosti.
    ad Bezmocnosť
    Bezmocnosť možno nadobudnúť veľmi ľahko po zopár neúspechoch. Keď človek vzdá svoj boj so životom.
    publikované: 19.11.2007 19:32:58 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  194. ok, hf,
    naša glosotómia bude určite spokojná :-) aj keď si myslím, že zánik tých problémov je otázkou už len pomerne krátkeho času
    publikované: 19.11.2007 19:34:21 | autor: labrydes (e-mail, web, neautorizovaný)
  195. labrys, akože 'hogina chytil aj vaginizmus'???
    vynaliezol som ja azda maďarčinu, či kieho? balfasz jancsi môžbyť, no hogi sotva...
    publikované: 19.11.2007 19:34:46 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  196. juj, rusalka, ale sme Ti to tu riadne...
    zaprasili... sygon si v tej spúšti Tvoje odpovede ani nenájde :(
    publikované: 19.11.2007 19:36:36 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  197. :-)) celkom dobre sa v tej mojej posteli bavím
    úplne som zabudla, že mi má byť zle :-)))
    publikované: 19.11.2007 19:36:56 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  198. hm a ja som proti!!!
    zrušeniu "y"...to "ľ" používam, aj keď jasné, že nie hypermäkké a páči sa mi :P a v ústach sa pri týchto písmenkách dejú veľmi zaujímavé veci, o ktoré by som nechcela prísť...aj pri "ô" a všetkých mäkkých spoluhláskach ;)
    publikované: 19.11.2007 19:37:10 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  199. šak ti vieš, hogo, čo mám na misli :-)
    a balfi je z pomedzia trnavského a záhoráckeho kraja
    publikované: 19.11.2007 19:37:48 | autor: labrides (e-mail, web, neautorizovaný)
  200. diuška, pre Tvoje ústa nájdeme nejakú náhradu...
    aby si neškodovala... osobne zabezpečím, oki? :)
    publikované: 19.11.2007 19:39:16 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  201. rusi,
    vidíš, aká si nezodpovedná, keď zabúdaš na také veci?
    publikované: 19.11.2007 19:39:20 | autor: labrydes (e-mail, web, neautorizovaný)
  202. Áno Dia...
    bez "ô" by to nebolo ono :-))
    publikované: 19.11.2007 19:39:28 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  203. labrys, nech je balfi z akého pomedzia chce...
    meno vari írečito maďarské má, či nie?
    publikované: 19.11.2007 19:40:29 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  204. rusalka, správne by malo byť...
    bez "ô" by to nebolo onô, či nie?
    publikované: 19.11.2007 19:41:46 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  205. :-) Labrydko
    na chorobu asi nenačim zabúdať :-)))
    publikované: 19.11.2007 19:41:49 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  206. a ešte aké maďarské :)))
    také echt vaginoidné :))) antiva....
    publikované: 19.11.2007 19:42:45 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  207. :-))) hfw
    nuž... onô nie je zlô :-)
    publikované: 19.11.2007 19:42:50 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  208. labrys, tak mi zišlo na um...
    čo keby si si v duchu vaginizácie témy zmenil nick z labrides na labiades, prípadne labia-des či labia-ďes, hm?
    publikované: 19.11.2007 19:44:35 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  209. diuš,
    niektoré laterály môžu byť sprevádzané prskaním slín. čím mäkšie a neznelejšie, tým viac. dúfam, že nie to si mala na mysli :----(
    čo sa y týka, v reči sa neprejavuje nijako. zánik by nám akurát pridal nejaké mäkčene na d, t, n, prípadne aj l. medzi nami, ja tiež hovorím také mierne namäknuté ľ (teda tam, kde sa tak aj píše), hoci ma to nemal kto naučiť. otec z mestského severu, mama z juhu...
    publikované: 19.11.2007 19:45:25 | autor: labrydes (e-mail, web, neautorizovaný)
  210. rusalka, onô nielenže nie je zlô...
    onô je dokonca veľmô dobrô :)
    publikované: 19.11.2007 19:45:59 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  211. hf,
    je to síce latinsko-grécke, ale koho to zaujíma? veď ani labrys nie je čisto grécky. balfaszjancsi sa tak volá, lebo ho tak pokrstili. on za to fakt nemôže. jeho otec je z takej oblasti, kde sa mlví po maďarsky.
    publikované: 19.11.2007 19:49:06 | autor: labialides (e-mail, web, neautorizovaný)
  212. nie prskanie slín labrydesko :)
    veľmi sa mi páči, keď ľudia rozprávajú, keď sa na nich môžem pozerať a počúvať ich slová, to ako znejú a ako každý jazyk, i ten náš má výnimočné osobitosti, o ktoré by som nechcela prísť...tiež rozprávam tak, ako by sa malo bez toho, aby ma to niekto učil :)
    publikované: 19.11.2007 19:50:46 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  213. otázka do pléna..
    je vaginizácia dobrá či nedobrá vec? má niekto niečo proti vagíne ako takej?? alebo sú námietky len proti jej verejnému pertraktovaniu???
    publikované: 19.11.2007 19:50:48 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  214. labialides, to je super nick...
    skoro Ti ho závidím... tuším sa premenujem na hogivaginis, aby som sa Ti mohol rovnať...
    publikované: 19.11.2007 19:52:51 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  215. diuš,
    či chceme, alebo nie, slováčtina bude o desať rokov vyzerať a znieť odlišne. a o 50 ešte odlišnejšie. ale medzitým možno pochopíme, že točiť jazykom vo vývoji je tak trochu zbytočné. stačilo by, keby pribúdali nové slová...
    publikované: 19.11.2007 19:56:14 | autor: labrydesík (e-mail, web, neautorizovaný)
  216. labrys, tak sme v tom tuším zostali sami dvaja...
    sa mi vidí, že dámy sa už s nami oplzlíkmi baviť nebudú :((
    publikované: 19.11.2007 19:59:50 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  217. hogivaginis
    opäť si ma raz rozosmial. k otázke: za seba vravím, že proti vagíne ako takej nemám vôbec nič. skôr niečo schovávam v jej prospech. teda postoj, aby si to zas nejako nepreinačil :-) a čo sa týka toho verejného traktorovania, či ako si to... ja to robím inak. a neverejne. ale vyprávať sa o nej môžem bez ťažkostí. ak nás odtiaľto nevykopnú, pravdaže :-)
    publikované: 19.11.2007 20:03:08 | autor: labialides (e-mail, web, neautorizovaný)
  218. Hogo
    ja som len trocha čítala... čo mi stihlo ujsť :-)
    celkom sa zabávam... a oplzlíkov nevidím :-)
    Ste tu dnes za slovotvorcov :-)
    publikované: 19.11.2007 20:04:00 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  219. ts
    akoby nie hogino ;) len sa koza kozat
    publikované: 19.11.2007 20:04:48 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  220. á musela aj napapať
    publikované: 19.11.2007 20:05:30 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  221. rusalka, ufff, to mi odľahlo...
    že som si to mlčanie dámskej časti osadenstva misinterpretoval... :)
    publikované: 19.11.2007 20:06:27 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  222. nuž,
    bola to asi dosť silná provokácia.
    rusi, omylom som čítal "slohotvorcov". asi som chcel tak čítať :-)
    publikované: 19.11.2007 20:06:46 | autor: labialides (e-mail, web, neautorizovaný)
  223. k vaginizácii :)
    tiež proti nej nič nemám a môžme sa aj o nej ;) a nemusí to byť ani oplzlé :) a môžme sa aj o ňom ;)
    publikované: 19.11.2007 20:08:39 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  224. :-) Labialides
    slohotvorci mi boli vždy blízki :-))
    publikované: 19.11.2007 20:09:11 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  225. nuž,
    s niektorými vecami sa bez provokácie nedá hnúť, není-liž pravda? :)
    publikované: 19.11.2007 20:10:14 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  226. ... my sme tu fungovali spíš jako slohoborci :)
    publikované: 19.11.2007 20:10:58 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  227. dia,
    myslíš o vagínovi? %-O
    publikované: 19.11.2007 20:11:16 | autor: labralius (e-mail, web, neautorizovaný)
  228. diuš, však sa môžme aj o ńom...
    len iniciatívu by ste teraz mali prevziať vy, dámy, hogivaginis a labialides budú len sekundovať...
    publikované: 19.11.2007 20:12:23 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  229. hf,
    pravdu dieš. aj provo aj sloho.
    publikované: 19.11.2007 20:12:56 | autor: labralius (e-mail, web, neautorizovaný)
  230. labralius :))
    asi skôr vagínovi ako vaginuliatkovi :P
    publikované: 19.11.2007 20:14:11 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  231. počuj, hogo,
    toto piští po novom článku. ale neviem, či sa ho tu dočkáme :-)
    publikované: 19.11.2007 20:14:28 | autor: labrimpish (e-mail, web, neautorizovaný)
  232. Milí provoborci :-)))
    ja budem radšej čakať, ako sa to tu vyvrbí :-))) veď to tu má byť dnes o čakaní :-)
    publikované: 19.11.2007 20:15:32 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  233. labrimpish, som ja tušil...
    odkiaľ vietor duje, keď som impishov sen čítal :) a že či sa nového článku dočkáme? to sa dámy musia vyjadriť...
    publikované: 19.11.2007 20:16:16 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  234. dia,
    nuž... $:-o
    ô
    publikované: 19.11.2007 20:16:54 | autor: labello (e-mail, web, neautorizovaný)
  235. labrimpish
    to by chcelo naozaj nový článok :-)))
    publikované: 19.11.2007 20:17:45 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  236. rusalka, však tu všetci na čosi čakáme...
    a sa pri tom i bavíme, aj sa na to očakávané tešíme... ideálna kombinácia, či nie?
    publikované: 19.11.2007 20:18:06 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  237. :D
    jaj, ako mi je tu s vami dobre...
    publikované: 19.11.2007 20:19:30 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  238. ôôô - všetkým :-)
    a hfw... a pravdu máš, kombinácia ideálna :-)
    publikované: 19.11.2007 20:20:49 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  239. Dia, veď aj s Tebou je dobre :-))))
    občas sa dá i takto :-)
    vzájomne si dobriť :-)
    publikované: 19.11.2007 20:22:31 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  240. heeej? aľe ňo ;-[
    rusalča, veď ja mám takéto dobrenie veľmi rada, len na to nie je toľko času, ako by som chcela :/
    publikované: 19.11.2007 20:25:00 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  241. rusalka, že 'vzájomne si dobriť'?
    to je pekný výraz, som ešte nepočul :)
    publikované: 19.11.2007 20:25:29 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  242. dia, aj mne
    je tu so mnou dobre :-) ale vaša prítomnosť je mi tiež príjemná :->
    publikované: 19.11.2007 20:27:06 | autor: labriš (e-mail, web, neautorizovaný)
  243. Tož Hfw,
    nové slovíčka to je moje... len keby sa chceli uchytiť v živote :-))
    Tak si zchuti zadobriť :-)) to je paráda :-))
    publikované: 19.11.2007 20:27:40 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  244. labrys, ty sa tiež (občas) nezaprieš :)
    no aby to tu nebolo zase také fádne idylické, musím pripustiť, že mne je tu s vami síce dobre, no hogo ma už pomaly ale iste s.rie :/
    publikované: 19.11.2007 20:29:20 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  245. áno, áno,
    dobriť si, to ma baví. keď práve nerozbíjam ilúzie. ale dnes mám už padla :->>
    publikované: 19.11.2007 20:29:52 | autor: labritius (e-mail, web, neautorizovaný)
  246. labriško
    sme s Diou dva roztopašné spríjemňovadlá... čo povieš? :-)
    publikované: 19.11.2007 20:29:58 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  247. labriško :)
    mne by so mnou bez vás asi až tak dobre nebolo ;)
    publikované: 19.11.2007 20:30:11 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  248. rusalka, nuž hej, schuti si zadobriť...
    len či by sme o tom dobrení si mali rovnaké predstavy.. ;)
    publikované: 19.11.2007 20:30:39 | autor: hfw (e-mail, web, neautorizovaný)
  249. človeče za hogom,
    keď si nedáš bacha, čoskoro budeš celý zasrienený. a čo ti bráni odhožiť na chvíľu masku a používať inú? :-)
    publikované: 19.11.2007 20:34:37 | autor: labionese (e-mail, web, neautorizovaný)
  250. rusi, dia
    veruže vám úloha spríjemňovadiel svedčí :-)
    publikované: 19.11.2007 20:39:02 | autor: lingvolabial (e-mail, web, neautorizovaný)
  251. lingvolabial :-))
    aspoň niečo mi svedčí :-)
    publikované: 19.11.2007 20:42:32 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  252. hogúšik a čo sa ti na hogovi nepáči, hááá?
    lingvolabial :)) ja sa idem picnúť aj z tých tvojich nicko-vymýšľancov :D
    publikované: 19.11.2007 20:43:16 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  253. náhodou,
    lingvolabial je lingvistický termín. teda aspoň v angličtine :-)
    možno sa hogovi nepáči niečo iné ako nick...
    publikované: 19.11.2007 20:46:47 | autor: lingvolabial (e-mail, web, neautorizovaný)
  254. veď ja mu lingi rozumiem :)
    a také jazykovedné okienko, či novotvary a vymýšľance sa mi veľmi páčia :)
    publikované: 19.11.2007 20:49:03 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  255. Dia, čo tak napísať článok
    len z novotvarov :-)
    Možno by bolo zábavné ho len správne dešifrovať :-)
    publikované: 19.11.2007 20:51:12 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  256. keď rusalka :)
    u mňa napríklad vznikajú novotvary len pri spoločných rozhovoroch ako je tento...sama od seba ich vymýšľať nedokážem, aspoň som to neskúšala...vždy na nejaký prídem, až keď sa s niekým rozprávam :)
    publikované: 19.11.2007 20:53:54 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  257. ale je to skvelý nápad ;)
    publikované: 19.11.2007 20:54:39 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  258. no,
    keby sme my robili jazykové okienka v médiách, au-pairky by po ročnom pobyte vonku museli navštevovať apdejtovacie kurzy :-) tých novotvarov čo by bolo!
    publikované: 19.11.2007 20:56:26 | autor: linguolabialis (e-mail, web, neautorizovaný)
  259. Padol mi net :-(
    vždy v tom najlepšom...
    A som aj za jazykové okienka...
    Mohli by sme trocha narobiť vietor v slovenčine :-)
    publikované: 19.11.2007 21:02:49 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  260. pripomenula si mi villona
    smrt bere šecko jak ten veter...
    publikované: 19.11.2007 21:05:47 | autor: bilabialis (e-mail, web, neautorizovaný)
  261. :-) to Ťa pekne napadlo bilabialis :-)
    zmysluvtipne :-)
    publikované: 19.11.2007 21:10:05 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  262. ňo veď,
    všetko by ten veter sveter zobral a ništ by nám nezostalo...ako po definitívnej smrti, len spomienka na lepšie časy?

    publikované: 19.11.2007 21:40:50 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  263. Dia, čože to máš i Ty
    s tou smrťou? :-)
    Napíšem o nej a omilostím ju...
    publikované: 19.11.2007 21:43:24 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  264. ja? nič našťastie ;)
    vlastne mám k nej zatiaľ nevyhranený vzťah, ani si netykáme, ani nevykáme, len ju občas rozrehocem a vtedy na mňa cerí svoje strieborné peniažteky, ale ja ich aj tak nechcem, pretože žiadny druhý breh nevidím ;)
    publikované: 19.11.2007 21:46:56 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  265. To je fajn, že ju dokážeš
    rozrehotať :-)
    A nemusí to byť práve breh, čo je za ňou... porozmýšľam. Už som šľúbila Hogo "Smrť" ako najbližšiu moju tému...
    publikované: 19.11.2007 21:50:40 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014